Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies antaa vaihtoehdoiksi eron tai abortin kun kyseessä yllätysraskaus?

Vierailija
22.05.2010 |

Me olimme puhuneet, että lapsilukumme on jo täysi, ehkä joskus vuosien päästä iltatähti, mutta tuokin oli iso ehkä.

Nyt kävi kuitenkin niin, että ehkäisy petti ja minä olen raskaana. Mieheni antoi tasan kaks vaihtoehtoa joko abortti tai ero.

En usko, että kykenen aborttia tekemään, toisaalta en tiedä haluanko menettää miestäni. En kyllä olisi uskonut, että mieheni kiristäisi tällä tavalla ja kun ollaan koettu monta muuta vastoinkäymistä ja niistä on selvitty yhdessä toinen toista tukien niin tällainen lievästi sanottuna ihmetyttää.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta teillä on?

Millä ikäerolla?

Kauanko olette olleet yhdessä?

Mikä ehkäisy oli käytössä?

Onko parisuhde ollut muutoin kunnossa ja hyvä?

Vierailija
42/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput asiat kyllä ratkeaa itsestään. Miehesi varmasti muuttaa mieltään jos päätät pitää vauvan. Toivottavasti pidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on varmaankin helpompi päättää abortista, kun se nyt on vaan yksi päätös, ei tekoja hänen puoleltaan.

Yritä ap puhua asiasta miehesi kanssa. Kertoa, miltä abortti sinusta tuntuisi. Ettei asia ole mielestäsi ohimennen noin vaan hoidettavissa, vaan siitä voi jäädä elinikäinen trauma.

Itse en tekisi aborttia missään tilanteessa. En vaikka mies kiristäisi.

Muuten, voihan olla että tosipaikan tullen mies ei kuitenkaan haluaisi sinusta erota. Nyt vaan kiristää sua, että tekisit niinkuin hän haluaa.

Vierailija
44/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi varmasti muuttaa mieltään jos päätät pitää vauvan.

Tai sitten ei.

Minä ilmoitin vaimolle, että liitto ei kestä enää yhtään lasta. Eikä kestänyt. Lasten kanssa olen toki edelleen, mutta naiselle annoin menolipun.

Vierailija
45/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän haluaa lapsen ja jättää sinut jos et suostu isäksi??

Minä ilmoitin vaimolle, että liitto ei kestä enää yhtään lasta. Eikä kestänyt. Lasten kanssa olen toki edelleen, mutta naiselle annoin menolipun.

[/quote]

Vierailija
46/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot ovat pöydällä, eikä vaihtoehtojen antaminen ole minusta painostusta. Saahan siinä nainen yhä päättää, miten haluaa menetellä.

Itsekeskeisiä ämmiä olette, jos aikuisten oikeasti olette sitä mieltä, että toisen on suostuttava isäksi määräämättömälle määrälle kakaroita. Lapset hankitaan yksissä tuumin.

Vierailija
47/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat oli myöhässä muutaman päivän. Olimme kyllä ihan huolellisia, ei siinä mitään. Tuntui pahalta kun sanoi, että jatketaan jos teet abortin. Jos teet lapsen niin se on loppu.

Tää kundi kyllä myös tykkäsi käyttää mua nyrkkeilysäkkinään, vikitteli kaikkia mun tyttökavereita, harrasti pikkurikollisuutta ja mun piti hoitaa kaikki sen sotkut. Ei siinä kyllä miestä ollut, ei edes nimeksi.

Tapaus avasi silmät kyllä. Menkat alkoivat ja niin alkoi eroprosessin käynnistäminen. Hankin vaivihkaa oman kämpän, työpaikan ja läksin läiskimään. Soitti vielä perään ja uhkasi henkeäni. Sanoisin nykytietämykselläni, että jonkin asteinen psykopaatin alku.

Vierailija
48/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuinen vauvakuume. Aina kun edellinen kasvaa, 1/2 -2 vuotiaaksi, seuraava tilaukseen. Ja kaikille ei osu niin lapsirakas mies, että kaikki ilomielin vastaanottaisi.

Ajatelkaa omalle kohdalle toisin päin, mies jotenkin sotkisi ehkäisysi, vaihtaisi pillerisi lumepillereihin, tuikkisi kumit täyteen reikiä tm, ja aina tulisit uudelleen raskaaksi...

Vierailija
49/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla kylmä ihminen, mutta olisin abortin kannalla, jos rakastat miestäsi ja haluat hänen kanssa olla. Vaikka noi onkin yhteisiä asioita, niin miehelläkin on oikeus sanoa mielipiteensä, aina ei tarvitse mennä naisen mielipiteen mukaan.

Vierailija
50/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ok, eli jos vaimo haluaa 12 lasta perheeseen tulee 12 lasta, vaikka mies toivoisi vain yhtä?"

Toki miehellä on oikeus osallistua lapsiluvun suunnitteluun ja ehkäisyasioista päättämiseen. Mutta jos vahinko on jo tapahtunut, niin silloin se on naisen oma asia sen jälkeen. Ei mies päätä toisen sisällä olevan ihmisen tappamisesta.

Vierailija
51/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän on kyllä täysin vapaa ottamaan jalat alleen. Tässäpä nyt punnitaan, haluaako ap pitää nykyisen perheensä koossa vai rikkoa sen epätoivotun lapsen vuoksi.

Vierailija
52/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ok, eli jos vaimo haluaa 12 lasta perheeseen tulee 12 lasta, vaikka mies toivoisi vain yhtä?"

Toki miehellä on oikeus osallistua lapsiluvun suunnitteluun ja ehkäisyasioista päättämiseen. Mutta jos vahinko on jo tapahtunut, niin silloin se on naisen oma asia sen jälkeen. Ei mies päätä toisen sisällä olevan ihmisen tappamisesta.

Vierailija
53/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä seksistä saattaa seurata. Ehkäisy on vaan ehkäisyä, ei estämistä. Jos mies EI halua enää yhtään lasta, niin mies hoitaa itselleen sterilisaation. Jos nainen ei halua, niin hän käy sterilisaatiossa.

Jos näin ei ole toimittu, on aika vaikea vaatia keneltäkään mitään jos on seksiä harrastanut.

Ja eihän se sterilisaatiokaan aina 100-var,maole...

Vierailija
54/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä seksistä saattaa seurata. Ehkäisy on vaan ehkäisyä, ei estämistä. Jos mies EI halua enää yhtään lasta, niin mies hoitaa itselleen sterilisaation. Jos nainen ei halua, niin hän käy sterilisaatiossa.

Jos näin ei ole toimittu, on aika vaikea vaatia keneltäkään mitään jos on seksiä harrastanut.

Ja eihän se sterilisaatiokaan aina 100-var,maole...

Vierailija
55/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä seksistä saattaa seurata. Ehkäisy on vaan ehkäisyä, ei estämistä. Jos mies EI halua enää yhtään lasta, niin mies hoitaa itselleen sterilisaation. Jos nainen ei halua, niin hän käy sterilisaatiossa. Jos näin ei ole toimittu, on aika vaikea vaatia keneltäkään mitään jos on seksiä harrastanut. Ja eihän se sterilisaatiokaan aina 100-var,maole...

kolmen lapsen jälkeen. Oli kyllä ihan yhteinen päätös. Välillä vielä vähän haikaillaan pienen tuhisijan perään, mutta tiedän etten jaksaisi enää sitä pikkuvauva aikaa. Nautin yöunistani ihan liikaa.

Vierailija
56/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyys ei kannata.

Vierailija
57/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti:

Annoin lapseni pois

Lauantai 22.5.2010 klo 02.27

Adoptiossa lapsi saa kodin ja huolenpitoa, mutta biologinen äiti jää yksin.

- Olen ylpeä siitä, että olen antanut lapselle elämän ja joillekin vanhemmille lapsen, Piia sanoo.

- Olen ylpeä siitä, että olen antanut lapselle elämän ja joillekin vanhemmille lapsen, Piia sanoo. (JUHA METSO)

Eihän kukaan nainen luovu lapsestaan vapaaehtoisesti? Adoptoitujen lasten biologiset äidithän ovat päihdeongelmaisia? Niin luuli Piiakin ennen kuin antoi oman lapsensa adoptoitavaksi.

Omasta lapsesta luopuminen on kautta aikojen ollut häpeä, josta ei puhuta.

- Ennen lapsen syntymää yritin etsiä kohtalotovereita kaikkialta, lehdistä ja verkkokeskusteluista, mutta en löytänyt aiheesta mitään. Kaikki adoptiota koskevat jutut on kirjoitettu joko lapsen tai adoptioperheen näkökulmasta, kotkalainen Piia kertoo.

Kahdeksan vuotta sitten 23-vuotias Piia sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Pitkä suhde lasten isään alkoi rakoilla, ja pariskunta erosi muutaman kuukauden kuluttua.

- En ehtinyt täyttää 24 vuotta, kun olin kahden pienen lapsen yksinhuoltaja.

Eron jälkeen Piia ajautui suhteeseen entisen poikaystävänsä kanssa. Sitten raskaustesti näytti taas positiivista.

Vierailija
58/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii koko ajan pelätä naisen raskautumista!

Sen kun käyt pistämässä piuhat poikki! Tai käytät vaikka kahta kondomia päällekkäin, jos se on noin hankala asia.

Jos olet oikeasti tuota mieltä, tee se ihmeessä puolisollesi selväksi. Minä ainakin olen tehnyt miehelleni, aiemmin etten aio tehdä aborttia vaikka tulisin raskaaksi, ja nyttemmin, että aion tehdä abortin, jos tulen vahingossa raskaaksi.

Miehellä EI ole mitään sananvaltaa aborttiin, mutta sitä ennen aika monia mahdollisuuksia toimia.

Vierailija
59/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mielestäni hänelläkin pitäisi olla oikeus sanoa asiaan jotain.

Erotkaa toki mikäli et kunnioita hänen toivettaan. Sinä jäisit kuitenkin ikuisesti vihaiseksi hänelle mikäli päättäisit thedä abortin hänen mielikseen.

Vierailija
60/113 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän on kyllä täysin vapaa ottamaan jalat alleen. Tässäpä nyt punnitaan, haluaako ap pitää nykyisen perheensä koossa vai rikkoa sen epätoivotun lapsen vuoksi.

Mies rikkoo. Joko liittonsa ja perheensä tai ap:n. Miksi ihmeessä tämä tilanne on vain naisen vika ja miehellä on vain oikeuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän