Millainen mies antaa vaihtoehdoiksi eron tai abortin kun kyseessä yllätysraskaus?
Me olimme puhuneet, että lapsilukumme on jo täysi, ehkä joskus vuosien päästä iltatähti, mutta tuokin oli iso ehkä.
Nyt kävi kuitenkin niin, että ehkäisy petti ja minä olen raskaana. Mieheni antoi tasan kaks vaihtoehtoa joko abortti tai ero.
En usko, että kykenen aborttia tekemään, toisaalta en tiedä haluanko menettää miestäni. En kyllä olisi uskonut, että mieheni kiristäisi tällä tavalla ja kun ollaan koettu monta muuta vastoinkäymistä ja niistä on selvitty yhdessä toinen toista tukien niin tällainen lievästi sanottuna ihmetyttää.
Kommentit (113)
joutuu psykiatriselle osastolle pakotetun abortin vuoksi? Mutta mitä siitä, pääasia että mies saa tahtonsa läpi....
en ollut naimisissa, mutta olin seurustellut miehen kanssa 4 vuotta. tulin raskaaksi. kumpikin tiettiin, että ehkäisy ei ole kunnossa, mutta minä itse päätin jättää ostamatta jälkiehkäisytabletin, kun kuukautiset olivat päättyneet edellisenä päivänä.
mies painosti aborttiin. ei varsinaisesti uhannut erolla, mutta tiesin, että suhde ei tule jatkumaan, jos en tee aborttia. menin jo sairaalaankin, mutta en pystynyt aborttiin. mies jätti minut samantien. ilmoitti, että ei ole minun ja lapsen kanssa koskaan missään tekemisissä.
lapsi syntyi. mies halusi tavata lastaan. nyt lapsi on 3-vuotias ja on isänsä kanssa tekemisissä lähes päivittäin. isä rakastaa lastaan yli kaiken. me emme ole kuitenkaan perhe.
jälkikäteen ajateltuna tein sen virheen, että en tajunnut miehen olevan shokissa. netistä löytyy hyvää materiaalia kriisin vaiheista. se auttaa ymmärtämään, mitä mies käy nyt läpi. anna miehelle aikaa. jos mies haluaa erota, niin sille ei mitään voi. raskaana olevaa naista ei kuitenkaan saa painostaa abortiin! se on julmaa. toisaalta on toki väärin, että miehestä tulee isä vastoin tahtoaan. varatkaa aika perheneuvolaan tms.
niin seuraukset on myös kannettava vastuullisesti. Luulisi kaikkien tietävän, ettei mikään ehkäisy ole 100%sen varma, siis ainoa varma konsti on estää raskauden alkaminen, on yhdynnästä kieltäytyminen.
Mielestäni on kummallista, että kun yhteisestä toiminnasta lapsi on alkunsa saanut, niin nainen on vain syyllinen, jos ei halua aborttia. Siinä vaiheessa, jos itse saisin vastaavat vaihtoehdot, sanoisin miehelle, että ala sitten pakata. Se ei oo vauvan syy, että on saanut alkunsa. Miksi siis vauva saa kuoleman tuomion vanhempien tekemisten vuoksi?
No, mitään hätiköityä ei kannata tehdä. Mutta mun mielestä tuollainen kahden vaihtoehdon antaminen on törkeää kiristystä parisuhteessa.
Täällä vaikuttaa moni olevan sitä mieltä, että on ihan oikein, että ap:n mies kiristää ja se on hänelle oikeutettua ja ap on idiootti ym. kun haluaisi keskustella asiasta miehensä kanssa eikä ap:n mies suostu keskustelemaan.
Kumpikohan oikeasti on idiootti/lapsellinen, ap vai ap:n mies. Minusta se on kyllä tuo jälkimmäinen.
Kuka sitten hoitaa lapset jos äiti joutuu psykiatriselle osastolle pakotetun abortin vuoksi? Mutta mitä siitä, pääasia että mies saa tahtonsa läpi....
Lyhyt vastaus: sika.
Pistä se pihalle röhkimään ja synnytä vauva.
Hän ei halua lisää. Onhan sinulle tuossa jo kaksikin vaihtoehtoa. Jommastakummasta joudut näillä skenaarioilla luopumaan, miehestä tai uudesta vauvasta.
Kuinka monta lasta?
Onko edellisistäkin lapsista joku saanut alkunsa ehkäisyn petettyä?
Ei taida olla mies ollenkaan. Harmi, että oot tollasen kaa jo kerennyt lisääntymään. :(
Tai sitten mies on vaan sokissa. Anna sille aikaa.
1) keskenkasvuinen nulikka; tai
2) itsekeskeinen; tai
3) urasuuntautunut; tai
4) eroa itse miettivä mies (yllätysraskaus on erittäin hyvä tekosyy, sillä saa oman asiansa "toisen" kontolle).
- et sinä ole ihan pyhästä hengestäkään raskautunut, joten mies kantakoon vastuunsa.
Minä valitsisin vauvan ja valitsinkin, kun mies ehdotteli aborttia neljännestä. Onneksi mies pysyi vierellä, vaikka eka puolikas raskaudesta oli aika ikävää aikaa parisuhteen kannalta. Rakenneultraan tuli kuitenkin mukaan ja nykyään on jo ihan sujut tilanteen kanssa. Olisin kyllä erostakin selvinnyt ehkä henkisesti paremmin kuin abortista. Minulle tuleva vauva on rakas heti plussatessa, vaikka tulisi (ja tulikin) pahimpaan mahdolliseen aikaan.
t: rv27+3
Asetelma on tyly, mutta hän ei ilmiselvästi halua lasta. Voi olla jopa, että raskaus oli "vahinko" sinun puoleltasi, ja nyt haet oikeutusta.
jos miehellä on sananvaltaa antaa tuollaiset vaihtoehdot niin olisi sitten itse kantanut vastuunsa ja pitänyt housunsa jalassa. Törkeätä jos itse ei kerran ole ehkäisyä varmistanut katkaisemalla siemenjohtimiaan tai käyttänyt lisäehkäisynä kondomia..antaa nyt vaimolle sitten tuollaiset vaihtoehdot. Huono vastuuntunnoton mies todellakin.
Asetelma on tyly, mutta hän ei ilmiselvästi halua lasta. Voi olla jopa, että raskaus oli "vahinko" sinun puoleltasi, ja nyt haet oikeutusta.
Eikö kukaan ajattele, että miehelläkin päätösvaltaa asiassa.
Riippuu niin monesta asiasta, mikä ehkäisy petti? JÄikö pilleri ottamatta? Ei käytetty kumia tm?
tarvii koko ajan pelätä naisen raskautumista!
Mies joka vaatii vauvan tappamista on mies julmimmasta päästä. Oikeastaan ei ansaitse kutsuttavan itseään mieheksi.
Hän ei halua lisää. Onhan sinulle tuossa jo kaksikin vaihtoehtoa. Jommastakummasta joudut näillä skenaarioilla luopumaan, miehestä tai uudesta vauvasta.
No ei miehellä kyllä ole mitään päätösvaltaa siihen naisen sisällä olevan otuksen tappamiseen.
olisit voinut hakea jälkiehkäisytabletit. Mutta ehkä toivoit uutta vauvaa?
No ei miehellä kyllä ole mitään päätösvaltaa siihen naisen sisällä olevan otuksen tappamiseen.
kahdet kaksoset, niinpä niin.
Täällä on joka viikko jollekin tulossa toiset kaksoset.
Oikeasti tuollaisia perheitä on vain muutama Suomessa, ja lapsiluku on näillä usein muutenkin kaksinumeroinen.