Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitopöytä käy lyhyeksi, mikä neuvoksi?

Vierailija
24.01.2009 |

ja laita päälle muovittettu frotee. Koko komeus lattialle niin johan mahtuu. (Eikä pääse putoamaan kun kohta pyörii jo vinhasti. ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla tosi pitkäö 3kk vanha lapsi

Vierailija
2/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kohta 3kk ja aivan liian pitkä pötköttelemään ja potkiskelemaan pesukoneen päälle viritetyllä hoitotasolla ja alustalla. Missä voisin hoitaa vauvaa tämän jälkeen? Tähän asti on toiminut tosi hyvin, kun vauva usein pissaa ja kakkaa alustalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinkin, että kylppärissä olisi hyvä jatkaa, kun välillä tulee sotkua. Ja olen myös harkinnut, että alkaisin tukemaan potalle silloin kun tulee tuo kakka-aika, kun se tulee lähes aina vaippaa vaihtaessa.

Vierailija
4/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä vaihtanut tuon ikäisen vaippoja höitopöydällä tai millään muullakaan tasolla. Viimeistään puolivuotiaita olen alkanut hoitaa sylissä. Mulla on ollut monta hoitolasta 9,5 kuukauden iästä alkaen eikä olisi tullut mieleenkään hankkia hoitopöytää vaipanvaihtoa varten.

Vierailija
5/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita päälle muovittettu frotee. Koko komeus lattialle niin johan mahtuu. (Eikä pääse putoamaan kun kohta pyörii jo vinhasti. ;)

ja oikeastaan pelkkä muovitettu froteekin riittää. :-)

Vierailija
6/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhin kapistus on tuo hoitopöytä mitä voi olla. Meillä oon vaihtanu kaikkien kolmen vaipat pienestä pitäen sängynpäällä tai lattialla matolla. Toki aivan pienenä on aina jokin alusta ollut vahinkojen varalta.

Vierailija
7/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevää ja helppoa...

Vierailija
8/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun tuttu vaihtaa edelleen 3v:lle vaipat hoitopöydällä - on hänen mielestään tosi

kätevää ja helppoa..."

Miksi 3-vuotias käyttää vielä vaippoja?

Vierailija
9/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle lapselle pyyhe sängynpäällä. Kolmannelle lapselle kättäriltä lähtien kaikki hoidot sylissä.

Kyllä näköjään vanhakin oppii vähitellen:)

Vierailija
10/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelypaikka kuin sängyn reuna tai lattia. Ikinä en suostuisi elämään vauvan kanssa ilman hoitopöytää.

Mutta minäkin ihmettelen, että miten voi jäädä ap:n vauvalle lyhyeksi, kun meilläkin on mahtunut pöydälle parivuotiaaksi kunnes on alkanut käymään potalla. Ja meillä on pesukone hoitopöydän vieressä, joten tiedän, että ihan samankokoinen meidän hoitopaikka on kuin pesukoneen päällinenkin.

Vierailija
11/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa joutuu elämään ilman hoitopöytää.

Vierailija
12/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista liikkumista kotioloissa. Olen pitkä ihminen, joten harva pöytä on oikeasti hyvällä korkeudella. Silloin on itsellekin helpompaa olla reippaasti polvillaan sängyn vieressä ja hoitaa vauva sängyllä.

Ensimmäisen lapsen kanssa olin niin sekaisin ja epävarma, etten osannut muuta kuin viralliset ja pakolliset. Silloin hartiat kipeytyivät niin kamalalla tavalla, että itkin aina kun oli pakko ottaa lapsi syliin. kantoliissa lapsi huusi aina ihan järkyttyneenä.

Toisen lapsen kanssa helpotti jo vähän henkisesti, ja fysiikka seurasi perässä, aloin harjoitella kantoliinaa uudestaan ,ja tämä lapsi hyväksyi sen (en vissiin ollut niin paskajäykkä itsekään).

Tämä oli siis ennen kolmatta lasta, jonka synnyttyä olin sen jo verran rentoutunut äitinä, että lapsen jatkuva sylissäolo tuntui jo ihan mukavalta - hänen kohdallaan kantoliina oli jo ihan arkea ja hoidinkin hänet aina sylissä.

Ensimmäisen lapsen kanssa olin niin sekaisin ja epävarma, etten osannut muuta kuin viralliset ja pakolliset. Silloin hartiat kipeytyivät niin kamalalla tavalla, että itkin ainakn oli pakko ottaa lapsi syliin.

Vierailija
13/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
14/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsien vaipat on vaihdettu lattialla, sängyllä tai ihan missä vaan joka muovifroteen tai pyyhkeen päällä.

Vierailija
15/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille.

Vierailija
16/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään lapsi kovin kauaa hoitopöydälle mahtunu ku kasvo pituutta niin äkkiä.... varmaan just 3kk ja sit aloinki vaihtaa sängyllä vaipat ku muutenki alko pyöriskeleen .....

Vierailija
17/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä on käsien ulottuvilla kaikki tarvikkeet, vaipat, pyyhkeet, vaihtovaatteet ym. En ymmärrä miksi tekisin elämisen tietoisesti hankalaksi kaivamalla ne erikseen aina vaihtopaikalle.

Meillä nyt vuoden vanha lapsi, pituutta 80 cm Mahtuu edelleen vaihtamaan pöydällä, tosin jalat tulee yli, mutta usein ne on lapsella koukussa ja suorana ylöspäin.

Vierailija
18/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kätevä kun on kuitenkin edelleen paikka, missä vaipat ym. tarvikkeet ja ei vie tilaa ja on edullinenkin. Ollaan me tosin harrastettu sitä muovifroteeta myös.

Vierailija
19/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tekisin elämisen tietoisesti hankalaksi kaivamalla ne erikseen aina vaihtopaikalle.

että vuoden vanhan motoriikalle tekee hyvää, kun vaihto tapahtuu esim. sylissä.:-)

Vierailija
20/26 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on paksumpi pehmuste kolmella nurkalla ja jalkojen kohdalta avonaisempi. Meillä oli käytössä sellainen. Tais olla Pikku Piia tms. Tosi hyvä laittaa lattialle eikä vauva pääse reunusten ansiosta ihan helpolla karkaamaan. Eikä tosiaan tipu minnekään siitä :) Lisäksi alusta on helppo pestä kylppärin lattialla vaikka suihkulla jos pissivahinko sattuu.