Vauva 3 kk ja rintaraivarit iltaisin
Vauvalla alkoivat rintaraivarit iltaisin noin 2 kuukauden iässä. Selvästi oli nälkä, mutta tissi ei kelvannut, huusi vain tissi suussa. Sinnikkäästi aina kuitenkin tarjosin uudestaan, usein sain syömään niin että kävelin. Jossain vaiheessa tilanne jo rauhoittui, mutta nyt viimeiset päivät ovat olleet ihan tuskaa :/ Vauvalla on selvästi vielä tiheän imun kausi menossa, esimerkiksi eilen syötiin parhaimmillaan tunnin välein. En sitten tiedä liittyvätkö nämä illan raivarit siihen.
Mutta esimerkiksi tänä iltana söi aluksi kohtalaisen hyvin, ja ehti jo nukahtaa. Nukkui kuitenkin vain puolisen tuntia, ja sitten huudettiin tunti. Miehen kanssa kilpaa kannettiin ympäri asuntoa ja hyssyteltiin, tarjosin välillä tissiä (josta seurasi taas uusi raivokohtaus). Nyt sitten vihdoin nukahti, syömättä (söi kuitenkin aiemmin jo ihan hyvin).
Alkaa olla jaksaminen näiden iltojen kanssa aika vähissä, eli onko hyviä neuvoja? Toissa iltana käskin jo miehen kaivaa pakkasesta maitoa sulamaan, mutta sitä ei sitten tarvittukaan kun vauva kuitenkin päätti syödä tissistä ja nukahti. Eli kannattaako nyt yrittää sitkotella vielä hetki pelkän tissin voimalla, vai ottaako jo lisämaito käyttöön? Vai tehdä mitä?
Kommentit (2)
lopetin osittaisimetyksen kokonaan ja siirryin suosiolla tyystin pulloruokintaan. Esikoisen kanssa jaksoin vielä sinnitellä yli tuon kauden...
ihan kun mun näppikseltä päästelty teksti!!
Meillä sama juttu, oon huomannut, että poika 3kk on vaan niin kovin väsynyt iltaisin, ettei meinaa jaksaa imeä rintaa. Yritän antaa nukkua mahdollisimman paljon päivällä mutta vauva heräilee parin tunnin välein syömään. Myös yöllä. Olen yrittänyt sitkeästi imettää, (myös seisten, mutta lapsi rupee olemaan jo aika painava :) )
välillä sorrun antamaan pullosta korviketta tai omaa pumpattua maitoani, kun en enään jaksaa niitä raivareita. Pitäisi varmaan vaan jaksaa imettää, tekis hyvää maidontuotannolle, illathan on sellaista aikaa, että vauva muutenkin tankkaa yötä varten.
Tsemppiä sulle, älä pode huonoa omaatuntoa vaikka pullosta ruokkisitkin, tärkeintä on, että lapsi kasvaa ja voi hyvin ja että äiti voi hyvin :)