Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää varmaksi,että lapsella on kihomatoja?

Vierailija
13.04.2010 |

Kutisee,mutta ei näy mitään kakassa eikä taskulampulla tiiratessakaan iltayöstä.

Eli kannattaako varmuuden vuoksi lääkitä,jos niitä ei näy :( ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teippiä pyllyyn yöksi, niin voi olla että madot tarttuvat siihen. Voit myös terveysasemalta pyytää, että laittavat lähetteen kihomatonäytteeseen. Mutta jos iltaisin kutisee, etkä voi johtua esim. allergiasta, lääkitsisin koko perheen +koko kämpän siivous. Kynnet lyhyeksi ym. ohjeita löytyy netistä. Tärkeää on pyllyn ja käsien pesu aamuisin, koska madot munivat yöllä.

Vierailija
2/4 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa kutinaa satunnaisesti,ei edes joka päivä eikä kyllä liity pelkästään iltaan vaan ihan mihin aikaan tahansa voi sanoa että kutisee.

Yöt nukkuu hyvin eikä itke tai heräile kesken unien.

Eli haluaisin tietää,onko se kutina niin voimakasta yöllä että siihen lapsi herää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari vuotta sitten ja lapsi valitti kutinaa säännöllisesti joka ilta, nukkui levottomasti ja inisi unissaan ja lisäksi ulosteesta löytyi matoja.

Myöhemmin on ollut satunnaisia kutinoita, mutta oireet olleet kuvaamasi tapaisia ja menneet ohi. Kokeile Bepanhenia, meillä se rauhoittanut muita kutinoita (allergisia?).

Jos kutina jatkuu, voithan ostaa Pyrviniä ja testata, lopettaako se kutinan ja jos joo, niin syöttää kuurin sitten koko sakille. (Itse olen vainoharhaisena tehnyt näin pari kertaa ja kun kutina jatkunut, olen ainakin tiennyt, ettei ole matoja. Ja kutina poistunutkin sitten.)

Vierailija
4/4 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, kutina on niin voimakasta, että häiritsee yöunta.

T. Edellinen