Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisaudenhampaan poisto: kykenitkö töihin seuraavana päivänä?

Vierailija
13.04.2010 |

Ja mitä teet (tai teit silloin) työksesi?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:38"]

Riippuu työstä. Jos asuu työpaikan vieressä tai pääsee autolla vaan istumaan toimistolle niin jotakin voi saada aikaiseksi. Mitään fyysistä ei pysty tekemään, eihän voi edes syödä kunnolla ruokaa. Myös yöunet jäävät vähiin kun kipu alkaa aamuyöstä. Mutta esimerkiksi opettajana voisi toimia jos pitäisi vaan kokeita aamusta iltaan tai laittaisi oppilaat tekemään ryhmätöitä, aineita tai katsomaan elokuvia.

[/quote]

Tämä siis jos leikataan oikein kunnolla, vetämällä lähtevät eivät ole mikään iso juttu sen mitä olen nähnyt perusteella! Kannattaa varautua siihen että ei pääse töihin mutta voi olla että et tarvitse lomaa.

Vierailija
62/92 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:41"]

Enpä ole koskaan kuullut että tuohon saisi sairaslomaa! Omat viisaudenhampaani poistettiin leikkaamalla (kasvoivat luuta pitkin) kun olin lukiossa. Leikkauspäivänä en enää ehtinyt tunneille mutta seuraavana päivänä normaalisti koulussa. Ensin oli toinen poski kuukauden  mustana ja sitten toinen...

[/quote]

Se on kai eri juttu jos leikataan teininä kun jos menee 35-vuotiaana oireiden takia päivystykseen?..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on poistettu kaikki viisauden hampaat. Viisurit poistetiin kahdella eri kerralla.

Ekalla kerralla ei seuraavana päivänä ollut mitään ongelmaa. En tarvinnut särkylääkkeitä ja mihinkään ei sattunut.

Toisella kerralla ajattelin homman menenvän yhtä hyvin ja olin järjestellyt seuraavaksi päiväksi paljon ohjelmaa itselleni. Eka ilta meni ihan hyvin otin muutaman särkylääkkeen ja ajattelin aamulla kaiken olevan kunnossa. Ei ollut. Minulle nousi yön aikana korkea kuume. Makasin sitten sohvalla päivän, mutta iltaan mennessä kuuma laski ja illalla olin taas, kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija
64/92 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu vain ylhäältä, mikä oli ihan helppo juttu eikä saikkua tarvittu. Syksyllä on edessä alaviisurin leikkaus ja tästä tulee kuulemma saikku automaattisesti? Olen asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
65/92 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on poistettu alhaalta ja ylhäältä yhdet, eri aikaan.

Kummallakaan kerralla ei ollut mitään ongelmia vaikka alahammas piti halkaista, että sen sai pois.

Mutta mä en oikein vuodakaan verta, hyytyy jotenkin tosi nopeeta ja kipukynnyskin on korkea.

Kaverilla tulehtui koko naama ja puol päätä, kun ei vaan verenvuoto tyrehtynyt ja vaikka mitä. Joten ihan on henkilöstä kiinni ja siihen päälle sattuman kauppaa, että miten menee.

Vierailija
66/92 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla poistettiin ylhäältä ja alhaalta,olin lopulta kaksi viikkoa saikulla. Kolmannen hampaan (alhaalta) jälkeen viikon. Asiakaspalvelutyössä olin leikkausten aikaan.

Vierailija
67/92 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

viisaudenhampaan poiston jälkeen olisi hyvä välttää fyysistä rasitusta muutaman vuorokauden ajan, jotta poistokohta hyytyisi eikä pääsisi vuotamaan. Mikäli hampaan poisto on ollut hankala (esim. alaviisaudenhampaan leikkaus) ja työ on fyysistä tai esimerkiksi asiakaspalvelutyötä, hammaslääkäri voi kirjoittaa päivän tai kaksi sairaslomaa. Asiasta kannattaa keskustella hammaslääkärin kanssa jo ennen varsinaista operaatiota.

Lisätietoa viisaudenhampaista ja hampaan poistosta löytyy mm. Webdenton sivuilta: 

http://fi.webdento.com/viisaudenhammas-oireet-kipu-poisto/

http://fi.webdento.com/hammaskiven-poisto-ientulehduksen-hoito/

Vierailija
68/92 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin samana päivänä iltaan hyllyttämän kaveriksi. Seuraavana päivänä täysillä asiakaspalveluun. Minunkin hammas leikattiin irti

Vierailija
69/92 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu estää keskittymästä.

Vierailija
70/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri söi bigmacin jo pari tuntia puudutuksen poistuttua. Aikas tapauskohtaista taitaapi olla. Mites tämä kommentti liittyi asiaan?? Minäkin syön tortillaa vaikka hampaaseen sattuu aivan helvetisti,pakko se on vaan syödä. Että ei mitään ihmeellistä jos syö.ruokaa vaikla onkin kipuja

Vierailija
71/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Heti poiston jälkeen kotiuduttuani olin tosi tokkurainen ja nukuin muutaman tunnin, sitten olo oli jo hyvä. Toki särkylääkettä popsin reippaasti. Mutta niiden voimalla kyllä jaksoi. Turvotusta oli vielä seuraavana päivänä muttei vaikuttanut työntekoon. Raskasta siivoustyötä tein.

Vierailija
72/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alaviisuri poistettiin hammaskirurgisessa sairaalassa. On sen verran haastavat hampaat. Hyvä kirurgi oli. 15 min ja hammas oli kokonaisena poistettu. Iso aukko kuitenkin jouduttiin tekemään kun oli tiedossa pitkät kasvohermojen lähellä olevat juuret.

Itse poisto siis helppo kun oli ammattilainen asialla. Sitten sitä tilattua kuoppaa piti varjella huolella ettei ala vuotaa verta. Sain 3 pv sairaslomaa. Pari päivää meni särkylääkkeillä sen jälkeen ei kipuja. Koloa piti varoa viikko.

Vierailija
73/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin pitää 2 ja puoli päivää vapaana, koska työni on sen verran likaista puuhaa, että olisi saattanut tulehtua. Paljon kyykkimistä ja painavien esineiden kantoa. Muutenkin oli mahdollista saada naamaan osumia ( eläimiin liittyvä työ ) niin ei kannattanut lähteä.

Vierailija
74/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hammaslääkärissä kesken työpävää, eli palasin viisurin poiston jälkeen takaisin töihin. Kahvin juonti ei onnitunut ennen kuin puudutus oli poistunut.

t. insinörtti

Vierailija
75/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas poistettiin klo 9.30, toimistolla olin klo 10.15. Täyden työpäivän tein. Asiantuntija hommissa olen ja siis toimistotyötä. Tosin palavereihin ei voinut osallistua kun ei saanut puhua mitään ekaan tuntiin.

Vierailija
76/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelija silloin mutta ihan hyvin olisin kyennyt. Ei ollut mitään kipuja (otin Burana 600 ennen ja jälkeen), pieni turvotus naamassa.

Vierailija
77/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin. Särky oli hirveä hammaslääkäristä pääsyn jälkeen, otin tramalin ja kasisatasen buranan ja tipahdin vartissa muistaakseni kolme-neljän tunnin unille, joiden jälkeen oli enää pientä jomotusta. Seuraavana päivänä ei ollut enää mitään.

Vierailija
78/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen sihteeri. 

Vierailija
79/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloina leikeltiin ja kiskottiin alaviisaudenhampaat kun ärtyivät nelikymppisenä, ei kuitenkaan yhtä aikaa. Paikallispuudutus ja pari buranaa, töihin seuraavana päivänä asiantuntijatyöhön kun puhe luisti. Eniten kärsimystä varmaan molemmilla kerroilla hammaslääkärillä, hiki päässä rsiki mies leikkeli ja kiskoi hampaita pois.

Vierailija
80/92 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa vietiin kaikki 4 viisaudenhammasta kerralla ja olisin kyllä kyennyt työhön seuraavana päivänä. Tosin sain saikkua kaksi päivää, joten en mennyt. Tämä siis 90-luvun alussa ja olin silloinkin IT-hommissa.