Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisaudenhampaan poisto: kykenitkö töihin seuraavana päivänä?

Vierailija
13.04.2010 |

Ja mitä teet (tai teit silloin) työksesi?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä mustelma naamassa, näytin ihan siltä että olisin saanut turpaani:) Toisen viisurin poistosta ei tullut mitään oireita.

Vierailija
2/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lomaa olisi saanut töihin 3pv. Niille olis ollut ainakin mun tapauksessa käyttöä. Söin 800 buranaa 2tunnin välein pari päivää- ei kiva.

Kaveri söi bigmacin jo pari tuntia puudutuksen poistuttua. Aikas tapauskohtaista taitaapi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi olisi vuorossa alaviisurit. Niissä tuleekin sitten saikkua, kun pitää molemmat leikata..

Vierailija
4/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne oli jäänyt pala hammasta. Se leikattiin seuraavana aamuna ja sairaalassa meni ensin kolme päivää ja sit kotona viel viikko loppuun.

Vierailija
5/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaviisurit joudutaan melkein aina leikkaamaan ->3pv sairaslomaa. Ei kannata mennä töihin, vaikka olisi ok olo. Saattaa tulla kamalat kivut jälkikäteen.

Vierailija
6/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä ei saanut yhtään. Molemmista olisin voinut mennä töihin seuraavana päivänä, ei mitään oireita, mustelmia tai kipuja.

Vierailija
7/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla piti ala-viisurit paloitella ennen poistoa ja poistaa myös leukaluuta. 4 tuntia leikkauksen jälkeen kamala kipu. hoitsu olen ja viikko sairaslomaa

Vierailija
8/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti jotenkin murtaa ja leikata osissa ulos. Leikkaus oli tiistaina olin loppuviikon sairaslomalla, älytöntä hermosärkyä kesti toista kuukautta. Kävin alkupäivinä uudestaan hammaslääkärissä saadakseni kipupiikin.

Meni lähemmäs puolivuotta ennenkuin suu alkoi tuntua taas kokonaan normaalilta.

Vierailija
9/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun puolesta olisin varmaankin töihin kyennyt särkylääkkeen voimin. Naama oli kuitenkin niin pahasti turvonnut ja mustelmilla että en pariin päivään kehdannut todellakaan liikkua ulkosalla.

Vierailija
10/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo kaikki neljä poistettu. Ei tarvinnut leikata. Kolmen hampaan poistosta ei tullut pahemmin edes särkyä. Sen neljännen hampaan poiston jälkeen oli kaksi viikkoa särkyä. Joten sen ajan söin Burana neljäsatasta.

Vierailija
11/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemman alaviisaudenhampaat on poistettu, ne vaan vedettiin pois.

Ei mitään oireita, ei mitään kipuja, just kuin olisi tavallinen maitohammas lähtenyt pois kouluikäisenä.

Mä olisin mainiosti voinut heti poiston jälkeen syödä sitä BigMacia, jos olisi tullut mieleen :D

Vierailija
12/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kivaa, mutta selvisin kyllä ihan ok. Puhuminen oli ikävintä, verta tuli pitkin päivää aika paljon ja tikitin vähän kiristi. Kipu hoitu särkylääkkeellä ja työhön keskittymällä. Teen toimistotyötä.

Vierailija
13/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kipuja eikä turvotuksia ole ollut.

Vierailija
14/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastentarhanopettajan töihin siis menin samana päivänä. Hammas vedettiin irti ja ei ehkä olisi kannattanut mennä suoraan töihin, tuli meinaan verta sen verran paljon kuitenkin poistetun hampaan kolosta. Seuraavan viisaudenhampaan poistosta olinkin sitten sen päivän kotona.

Vierailija
15/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli kyllä repivä, mutta ei se työntekoa estänyt.

Ihmettelin vain kun ei meinannut oikein suu aueta kunnolla.

Hampilekuri oli tikannut ikenen poskeen kiinni.

Se oli sulavaa tikkilankaa, jonka se samainen lekuri sitten erikseen poisti viikkojen kuluttua...

Ei ihan putkeen mennyt.

Olin silloin töissä hautausmaalla.

Vierailija
16/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä päätetyöskentelyä

Vierailija
17/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tosin on poistettu vain yläviisurit. Minulla on paha kammo hammaslääkäriä kohtaan ja viisauden hampaiden poistoa olin pelännyt lapsesta asti:)

Hampaat poistettiin parin viikon välein. Poisto kesti n. 2 sekuntia eikä tuntunut missään. Verenvuotokin oli olematonta.

kotiinpäästyäni vedin panadolin naamaan ja se oli siinä. Ei mitään kipua, turvotusta ym. jälkeenpäin!

Tuolloin olin äitiyslomalla mutta töihinkin (asiakaspalvelu)olisi täysin hyvin voinut mennä.

Oikein harmitti miten turhaan olin pelännyt:)

Mutta saa nähdä miten alahampaiden kohdalla käy.

Vierailija
18/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläviisaudenhampaat vedettiin (yksi kerrallaan), eikä niihin tarvinnut laittaa edes tikkejä. Ensimmäisen viisaudenhampaan poiston jälkeen menin vielä saman iltana kuoroharjoituksiin ja unohdin koko jutun eli lauloin ihan täysin palkein.

Alaviisaudenhampaiden poisto oli periaatteessa yhtä vaivatonta, mutta niihin laitettiin pari tikkiä. Ihmettelin, kun haavat olivat nyt paljon kipeämmät ja häiritsevämmät kuin yläviisureiden kohdalla, kunnes tikkien poiston jälkeen tajusin, että tikit ne olivat kiristäneet sen viikon-puolitoista, ja itse asiassa hampaanpoisto itsessään ei ollut aiheuttanut yhtään sen enempää kipua.

Varmaankin otin joka kerralla jotain särkylääkettä, mutta ihan normiburanalla selvisin. Minun kohdallani ei estänyt työntekoa mitenkään (olin toimistotyössä) enkä myöskään saanut mitään sairaslomaa - no, samana päivänä en enää tainnut minkään poiston kohdalla mennä takaisin töihin, mutta tätä varten ei tarvittu sairaslomatodistusta.

Vierailija
19/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makasin intuboituna sairaalan teho-osastolla :(

Poisto meni pikkasen pieleen, ja kehittyi huikea turvotus joka meinasi tukkia hengitystiet... Alaviisuri siis kyseessä.

Sain kyllä sairaslomalapun jo etukäteen, ja viikko mulle olis sairaslomaa kirjoitettu. Sairaanhoitaja olen.

Vierailija
20/92 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt töihin/kouluun seuraavana päivänä, en kuitenkaan samana. Voinnin puolesta olisin voinut mennä samanakin, mutta verta tuli sen verran että mukavampi tyrehdytellä kotona. Mitään kipuja tai särkyjä ei ole ollut.