Uusi Porin juoksukoulu -kimppa pystyyn?
Viime syksynä aloittelin juoksemista mutta loka-marraskuun räntärähmäpimeässä ei puhti vain riittänyt jatkamiseen. Nyt kevään korvalla olisi paljon hauskempi aloittaa ja ehkä talvea vasten olisi sitten jo parempi kuntokin, jolla ne räntäräpäskätkin paremmin selättää...
Onko muita innokkaita aloittamaan?
Kommentit (103)
Minulla ylimääräistä painoa ei ole ja polvivaiva juontaa juurensa vanhaan rasitusvammaan. Ihmeesti polvi on kuitenkin kuntoutunut ohjelman myötä. Tosin olen joutunut hidastamaan ohjelmaa ja tekemään rinnalla polven kuntoutumista tukevia harjoitteita.
Tänään juoksin 5+5, välissä puolen minuutin tauko. Hyvin sujui, vaikkei kevyesti. Huomenna pitäisi juosta 7+7 ja sunnuntaina 15 minuuttia. Tuntuu nopealta eteneminen!
Ei kai ole luovuttaneita?
Minulla oli ohjelmassa 15min. juoksua ja kotimatka kävelyä ja juoksua, olihan tuo taas takkuista menoa.
Olo on flunssainen edelleen, nyt on hengitystiet tukkoiset, saisi jo flunssa hellittää.
15 min. juoksin ja etenin taas tutun 2km, paluumatkasta juoksin puolet eli kilometrin kolmessa pätkässä, 1. etappi puoli kilometria ja 2 x 250m, yhtään enempää en olisi jaksanut.
Viikon päästä pitäisi jaksaa juosta 5km yhtä jaksoisesti, enpä oikein usko... Alkaa olemaan aika isoja harppauksia juoksupätkissä, saa nähdä kuinka akan käy, taitaa joutua tuplaamaan kuudennen viikon ja ehkä useammankin kertaa.
Ihmetyttää vain kun paino ei putoa, eikä edes kroppa kapene vaikka jo aika hyviä lukemia kaloria kuluu viikossa juoksemalla.
T:Alma
Vai sujuuko kaikilla jo niin hyvin, ettei vertaistukea kaivata? :)
Minulla itselläni oli 1,5 viikon tauko ja nyt olen tehnyt kaksi lenkkiä sen jälkeen. Tahmealta ja raskaalta tuntuu. Kymmenenkin minuuttia tuntuu pitkältä ajalta ja tuntuu ettei lenkki etene millään. Juoksu tuntuu tylsältä! Tänään juoksin 23 minuuttia, eikä 5km ollut lähelläkään.
Mutta ehkä tämä tästä taas.
-kolmonen
Ekat 2 minuutin juoksut suoritettu tänään :D
Tästä se lähtee... Toivottavasti ainakin! Vähän kyllä epäilyttää näinköhän se kunto tosiaan nousee niin nopeasti, että 5. viikolla juostaan jo 15 minuuttia ja noin pian jo se 5 kilsaakin...
-Kaisa
Mulle iski flunssa...x(
uskomatonta, joka kerta kun aloitan uuden harrastuksen niin siinä käy jotain tän tyyppistä..
no, tänään ois ton ohjelman mukaan ollut muutenkin vapaapäivä, katsotaan sitten huomenna uudestaan... :)
15#
Olen tykännyt juoksemisesta, enkä ole oikein kavereita saanut mukaan, syksyllä mietin aloittamista, mut se vain kans jäi sairastelun myötä.
Aloitan huomenna, lapsi hoidossa joten kyllä se siitä!!!
-Tanja
Koko talven olen suunnitellut että nyt keväällä aloitan juoksuharjoitukset. Koskaan aiemmin en ole juossut, mutta kunto on ok kun olen kuitenkin lenkkeillyt ihan reipasta kävelyvauhtia säännöllisesti jo useita vuosia.
Tänään sitten kävin ensimmäisellä juoksulenkillä, suunnilleen näin:
10min. reipasta kävelyä,
1min. juoksua,
5min. kävelyä,
1min juoksua,
5min. kävelyä,
2min. juoksua,
10min. kävelyä.
ja vaikka otti kunnon päälle tuo juokseminen niin älyttömän hyvä olo siitä tuli. :)
-Johanna
Ekat 5+2 minuuttiset tehty, eikä ollut edes iso kärsimys! Ei kun kesää kohti!
nyt just flunssassa, mutta maanantaina alotan viimeistään! :)
Aamusta heti saatoin tytön kouluun ja takaisin tullessa suoritin sitten 2x1-2min YLÄMÄKEEN ja niin kovin sattu kurkkuun/keuhkoihin.. Mäen päällä kun asutaan, niin ei voi mitään. Lisäksi sitten kävelin useamman tunnin kaupoissa vielä! Huomenna onkin helppoa, kun vaan kävelyä =)
Rapakuntoinen ja toistaiseksi juoksua (vielä?)inhoava Angelica
Päätin juosta ensimmäisen viikon kahteen kertaan ja minun osaltani se näyttää olleen hyvä ratkaisu. Kahdella viimeisellä kerralla polvet ovat ilmoittaneet olemassa olostaan pienenä kipuiluna. Pitää seurailla.
nro 3
tein ton ohjelman lähes loppuun (paria vkoa vaillle) viime kesänä. Oli oikeesti hyvä ohjelma, mutta valitettavasti mun selkä tuli kipeäks juoksusta ja lopetin harmittavassa vaiheessa pakon sanaelmana kesken.
Nyt taas kävelen ja mieli tekis niin juosta. Kuntokin tuntuis aika hyvältä. Vaan en tohdi riskeerata.
Tietääkö kukaan, löytyiskö netistä vastaavaa kävelyohjelmaa???
tuonne laihdutuskeljun jatkoksi :)
ja toissapäivänä 30 min. kävelylenkki.
Eipä noissa nyt mitään raportoitavaa. Illalla pitäisi juosta taas 2+2
Teettekö jotain muuta lisäksi?
Minä olen käynyt vaunuttelemassa 5-6km muutamana päivänä lisäksi.
T: Alma
ja nyt eilinen ja tämä päivä on kävelypäivät ja huomenna taas juoksemaan se 2x2. sitten ensi viikolla voisi yrittää jo neljää minuuttia.
Tänään olo oli jo niin tunkkainen, että oli pakko päästä lenkille! Kävelin 5min, juoksin 3min ja kävelin kotiin n.10min todella reipasta tahtia, että hiki tuli. 1. viikon toiston lopulla siis menossa. Vähän fiiliksen mukaan aloitan huomenna 2. viikon kävelyllä tai juoksen vielä 1. viikon mukaan. .
Millä muuten mittaatte juoksemaanne matkaa? Ihan mielenkiintoista olis itsekin tietää oma jaksamismatka!
Angelica
Minäkin olen siirtänyt lenkit aamuun tai iltaan, niin kuin varmasti muutkin. Ei keskipäivän kuumuuessa jaksa juosta.
Ja laihtumisesta.. Yritin ensin samaa, että josko liikunnan lisääminen ja annoskokojen pienentäminen auttaisi. Mutta saman huomasin, ei paino sillä tavalla tippunut kyllä yhtään. Pakko on ollut ryhtyä laskemaan kaloreita ihan "oikeasti". Ja lujassahan nuo läskit ovat silläkin tavalla, uskomattoman lujassa. Ekat 5kg joten kuten lähti mutta se junnataan sitten siinä saavutuksessa, eikä paino meinaa millään lähteä enää siitä alemmas *huoh*
kävi juoksemassa eilen ja juoksi vähän päälle kymmenen minuuttia putkeen :)
Piti tosiaan juosta tauon kanssa mutta sain jostain ihan järkyttävästi tarmoa ja voimaa ja juoksin sitten koko lenkin, ihana olo! Tänään 45 min vaunukävelylenkki kunhan tuo ilma vähän viilenee iltaa myöten :)
Minä olen kaivanut polkupyörän esiin ja hoidan työmatkat sillä. Suosiolla olen jättänyt juoksut hetkeksi tauolle, mutta huomenna menen kyllä taas. Taidan vähän kävellä ja juosta sitten niin monta minuuttia, kun jaksan ja jtkan sitten koulua sellaisesta pisteestä.
Ihan uskomattomia juoksette jo, wau!
Angelica