Uusi Porin juoksukoulu -kimppa pystyyn?
Viime syksynä aloittelin juoksemista mutta loka-marraskuun räntärähmäpimeässä ei puhti vain riittänyt jatkamiseen. Nyt kevään korvalla olisi paljon hauskempi aloittaa ja ehkä talvea vasten olisi sitten jo parempi kuntokin, jolla ne räntäräpäskätkin paremmin selättää...
Onko muita innokkaita aloittamaan?
Kommentit (103)
Juoksu sujuu, mutta polvi vaivaa. Ei kipeästi, mutta vaivaa kuitenkin nimenomaan juoksun aikana ja loppuu heti kun taas aloitan kävelyn. Ajattelin ostaa polvituen ja kokeilla josko se auttaisi. Malleja vaan on niin paljon, mitä nyt netistä asiaa tutkiskelin.. Eikä tuki tietenkään välttämättä auta, ei ainakaan jos vääränlaisen ostan.
Miten muiden juoksu?
-3
ja hyvältä tuntuu.
Eilen juoksin 2+2 ja jalat oli kuin lyijyä mutta kyllä se tästä.
Tänään olisi vapaa tai kevyt kävelylenkki ja luulenpa että illalla käyn vähän kävelemässä.
T: Alma
ensimmäinen viikko nyt takana ja 2 min. juoksukin on tuskaa, mitenkähän käy ensi viikolla kun aika tuplaantuu.
Flunssaakin koittaa pukata
Jalat on kuin lyijyä ja tekipä gutaa kun äsken venyttelin kun ovat niin jumissa.
Ehkä minun pitäisi vähän vähentää tuota ohjelman ulkopuolista lenkkeilyä?
ja se vaivaa ihan koko ajan kun se alkoi, lepopäivinäkin tuntuu kävellessä kipua. En tiedä pitäisikö vain sitkeästi jatkaa, vai pitää taukoa että se palautuisi kunnolla. Intoa olisi täälläkin vaikka miten paljon, joten harmittaa todella jos pelkän polven takia joudun lopettamaan.
Juoskaa riittävän HILJAA!!!! Jos kunto ei tunnu riittävän, hidastakaa juoksvauhti niin että sitä hädin tuskin voi juoksemiseksi kutsua. Liian kova vauhti tappaa treenihalut ekan viikon jälkeen!
Ekalla viikolla oli jalat kipeinä ja jumissa koko ajan: en ehtinyt palautua välipäivinä. Nyt tokan viikon lopulla jalat raskaat juoksupäivän illan, mutta seuraavana jo ok. Räpiköin läpi tokan viikon. Yksi ylimääräinen huilipäivä piti ottaa kun flunssaa pukkasi päälle.
Minun kai pitäisi malttaa hiljentää juoksuvauhtia, mutta sisu ei anna periksi, en halua lyllertää kävelyvauhtia.
Kolmatta viikkoa kohti suht innokkaana. Kai siitäkin selviytyy kun selviydyin toka viikostakin ...
-Severon
Onneksi saa vielä juosta tuota neljää minsaa, ottaa sen verran koville sekin.
Jalat on kyllä ihan tohjona, kertaalleen kävin jo "penikat" hierotuttamassa. Hierontaa seuraavana päivänä oli ihanan kevyt juosta, mutta sitten ne taas kipeyty.
Mutta sitkeesti eteenpäin... Mä aion vielä sen 5km ja ehkäpä jopa joskus sen 10km juosta!
ja flunssaa pukkaa. Tänään meinasin jättää treenin väliin mutta lähdin kuitenkin ja nyt on hyvä mieli.
Minä lasken matkan katuvaloista, 1 väli on 50m.
juoksuissa toinen pätkä on ollut hiukan takkuista ja luulen sen johtuvan tästä hiton flunssasta joka ei tunnu menevän ohi lainkaan.
Tänään oli 45min. kävely ja aika reipasta tahtia sen vedin.
15 min. juoksua perjantaina minäkin huokailen, mutta yritän ainakin, jos ei onnistu niin viikko uusiksi.
Ehkä sekin kasvattaa kuntoa... Ainakin olen saanut kummallisia lihaksia kipeäksi!
Juoksukoulun tulos tälle viikolle on kaksi 4+4 juoksua reiluine kävelyineen ja yksi parin tunnin kävelylenkki. Tuplaten tehty kolmas viikko ei siis tälläkään kertaa toteutunut loppuun asti, joten junnaan nyt paikallani. Juoksua haitanneet kiireet on onneksi suurinpiirtein ohi ja huomisesta lähtien taas ohjelman mukaista juoksua! :)
Tein tänään mahtavan 5km lenkin. Olen mitannut kotona 2,5km "pisteen" eli kun siellä kääntyy tulee yhteensä 5km täyteen. Juoksin tänään suurimman osan tuosta lenkistä ja varsinkin lopussa jalat vain vei... Laitoin kotimatkalle käännyttyäni itsellenin tavoitteeksi, että juoksen tietyn talon kohdalle, sitten kun tuntui, että jaksan vielä, niin päätin seuraavan tähtäimen ja lopuksi juoksin sitten kotiin saakka!!!
Tuli ihan mahtava olo! Minäkin pystyn tähän, kaiken tämän ihrani kanssa!! Nyt mä ymmärrän sen kun ihmiset jäävät juoksuun "koukkuun". Paras äitienpäivä ikinä!
se nyt olkoot vaikka mun nimimerkkini.
taas ylpeänä kirjoittelee :)
toka viikko lopussa, tänään kävin kävellen 5min ja juoksin 5min x2, innostuin niin ja ihanata on! Mä oon jäänyt ihan koukkuun!
Mitenkäs muilla menee?
mä luulen, että mun polvikipuilut johtuu siitä, kun en ole oikeasti ikinä harrastanut juoksua. Viimeisimmät juoksuaskeleet olen ottanut varmaan joskus kolussa ja SIITÄ on aikaa :D
Tekis mieli ostaa kunnon juoksutossut itselleen, siitä sais sellaista uutta puhtia taas harrastaa :)
taidan ostaa palkinnoks itselleni sitten kun olen juossut ton 15 min putkeen ens perjantaina :)
15#
miten teillä vartit vierähti :)
Mulla se on edessä vasta ens viikon perjantaina, kun jouduin kertaamaan eka viikon flunssan takia :)
15#
juuri sen polvivaivan takia. Nyt heräsi riittävä tahto juosta ja halu voittaa polvivaiva. Olen toiveikas, että onnistun siinä!
Minä aloitin sillä, että ostin kunnolliset juoksukengät itselleni ammattilaisen avustamana. Teetin myös jalalleni sopivat pohjalliset. Kallis investointi siinä vaiheessa kun ei kyennyt juoksemaan kuin minuutin ja oli enemmän kuin epävarmaa juoksenko koskaan yhtään sen enempää. Onneksi kuitenkin olen päässyt jo näinkin pitkälle, juoksukengät siis ovat olleet rahansa arvoiset ;)
Tänään juoksin 7+7 ja välissä kahden minuutin kävely. Arviolta 2 km etenin juoksujen aikana yhteensä. Minä olen käyttänyt matka-arviontiin kuntoplussan reittiohjelmaa. Itse en ole voinut käyttää valopylväslaskentaa, koska olen juossut pääsääntöisesti valaisemattomilla reiteillä.
piti kysellä, että kuinka paljon teillä on "ylimäåäräistä" kun polvet kipuilee..? Mulla on joku 10kg ja silti välillä kipeytyy polvet juoksun jälkeen/ seuraavana päivänä..
15#
ja yhteensä 2km eteni matka juoksupätkillä.
On tosi mahtava fiilis!
Paino ei ole pudonnut, mutta aineenvaihdunnan olen huomannut paranevan, vatsa toimii nykyisin joka päivä kun aiemmin ehkä joka kolmas päivä.
Huominen 15min. juoksu hiukan jännittää.
T:Alma
Lähtöpainoni oli 87kg, nyt tippunut 4vk aikana 82kiloon. Pituutta on 169cm. Katsoin neuvolakortista, että olen 8v sitten painanut ekan synnytyksen jälkitarkastuksessa 60kg... hohhoijaa... Mistä näitä kiloja oikein tulee?!
Mutta minulla ei ole polvet kipuilleet, vaan nuo "penikat". Mutta sen jälkeen kun aloin joka ilta viilentämään pohkeet, olen päässyt siitäkin vaivasta jokseenkin eroon.
Nyt juoksu maistuu mukavasti, tosin olen täysin luopunut tuosta ohjelmasta ja juoksentelen "muuten vaan". Tänään tein pururadalla semmosen treenin että vuorotellen kävelin sauvoilla 1km ja hölkkäsin 1km x 4. Eli yhteensä 8km. Olin kyllä ihan puhki :D
Mulla jäi eilen ja tänään treenit väliin. Huomenna jatkan ekan viikon alusta taas!
Angelica