Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi Porin juoksukoulu -kimppa pystyyn?

Vierailija
13.04.2010 |

Viime syksynä aloittelin juoksemista mutta loka-marraskuun räntärähmäpimeässä ei puhti vain riittänyt jatkamiseen. Nyt kevään korvalla olisi paljon hauskempi aloittaa ja ehkä talvea vasten olisi sitten jo parempi kuntokin, jolla ne räntäräpäskätkin paremmin selättää...

Onko muita innokkaita aloittamaan?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hyvin. Tokalla viikolla tuli ylimääräinen vapaapäivä kun iski flunssa... siitäkö johtui tunne, että toka viikko tajuttoman raskas kun flunssa olikin tulossa päälle. No, nyt taas terveenä ja juoksu kulkenut mainiosti tällä viikolla. Jes!

- Severon

Vierailija
22/103 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääriä pakottaa, mies hieroi niitä ja kyllä teki gutaa.

Flunssaakin koittaa pukata, mutta sinnillä juoksen.

Tänään oli ohjelmassa 3min. kävelyä 4min. juoksua, pieni tauko 4min. juoksua ja 3min. kävelyä. Jälkimmäisellä juoksuosuudella kävelin 50m välillä kun tuli jalankulkijoita vastaan ja minä puuskutin kuin höyryveturi, en yksinkertaisesti kehdannut heidän nähden juosta.

Minä varmaan liikaa lenkkeilen lisäksi, tänään vaunuttelin 6km tosin aika hiljaisella vauhdilla, kun isommat lapset "pyöräili" mukana.

T: Alma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt viikko 2 takana, kun tänään lepopäivä.

Penikkatauti taitaa olla molemmissa jaloissa ja juokseminen oli aika tuskaa.

Keksin kokeilla lämmintä kaurapussia niihin ja kipu hellitti.

Vierailija
24/103 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin pitkiä kävelylenkkejä sitten senkin edestä. Juoksut jäivät väliin ihan muista syistä kuin itse juoksuun liittyvistä ja minulla oli suorastaan pakottava tarve päästä juoksemaan... No, tänään pääsin!

Aloitin ohjelman mukaisen kolmannen viikon uudestaan eli juoksin 4+4, välissä kävelyä. Juoksu sujuu ja jälkeen päin lihaksissa on hyvä, voipunut olo. Ainoa huolenaihe on oikea polvi, joka kipeytyy juoksun aikana polvituesta huolimatta. Pelkään, etten koskaan juokse juuri tätä pitempiä matkoja... Toivon ja yritän kuitenkin!

-3

Vierailija
25/103 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla piti ottaa pyöräilypäiviä, kun kävelykään ei onnistunut. Tämän viikon perjantaina pitäisi juosta 15 minuuttia, ei tule onnistumaan :(

Kunto on selvästi kasvanut ja tuntuu, että jaksaisin juosta, mutta jalkoihin ottaa niin kipeää ettei pysty. Taidan kerrata 3.viikon ohjelman ja koittaa vasta sitten edetä 4. viikon ohjelmaan. Parempi niinkin, kuin heittää koko homma sivuun.

Nyt koitan soitella itselleni hierontaa :)

Tsemppiä naiset, tsemppiä!!

Vierailija
26/103 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en enää jaksa noudattaa tuota ohjelmaa... Tein tällä viikolla kerran 5km lenkin ja muina pv 3,5km lenkin, josta koitin vain juosta mahdollisimman paljon. Välillä kävelen pätkän tai pysähdyn venyttelemään, että hengitys tasaantuu ja lähden taas hölkkäämän. Hyvältä tuntuu ja painokin on (vihdoinkin) lähtenyt putomaan, jes!

Sain hierojalta vinkin penikkataudin hoitoon:

Juoksun jälkeen viilennän säärien "penikka-lihakset" kylmäpussilla, sitten hieron ne itse taas lämpimäksi ja vielä viilennän toisen kerran. Ja sit jätetään kylmiksi. Ja hei, auttaa!

t.minä joka olen tässä ketjussa lähinnä valitellut kipeitä jalkojani :D

Vierailija
27/103 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitähän on jäänyt koukkuun jo monta tähän uuteen harrastukseen :)

Tsemppiä vaan kovasti kaikille, ollaan porukalla ylpeitä itsestämme :)

Tänää olis taas 5min kävelyä ja 4min juoksua x2

Vierailija
28/103 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 30 minuutin lenkki.

Olen aivan innoissani. Juoksu on ihanaa! Ja mikä parasta, polvikaan ei tänään vaivannut.

Aivan niin helppoa juoksu ei ollut, ettenkö ihmettelisi miten muka pystyisin kohta juoksemaan tauotta 15 minuuttia... Sitä kohti kuitenkin ollaan menossa!

Vierailija
29/103 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. viikko pyörähti käyntiin ja ohjelmassa oli 5+5, juoksu tuntui tosi helpolta, no vauhti oli hiljaisempi kuin aiemmin.

Jos tälläistä on juoksu perjantaina niin saattaa onnistua 15 min. juoksukin, mielenkiintoista.

T:Alma

Vierailija
30/103 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin juosta sen 15min.!!!!

Matkaa taittui tasan 2km, ei ihan se mitä ohjelman mukaan pitäisi mennä mutta olen ihan tyytyväinen.

Kuukausi sitten jaksoin juuri ja juuri juosta 2min/300m ja nyt 15min./2km, huimaa!

Miten muut juoksukoululaiset?

Vierailija
31/103 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pitänyt juoksusta välipäivää eilisen ja tänään ja huomenna olisi edessä 15 minuutin juoksu. Odotukseni ovat suuret, haluan voittaa itseni :)

Eilen pyöräilin 20km. Tänään taitaa tulla 15km.

Huomista odotellessa!

Vierailija
32/103 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulenpa siltikin! Eli torstaina meni juoksua 4+3 minuuttia ja juoksupätkillä matka eteni päälle 800m! Kiitos vaan sille, joka vinkkasi kuntoplussan reittijutusta! Eilen pidin välipäivän (työmatkapyöräilyä silti n.12km), kun lihaksissa tuntui vähän siltä, että vois tehdä hyvää. Tänään vähän kevyttä pyöräilyä ja illalla juoksemaan 4+4.

Angelica

Vierailija
33/103 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kuumalla...? :)

Mun pitäis tänään käydä juoksemassa, eilen lintsasin, kun oli niin todella kuuma..

Tiedossa olis 2min+5min ja sama toisin päin..

Odottelen tässä iltaa, että vähän viilenis.

Pitäis varmaan kans mitata noita matkoja mitä juoksee, mä oon vaan paahtanut menemään sen minuuttimäärän mikä listassa lukee ja välillä pinnistänyt muutaman katuvalon välin lisää :)

Ai niin, ja kuvittelin tosiaan jo hieman laihtuneeni. Olen tässä samalla tarkkailut syömisiäni ja muutenkin yrittänyt sillain vaivihkaan laihduttaa. No olen sitten lihonnut kolme kiloa. Ei kiva...!

Vierailija
34/103 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jaksoin juosta! En kovaa, mutta jaksoin kuitenkin. Haetaan sitä nopeutta sitten joskus myöhemmin lisää ;)

Vielä siis etenen juoksuohjelmassa :)

-kolmonen

Vierailija
35/103 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jaksoin juosta sen 20min. juuri ja juuri mutta jaksoin kuitenkin. 2,6km eteni matka eli ei paljoa mutta ihan tyytyväinen olen kyllä suoritukseeni.

Miten muuten kun juoksette esim 10+10 niin päädyttekö lähtöpaikkaan takaisin eli vauhti sama koko matkan? Itse ihme kyllä olen takaisin lähtöpäikassa kun aika loppuu.

Minä luin huolimattomasti tuota ohjelmaa eilen ja pidin eilen vahingossa vapaapäivän kun olisi pitänyt juosta ja tänään olisi ollut sitten se vapaa mutta mitäpä tuosta.

Vierailija
36/103 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistoista jaksoi juosta sen 15min putkeen!! Huomenna menen lenkkitossuostoksille!! Sitten pitäisikin aloittaa viides viikko ja juosta 7,5 min x2

Vierailija
37/103 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tapahtui, mutta juoksin koko matkan. 30 minuuttia ja 4 km. Juoksu oli helppoa ja vaivatonta. Olen hämmentynyt. En olisi ikinä uskonut. En ollenkaan uskonut juoksevani tämän viikon lopussa 5km. Mutta olisin sen jo tänäänkin juossut, jos matka ei olisi toistamiseen loppunut kesken! (mulla on selvästi liian lyhyt juoksureitti ;) )

Hidastahan mun meno vielä on, mutta pääasia on että juoksen! Olen niiin ylpeä ja onnellinen :) Minä juoksen!

-kolmonen

Vierailija
38/103 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken oikein ole siihen uskonut pystyväni :)

Tänään juoksin 24min./3,1km ja olo on nyt mahtava!

Toissapäivän 18min. juoksu sai penikkataudin taas oireilemaan ja jännityksellä odotan miten nyt käy.

Vauhti on pysynyt samana, pitäisiköhän siihen jotenkin panostaa?

Miten muilla juoksukoululaisilla on sujunut?

Palatkaahan luovuttajat takaisin ruotuun, kyllä tekin tähän pystytte!

Vierailija
39/103 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistoista harmittelee tätä sääilmastoa...Meilläpäin on tullut vettä aika reilusti viimeiset pari päivää, ei ole paljon juoksemaan päässyt. Tänään menen vaikka satais lunta! :D On sen verran purkaamatonta kiukkua kertynyt kahden päivän liikunnattomalta ajalta.

Vuorossa olis juoksua 10min+10min, toivotaan, etten ihan pökrää tonne maastoon...:)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
40/103 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin se mahdottomalta tuntuva 10+10min saatu juostua. Vauhti oli hitaampi kuin aikaisemmin, mutta kelit on olleet raskaammat: pururata on sateiden jälkeen märkä ja upottava. Nyt on kyllä voittajafiilis! Loppuviikko onkin sitten helpompaa juoksukoulussa, joten kevyesti tästä päästään kuudennen viikon puolelle.

Painonhallinta masentaa. Ruokahalu senkun yltyy juoksujen myötä! Millä saisi kuria herkutteluun??? Aamupäivät menee hyvin, mutta iltapäivisin iskee makeanhimo ...

- Severon