Uusi Porin juoksukoulu -kimppa pystyyn?
Viime syksynä aloittelin juoksemista mutta loka-marraskuun räntärähmäpimeässä ei puhti vain riittänyt jatkamiseen. Nyt kevään korvalla olisi paljon hauskempi aloittaa ja ehkä talvea vasten olisi sitten jo parempi kuntokin, jolla ne räntäräpäskätkin paremmin selättää...
Onko muita innokkaita aloittamaan?
Kommentit (103)
Kiitos tästä aloituksesta.
- Hanna
Sain sitten parin viikon jälkeen pitkän flunssan ja siihen se sitten jäi..
Voisi todellakin aloíttaa uudestaan, kun nyt on valoisaa illallakin!
Kirjoitellaanko hetki tässä av:lla ja siirrytään kerätyllä joukolla sitten toiseen osioon?
-Angelica-
Viime viikon puolella aloitin. Kiva olisi kuulla miten toisilla juoksukoulu sujuu. Rapakuntoani yritän vähän parantaa eikä pahitteeksi olisi jos siinä sivussa myös pari kiloa katoaisi :-) Kymmenen vuotta sitten juossut viimeksi kunnolla, joten haastetta kunnon kohotuksessa riittää.
- Severon
ja kai sitä vois taas alkaa. Tai no mul on nyt 2vk sairasloma jolloin en saa tehä oikein mitään mut sen jälkeen. Millanen toi on toi ohjelma?
Mul oli joku tommonen:
http://kuntoplus.fi/node/782040
Ei ihan toi mut siihen suuntaan. Toiki on aluksi aika helppo kun 1min vaan on juoksua mutta alkaa ainaki ihan alusta. Mä raskauden jälkeen silloin alottelin niin olin ollu töistä poissa jo yli vuoden niin kunto ei ollu mikään paras.
Mun vaan täytyy juosta rattaita työntäen ja esikoinen pyöräilee vieressä.
Mutta voisihan sitä taas koittaa. Mä kanssa yritin uuden vuoden jälkeen, mutta ne pakkaset oli vaan liikaa..
-Katja-
ei viime kesänä kun toissakesänä koska mä raskauden jälkeen sitä juoksin!
polvi tuli kipeäksi. Huoh. Ottaa todella päähän koska mistään ei tule niin hienot endorfiinit kuin juoksemisesta :(. Yleensä mun polviin sattuu vain liike eikä kummallakaan juoksukerralla sattunut juosta, mutta toisen 2 x 2 minuutin treenin jälkeen tuli leposärkyä mitä ei ikinä ole. En uskaltanut jatkaa :(.
Olin viime syksynäkin taustalla mukana. Ehdin juosta sen 12 viikon jakson kokonaan ja 6 viikkoa vielä päälle (juosten kerran viikossa 5 km intervalleina, kerran palauttava lenkki (n7-8 km) ja kerran viikossa 10 km), kun iski kovat pakkaset, liukkaus ja taudit. Liikuntakipinä jäi, ja olen talven harrastanut lattareita. Mutta nyt olisi juoksukoulu paikallaan.
Ehkä en aloita ihan siitä 2x2 min juoksusta, vaan vois repäistä ja kokeilla suoraan vaikka viittä minuuttia.;)
Se juoksukoulu toimi ainakin mulla.
Juoksu-ohjelma on minulle uusi tuttavuus, mutta tulostin ja lähden rapakuntoisena A:sta asti etenemään.
mä aloitin just! :)
Toka päivä tuota porin ohjelmaa menossa. En ole ikinä lenkkeillyt juosten mutta tulipa ihana olo tuon pienen parin minuutin pyrähdyksenkin jälkeen :)
uppista, joko juoksijat hyyty?: )
ja kävelty ylämäkeä kotiin! Kyllä ihme saa tapahtua jos kohta juoksen jo kilometrejä =) =)
Piti kunnolla oikeen venytellä, kun on jalkojen lihakset vähän hellinä.
Sinä polvikipuinen, niin laita kylmäpussi siihen polveen lenkin jälkeen ni helpottaa laskemalla turvotusta!
Angelica
yrittää toipua sitkeästä flunssastaan maanantaihin mennessä ja jatkaa sitten lenkkeilyä :)
pakko se on ekasta viikosta taas aloittaa...
tsemppiä kaikille juoksijoille ja muillekin lenkkeilijöille!
:)
Tänään ulkoiltu ja kävin juoksemassa 2+2 minuuttia. Mitäköhän huomenna oli ohjelmassa..? Kuitenkin ohjelman lisäksi suunnitelmissa olisi käydä zumban esittelytunnilla!
Angelica
Polven tukena oli uuden uutukainen polvituki, urheiluun tarkoitettu ja apteekista ostettu. Silti polvi vaivasi koko juoksun ajan. Tiedä sitten olisiko ollut kipeämpi ilman tukea, mutta nyt jäi tuntuma, ettei tuesta oikeastaan apua ollut.
Saa nähdä miten minun juoksujen käy. Into olisi kova! Vielä en halua uskoa, etteikö minusta juoksijaa tulisi...
-3
Huomenna ohjelmassa varmaankin taas juoksua..?? Zumbasta jänistin.
Ootehan kaikki laittaneet ketjun suosikkeihin, niin löytyy helposti??
Angelica
ohjelmassa oli 5+45+4 ilman lepotaukoa. Juoksin 2x650m ja olen tosi tyytyväinen suoritukseeni. Toissapäivänä jaksoin juuri ja juuri juosta 2x300m
Kertokaahan muutkin minkälaisia matkoja juoksette, vähän kannustaa meitä heikompi kuntoisia.
T:Alma
Aloittelin jo viime viikolla, mutta nyt "virallisesti" ensimmäinen viikko menossa.