~~~ KOTILOT Maaliskuussa ~~~
Kommentit (56)
Kuinka onnellinen voi ollakaan...
Perjantaina 26.3. Kättärillä syntyi meille poikavauva, 4200 g ja 53 cm. Hieno, kaunis poika, suuri ääni ja suuri imuteho :).
Väsyttää, mutta tuhannen kiitollisena ja onnellisena kolmannesta auringonsäteestä
Palaan myöhemmin tarkemman stoorin kera!
Berenike ja Keke
Ihania uutisia! Onnea koko perheelle pienestä pojasta!!!
minnis
Suuret onnittelut Berenike ja voimia väsymyksen keskelle!! Mieluusti odottelemme synnytyskertomusta:)
Täällä taas hiljaiseloa masun kanssa. Olen kuunnellut klassista ja ommellut vauvalle pussilakanaa (vihdoin). Lapsetkin ovat olleet yllättävän rauhallisina. Nyt täytyy jo kuitenkin lähteä purkamaan pikkumiesten energiaa pienelle pyörälenkille. Sen verran ovat jo tiet sulaneet. Kunhan nyt itse pysyisi kävellen perässä.
rv taas jotakin...joko 38 tai 37+4
Jk. Mulla itse asiassa neuvolantäti puhui taas palturia viimeksi. Väitti taas harjoittelijalle, että laskettu aikani on 12.4, kun äitiyslomalle pääsin 15.4 päivän mukaan, josta ei suostuttu tinkimään. Ihan naurettavaa. Sitten sekoili sf-mitan kanssa. Sanoi ääneen 33 ja sitten, kun harj. kysäisi sen uudestaan, että 33, niin sanoi, että ei kun 31 ja se merkattiin vihkoon. Hoh hoi, ei taida muillakaan olla aina ne hyvät työpäivät. En jaksanut sanoa että kyllä minäkin sen 33 kuulin. Sitten eivät saaneet verikoetta otettua ja jotain kai pissassakin oli, mutta en jaksanut lähetteen kanssa uusiakaan. Kyllä luotan siihen, että tiedän itse vointini parhaiten ilman noita kaikkia testejäkin. Keskiviikkona uusiksi. Aion sanoa, etten jaksanut mennä testiin. Koittakoon verikokeen ottoa silloin uusiksi. Muutenkin lasten kanssa saa juosta joka paikassa.
Itselläni jatkunut reilu kuukauden yskä ja lauantaina alkoi pistää kylkeen, josta sitten sairaala päivystykseen. No arvoitus miksi pistää kun röntgeniä eivät ottaneet.
No lapset olleet muutoin terveenä, isommalla juuri paranee vikat vesirokkoruvet ja tuolle kakkoselle nousi juuri kuume ja pieniä kelloja oli havaittavissa. No on sekin sit sairastettu. Luojan kiitos vatsatautia eikä mitään noroja ole tämän kaiken lisäksi tullut.
Itse nyt para tabsin voimalla jatkan yskimistä ja kylkeen pistää kun puukolla survottais.
Pahoinvointi jatkuu sekin edelleen....Aina sanotaan ettei raskaus ole sairaus, mutta itse en ole ikinä ollut sairaampi.
äipätys 14+4
Onnea brenikelle poikavauvasta, olipa hyvänkokoinen poika =)
T:Jean+Otus 33+0
Voi miten ihanaa! Kunnon kokoisen pojan olet maailmaan saattanut. Oikein suloisia tutustumishetkiä vaavin kanssa :)
Äipätys: Jos yhtään lohduttaa, niin mulla myös pahoinvointi ja väsymys jatkuu edelleen. Itse asiassa pahoinvointi on vähän pahentunut. Aikaisemmin saatoin säästyä parina iltana viikossa oksulta, mut nyt on parin viikon ajan tullu kyllä joka ilta. Jospa tänään alkanut talviloma auttaisi asiaa ja saisin ensi viikolla palata töihin jo pirteänä ja hyvävointisena. Kaipaisin myös jo pikkuhiljaa vähän vaihtelua ruokavalioon, kun esim. kala, kana, vaalea leipä, tee, riisi ym. ei uppoa yhtään.
Mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!
Varmasti liikkeet jo tunteva kinuski 14+5
Täällä jännätään ihan hirmuisesti torstai aamuna olevaa ultraa!! Odotan sitä ihan mielettömän innolla, mutta toisaalta hieman jännittääkin onko kaikki hyvin kun raskausoireet aika lievät: rintojen ja vatsan turvotus & jomotus ovat ainoat oireet väsymyksen lisäksi. Pahin väsymyskin kyllä jo helpottanut. On jo vähän muutakin elämää kuin työt ja nukkuminen ;)
Magdaliina rv 11+4 (ihanat viikot jo!!)
Hymyssä suin tässä kirjoittelen. Olin np-ultrassa ja kaikki oli juuri niin kuin tässä vaiheessa pitää ollakin! Tiuhti vastasi päivälleen viikkoja. Vuoden paras uutinen. Jännitin jotenkin aivan hirmuisesti. Pelkäsin juuri sit pahinta. Iso huoli hyppäsi pois hartioilta. itsestäänselväähän tässä maailmassa ei ole mikään, mutta nyt uskaltaa jo enemmän suunnatan katsetta syksyyn ja siihen, että meille tulee vauva. Siellä se tiuhti köllötteli ja nukkui tyytyväisenä. Eikä millään meinannu herätä, reppana, nukutti niin kovasti...potkaisi ja viuhtoi käsillä pari kerta ja käänsi kylkeä. Ehkä ihanin näky mitä tällä hetkellä tiedän!
minnis 11+6
Suuret onnittelut Minnille mahtavista uutisista! Nyt voit viettää pääsiäislomaa helpottuneena. Ja tänään vielä saat täyteen maagiset 12 viikkoakin :)
Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille! Rentoudutaan, niin jaksetaan kannella pieniä masussamme.
kinuski 15+0
Hei kaikille!
Haaleita plussatestejä on takana jo maanantailta asti, aikasin kun aloin testaamaan (ai miten niin hätähousu..) Tänään rv vasta 3+6, mutta suht luottavaisin mielin mennään joten enköhän uskaltaudu jo tälle puolelle.
Ikää on mulla jo 36v ja tämä tuleva lapsi on kolmas (ja todennäköisesti viimeinen). Kaksi poikaa on ennestään, syntyneet 1/2004 ja 11/2008. Tyttötoiveissa siis ollaan, mutta komiahan se olis veljessarjakin =)
Toisella yrityskerralla nyt tärppäsi ja ihan luomuna, mikä yllätti täysin. Tuota nuorempaa poikaa kun yritettiin 1,5v ja tärppäsi vasta clomeilla. Näin se elämä yllättää mukavasti. Aikanaan murehdin, kun noiden poikien ikäero venähti niin pitkäksi kun raskautuminen kesti, mutta nyt ainakin kahden nuorimman ikäeroksi tulee vain n. 2 v.
Menkkajomotuksia on vielä kovia, aaltoilevat kyllä, välillä ei tunnu mitään. Ja sellaista pientä ruskeaa tuhrua on tullut, toivottavasti loppuu lähipäivinä sekin. Ajattelin vielä muutaman päivän päästä testata, onko viiva vahvistunut, niin sitten voi olla hieman huojeentuneemmin mielin.
Mukavaa pääsiäisaikaa kaikille!
Koralli ja PikkuPööpöti rv 3+6
Ihania ultrakuulumisia Minnillä ja maagiset 12 viikkoa täynnä :) Onnea!
Onnittelut myös Korallille ja tervetuloa tänne odotuspuolelle!
Meillä myös hyviä ultrakuulumisia aamulta. Tosi helpottunut, että kaikki oli kunnossa ja pikkuinen vastasi itse laskemiani viikkoja 11+6. Ainoa asia, joka sai mut huolestuneeksi oli eteisistukka. Ei kuulemma ole syytä huoleen, näyttäisi siltä, että nousee kohdun kasvaessa, mutta nuo sanat olen kuullut aiemminkin. Sillon kaikki ei tosiaankaan mennyt hyvin... :/
Magdaliina rv 11+6
Olenkos onnitellut vauvautunutta, jos en ONNEA!!
Täällä eka neuvola takana ja siellä menikin yllättävän kauan, kun terkka valisti mua ruokavaliosta.. Mulla taas todettiin jo heti raskausdiabetes :( Että nyt sit vaan ois tärkeetä kattoo mitä syö ja kiva, kun nyt tää muna-aikakin ;)
Mitäs muuta, ei kait ihmeitä.. olo on aikas kaamee aina välillä päivällä ja pitäis se syöminen muistaa tasaisin väliajoin, huomaa jos siitä lipsuu niin heikottaa.
Ultra kolmisen viikon päästä ja jos sit kertois tästä jo enemmäkin, kun muutama kaveri nyt tietää ja oma äite, joka väänsi itkua ja oli NIIN onnellinen, odottaa prinsessaa, kun noi kaks poikaa kun on :) Mulle ihan sama, kunhan kaikki menis hyvin!!!!
Happy easter!
Emmuli 9+0
Emmullillakin jo kivat viikot :)
Taidan aloittaa meille huhtikuulle uuden ketjun kun en sellaista huomannut?!
Magdaliina rv 12+1
viikkojen määrä. Enää siis max 8-9 viikkoa, jos yliaikakin laskettaisiin. Nyt alkaa ihan oikeasti olla jo vauvakuume. Iltaisin tulee mietittyä, miten sitä osaakaan taas pitää pikkuista sylissä ja saako siitä ihanasta tuoksusta tarpeekseen. Negatiiivisia asioita en halua miettiäkään.
Lasten kanssa on ollut ihanaa touhuta ja heittäytyä täysillä kotiäidin rooliin, jonka ei tarvitse miettiä työasioita. Rentouttavaa todella, varsinkin, kun saa sitten päikkyjäkin nukkua. Mummolassa ajattelimme käydä viikon lopulla, kun sen jälkeen tuskin jaksaa reissata ja nukkua vieraissa.
Tämän päivän saldona on pelkästään oleilua, kun nukuin 9-11 jatkounet. Nyt siis asioille ennen kuin haen lapset päikystä. Ovat siellä vielä tämän viikon kokonaan ja sen jälkeen alkaa 2 pv viikkoa tahti, joka sopii kaikille paremmin. Jospa vauvelikin pukkaisi ulos aiemmin, kun on vähän enemmän menoa päivissä.
Niin ja vieläkin on kestot vähän vaiheessa samoin kuin muutkin tarvikkeet. Nyt pitää ostaa ainakin muovifroteeta lisää sänkyihin ja tehdä pari vaipanvaihtoalustaa itse. En viitsi ostaa, kun tarvitsen sekä ylä- että alakertaan. Vähän vanua sisään pussukkaan ja päälle se muovi+kivaa kangasta, joita löytyy kotoa. Suurpiirteisenä en ota paineita noista hommista, anoppi kyllä hermoilee, joten en kerrokaan mitään. :) Keittiössä sentään nyt komeilee uudet verhot. Vanhaa kangasta taisimmekin katsella kymmenen vuotta, kun oli ihanan raikas hedelmäkuosi. Jouluverhoja tuli toki välillä käytettyä.
Päivät sen kuin pitenee ja valoistuu, ihanaa!
rv 34 tällä viikolla
Meidän pinohan on kokenut uudelleen heräämisen :) Hienoa! Ihmetys kyselikin, että mihin me vauvautuneet siirrymme ja siirrymmekö.. Me taisimme puhella jossain vaiheessa, että jatkaisimme tässä yhdessä pinossa vauvojenkin kanssa. Porukkaa on oppinut hieman tuntemaan ja jotkuthan ovat olleet jo kuumeilupuolelta yhdessä. Ovatkos kaikki odottajat samaa mieltä? Teidän pinohan tämä virallisesti on :)
Magdaliinalle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Sydämen sykeen näkeminen saa kyllä tunteet aina pintaan. Ihanaa kun odotuksesta tulee "oikea" kun tietää että pieni on siellä missä pitääkin ja sydän jumpsuttaa.
Ihemtys tosiaan onkin tainut jo vauvansa lunastaa? Hatun nosto sinulle opiskelusuunnitelmista. Niinhän se on että ei mitään elämässään saavuta jollei yritä. Nimimerkki sohvannurkkaan jumittunut..
Minni, mikäs sinun vuotojen tilanne on? Kätilö-ystäväni sanoi, että nuo vuodot ovat odottajilla todella yleisiä eikä vuoto aina tarkoita pahinta mahdollista. Toivottavasti vuodot jättävät sinut nyt rauhaan. Jännittäähän se tietysti kun vessassa käy :(
Meillä on vauva-arki lähtenyt nyt hyvin liikkeelle. Alun Kättäri kontrollien jälkeen keltaisuus hellitti ja vauvakin piristyi silmissä. Tyttö on kyllä kova nukkumaan päivisin ja alkuyöstä hän sitten omistautuukin äidin viihdyttämiselle. Voi kuinka monta elokuvaa me olemmekaan öisin ehtineet katsoa :) Tyytyväinen ja tasainen lapsi meille suotiin. Ääntä lähtee silloin kun joku mättää ja kun vaipat on vaihdettu ja maha täynnä maitoa niin vauvakin on ylen tyytyväinen. Isot sisarukset ovat innoissaan vauvasta. Tyttö varsinkin hoitaa siskoaan paljon ja tuo ja vie tavaroita apunani. Imettäminen on varsinkin herättänyt ihmetystä. Nykyään eivät enää jää hartaudella katselemaan vauvan syöntiä. Uutuuden viehätys on tainnut asiata kadota :D Aika kuluu nopeasti. Torstaina neidille tulee ikää jo kolme viikkoa. D-vitamiinitkin pitäisi aloitella. En tiedä mikä siinä on kun en millään niitä muista antaa.
Mukava kuulla teidän muidenkin kuulumisia, niin raskaana olevien kuin vauvautuneidenkin :)
vesseli kera katraansa
Hei vaan kaikille!
Kiva, että Vesselin prinsessa on päässyt keltaisuudestaan. Tyytyväinen vauva kelpais tännekin ;-), no kun nyt tulis vauva, se riittää!!!
Täällä ei oikeastaan mitään vuotoa ole, mutta eilen taas tuli sellaista vaaleanpunervaa valkovuotoa muutamalla vessa käynnilla. Muutoin tuo vuoto on hyvin runsasta valkovuotoa. No, sureminenhan ei auta, vaikka on tässä jo kauhuskenaarioita ehtinyt mielessään ajattelemaan. Tätä vauvaa on niin toivottu ja odotettu. Nyt vain odotan, että nämä viikot menisivät nopeasti sinne np-ultraan, joka on varmaan sitten maalis-huuhtikuussa. Neuvola on ensi viikolla.
Ja housut puristaa. Mutta hyviä vointeja mammat ja pikku-murut!
minnis 7+4
Magdaliina pääsin sit sen kolmen viikon päästä tänne :) Ja terppis muillekin vauvakuumepuolen tutuille ja uusille tuttavuuksille tietty!
Eli viime viikon pe testasin plussan ja olo on ollut hyvin epätodellinen. Ja epävarmaa miten tässä käy, mut alkujärkytyksestä toipumisen jälkeen uskaltaudun jo tännekin iloisena! Ja päivä kerrallaan mennään..
Siis kuolemanväsynyt oon ollut jo toista viikkoa, huonoa oloa havaittavissa on ollut yöllä ja nyt myös illallakin jo. Tosi kovia alavatsakipuja (menkkakipuja) on.. Onko muilla lisääntynyt raskauksien myötä?
Mulla meinaan ekassa ei kauheesti ja tokassa olikin jo aikaslailla ja nyt taas.. joten hiukan pelottaa, et miten tulee käymään.
Jos sit hiukan esittelisin itseäni eli ollaan tämmönen kolmenkympin molemminpuolin oleva pari, kaks poikaa -05 ja -09. Toista yritettiin noin vajaa vuosi, mutta nyt sit tuli ihan yllärinä, et näin nopeesti raskauduin :) kun eipä oikein yritettykään vaan suostuttelin vasta miestä kolmanteen, mut ehkäsy sit vähän jäi...
Täytyy varmaan vie yks rtesti hakea ja varmistaa, kun ekat testit pe ja la on ollu aikas haaleita.. Sit ensviikol soitella vasta neuvolaan. Että yritän nyt vie pitää hiukan matalaa profiilia, jos pystyn ;)
Emmuli rv 4+3
Tässä ei ole enää montaa viikkoa, kun ollaan meilläkin viisihenkinen perhe. Jännittää ja ilahduttaa! Viikon päästä mieskin lopulta tulee kotiin ja saadaan viimeiset järjestykset tehtyä yhdessä.
Hienoa Vesseli, vauva voi virkeämmin! Odotan kovasti tuota yhteistä hoitofiilistä, meilläkin tytöt on niin ottautuneita jo isosiskoudestaan.
Emmulille onnittelut plussasta. Mullakin oli kovasti kipuja aluksi, ja myös erittäin runsasta veristä vuotoa, siis ihan menkatkin tuli. Sitten piti ultrailla erinäisiä kertoja että varmistui todellinen raskauden alkamisen ajankohta. Se hämmästytti, että alussa oli niin raju meininki. Että tsemppiä vain kaikille alkuraskauden hämminkeihin. Toivotaan vaan että kaikki sujuu hyvin!
Berenike 37+1
Hyvää sunnuntaita!
Kinuskia piti jo viime viestissä onnitella liikkeistä! Mä tunsin kuopuksesta kans n. rv14 ensimmäiset liikkeet, esikoisestakin jo rv17.
Olipa Sannrilla mukavia ultrakuulumisia. Malttamattomana ja hieman epävarmoin tuntemuksin odotan keskiviikon ultraani. Ensi viikolla tulee nuo maagiset 12 viikkoa täyteen. Kaikenlaista tässä on jo mielessä myllertänyt. Oliko Magdaliina sun ultra ensi viikolla?!?
Sit mä olen itselleni epätyypillisesti alkanut murehtia syömisiäni siinä mielessä, että missäs kaikessa se listeria nyt piilikään. Home- ja tuorejuustot mä olen jättänyt suosiolla, vaikka juustot ovat mun herkkua. Töissä lähinnä mietityttää, mitä salaatti pöydästä viittii ottaa. Aika usein on salaatin seassa pakastevihanneksia, fetajuustoa, katkarapuja tms. No fetasta en ole kieltäytynyt...en mä ollenkaan muista kytänneeni näin aikaisemmin odottaessani. Aina mä saan vähän murehtia siitä, että syönkö liikaa ruokaa...kiitos pohjoissavolaisten selviytyjägeenieni=kaikki varastoidaan, mitä voidaan varastoida, erityisesti raskaana ollessa ;-). lisäksi mulla on liian hyvä ruokahalu. Pysyn kuosissa liikkumalla paljon ja lautasmallin avulla. Itseä pitää vaan muistutellan nopeista hiilareista, niitä kun tekee väsyneenä ja ressaantuneena. Painonnoususta en aio ressata, tulee mitä tulee.
No joo tulipa vuodatus.
Mikä tilanne viimeisillään olijoilla?!?!
energistä keskiraskautta odotellessa :-)
minnis rv11+3