Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Montako kertaa päivässä ripuloit pahimpina päivinä? herättääkö vaiva öisin?

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (53)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta ennen vanhaan tiesin aina menkkojen alkavan siitä että vähän ennen meni ripulille, n. yhdeksi päiväksi

pahimmillaan jopa 8-9 kertaa päivässä menkkojen ekana ja toisena päivänä, yleensä kuitenkin selviän 4-5 ripulointikerralla.

Lainaus:

siitä ripulista? niin että ei tiedä että onko kyseessä vatsatauti vai vain menkat?

mulla on lisäksi niin järkyttävät menkkakivut, että erotan kyllä menkkaripulin vatsataudista helposti.

-6

Lainaus:

pahimmillaan jopa 8-9 kertaa päivässä menkkojen ekana ja toisena päivänä, yleensä kuitenkin selviän 4-5 ripulointikerralla.

silloin kun menkkoja ei ole? käytätkö jotain lääkettä?

Lainaus:

Lainaus:

normaalisti vatsa toimii kaks kertaa päivässä, mutta menkkojen alussa maha menee tosiaan ihan kuralle ja sitten paska lentää. En käytä ripuliin mitään lääkettä, kun se menee aina itsestään ohi kahden päivän jälkeen.

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

normaalisti vatsa toimii kaks kertaa päivässä, mutta menkkojen alussa maha menee tosiaan ihan kuralle ja sitten paska lentää. En käytä ripuliin mitään lääkettä, kun se menee aina itsestään ohi kahden päivän jälkeen.

Hyi hitto sitä olotilaa ja tunnetta, kun väkertää vessassa kamalan hajuista, ilmavan löysää kakkaa :x.

• ylös 15
  • alas 0

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

mulla on tuon ripulin lisäksi lamauttavat kuukautiskivut, toisinaan lisäksi oksennan (joita ei mun lääkeaineallergioiden vuoksi voida riittävän hyvin lääkitä), joten joudun olemaan aina saikulla kuukautisten kaks ensimmäistä päivää, mikäli nuo päivät eivät satu olemaan viikonloppuna (epäsäännöllisetkin vielä ovat nuo menkanperkeleet). Onneksi en muuten pahemmin sairastele...

Lainaus:

mulla on tuon ripulin lisäksi lamauttavat kuukautiskivut, toisinaan lisäksi oksennan (joita ei mun lääkeaineallergioiden vuoksi voida riittävän hyvin lääkitä),

kirjoitin ihan urvelon lauseen.

Kahtena päivänä ripulia. Ensimmäisenä päivä kova ripuli kun vuodan paljon, sitten vuoto hieman laimenee saattaa jopa loppua. Sitten sama ruljanssi alkaa taas alusta päivän tai parin päästä. Pärjään töissä, kun herään aamulla tuntia aikasemmin kuin yleensä tyhjentämään suolta ja otan sitten 2-3 imodiumia. Ne alkaa vaikuttaan n. 2 tunnin päästä ja näin pärjään päivän ripuloimatta.Jos tuo osuu vapaapäivälle, niin sitten en itseäni roppaa. Samoten vuotoa pystyn hillitsemään ottamalla 2 buranaa. Se hillitsee hyvin n. 6 tunnin ajaksi, mutta sen jälkeen tulee melkoisia hyytymäklönttejä ulos. Siinä teille oksettava selvitys :) ps. Ilmavaivat on myös tuolloin ihan mielettömät. Jos muistan olla tarkkana, syön edellisinä päivinä vain riisiä niin pärjään paremmin nuo alkupäivät.

Lainaus:

Kahtena päivänä ripulia. Ensimmäisenä päivä kova ripuli kun vuodan paljon, sitten vuoto hieman laimenee saattaa jopa loppua. Sitten sama ruljanssi alkaa taas alusta päivän tai parin päästä. Pärjään töissä, kun herään aamulla tuntia aikasemmin kuin yleensä tyhjentämään suolta ja otan sitten 2-3 imodiumia. Ne alkaa vaikuttaan n. 2 tunnin päästä ja näin pärjään päivän ripuloimatta.Jos tuo osuu vapaapäivälle, niin sitten en itseäni roppaa. Samoten vuotoa pystyn hillitsemään ottamalla 2 buranaa. Se hillitsee hyvin n. 6 tunnin ajaksi, mutta sen jälkeen tulee melkoisia hyytymäklönttejä ulos. Siinä teille oksettava selvitys :) ps. Ilmavaivat on myös tuolloin ihan mielettömät. Jos muistan olla tarkkana, syön edellisinä päivinä vain riisiä niin pärjään paremmin nuo alkupäivät.

kuulostaa ihan kauhealta

Pari kertaa vuodessa myös oksennan kivusta ja huonosta olosta. Ripulia pahempaa ovat kuitenkin alavatsa- ja selkäkivut sekä erityisesti se, että peräsuoli kramppaa jatkuvasti, varsinkin vessassa. Löysää tavaraa pyrkii siis suolesta vimmatusti ulos, mutta krampit ja kipu estävät ulostamisen ja vessassa voi mennä puolikin tuntia kivusta kiemurrellen. Myös muissa tilanteissa krampit lamauttavat paikoilleen ja kyyneleet nousevat silmiin. 600mg ibuprofeenia n. 4krt päivässä hillitsee kipuja ja kramppeja jonkin verran, muuta lääkitystä en käytä vaikka ehkä pitäisi.

Onko muilla samanlaisia ongelmia peräsuolikramppien kanssa?

3-5 kertaa ensimmäisen päivän aikana. Kivut (selkä ja maha) herättää öisin.

Normaalisti vatsa ei toimi päivittäin, joten tuo olisi ihan positiivista, jos ei olisi muuten niin pahaa oloa ja kipuja. Minulla kaikki tuskalliset menkkaongelmat on vain ensimmäisenä päivänä, joten taidan selvitä vähällä.

Kolmiolääkkeillä käyn vessassa, 30-60 min menee. Kahteen päivään ei voi suunnitellakaan mitään kodin ulkopuolista toimintaa. Mulla endo suolessa, ripuloin verta ja hyytymiä. Jösses, miten oonkaan kipeä silloin : (

Lainaus:

3-5 kertaa ensimmäisen päivän aikana. Kivut (selkä ja maha) herättää öisin. Normaalisti vatsa ei toimi päivittäin, joten tuo olisi ihan positiivista, jos ei olisi muuten niin pahaa oloa ja kipuja. Minulla kaikki tuskalliset menkkaongelmat on vain ensimmäisenä päivänä, joten taidan selvitä vähällä.

Mulla ihan sama.

Äidilleni oli miesgyne sanonut että kuukautisilla ei koskaan, missään tapauksessa voi olla mitään vaikutusta suolen/vatsan toimintaan. Hoho, sano meidän äiti.

Olen luullut olevani ainoa, joka tästä kärsii, mutta näemmä kohtalotovereita löytyy.

Pari ekaa pv pahimmat, sitten helpottaa. Sen lisäksi kärsin valtavista menkkakivuista. Lääkkeet auttaa vain hetkeksi. Töissä oleminen on yhtä tuskaa, särkee niin vatsaa kuin selkääkin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat