Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät sikiävät niin paljon? Myös Suomessa.

Vierailija
10.02.2010 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka säästäisit niistä kondomeista? Maksaahan nekin. Kierukka on kertasijoitus, ja sen jälkeen seksi on ilmaista.

Vierailija
22/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisälapsi ei tiedä elintason kutistumista. Aina tulee lisää rahaa, kun tekee lisälapsen. Sen sijaan työssäkäyvät joutuvat jakamaan olemassa olevat resurssit yhä isommalle porukalle ja hoitomaksut ovat esimerkiksi aika korkeat. Tilanne olisi vähän sama kuin työssä ollessa jokaista uutta lasta päälle napsahtaisi mukava 400-500 Euron palkakorotus (nettopalkkaa tuon verran lisää). Ei tarvisi koskaan miettiä, mistä seuraavaksi tingitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukuloita tekisi. Kyllähän sitä mieluummin on lasten kanssa kotona kun istuu Siwan kassalla. Suomessa tuetaan lapsiperheitä sen verran hyvin, että monen lapsen yh voi päästä paremmille tuloille erilaisten tukien vastaanottajana kuin pienipalkkainen työssäkäyvä.

Vierailija
24/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tästä nyt pitää jauhaa? Itelläni on lateksi allergia ja siksi en kondomeja käytä. Pillereitä en muista ottaa, kuin en muista ottaa muitakaan lääkkeitä. Oikeasti varmaan kuolisin jos saisin vakavamman taudin. =DD

Kierukasta (sekä hormoni että kupari), olen kuullut todella huonoja juttuja enkä kuollaksenikaan uskaltaisi sellaista sisääni asettaa. 0.O Tai siis asetuttaa.

Sitten kun saan toisen lapsen niin haluan sterilisaation itselleni.

Ehkä se kapseli tai laastari systeemi voisi toimia, mutta kaikista noista hormoni jutuista tulee vain kiukkuiseksi.

Mutta siis tosiasiahan on se, että me köyhät emme ajattele sitä mihin ei ole varaa. Jos raskaaksi tulee niin sitten tulee. En minä ala tekemään aborttia sen takia että olen harrastanut seksiä mieheni kanssa, eikä muut hyväksy lastamme koska olemme köyhiä.

Tiedoksi muuten teille rikkaille; Kyllä se kosminen oikeus teitäkin vasten iskee. Aina kaikki ei suju vaikka olisi kuinka korkeasti koulutettu ja hyvässä työpaikassa.

terveisin: Opiskelin 9vuotta itseäni työttömäksi

Vierailija
25/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskittyy uraan ja työhön niin siinä ei jää lapsille sijaa.

Vierailija
26/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hormonikierukka, ei ongelmia. Kuten ei useimmilla muillakaan kierukankäyttäjillä.

Tuskin minäkään tekisin aborttia, mutta en myöskään olisi käyttämättä ehkäisyä sen takia, että se ei muka onnistu. Vähän kuulostaa siltä, että haluaisitkin sen toisen lapsen? Siitä vain, kyllä sinulla mielestäni on siihen oikeus. Ei toinen lapsi ole sama kuin viisi lasta - saa ihminen viisikin lasta hankkia, mutta vähän nyppii ne, jotka vain huolimattomuuttaan tekevät kovin monta lasta ja elättävät ne yhteiskunnan tuilla. Eivätkä tule edes ajatelleeksi sterilisaatiota tms.

En minäkään rikas ole tai edes hyvässä asemassa. Yritän kuitenkin huolehtia asioistani.

Vierailija
27/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokatapauksessa asuu esim. kaupungin vuokra-asunnossa ja aikoo asua siinä loppuelämän, on siinä varaa asua, sama miten monta lasta olisi. Taas jos haaveilee omistusasunnosta pk-seudulla, jokainen lapsi lisää maksaa ja paljon. Tai matkoista perheen kanssa, harrastuksista, hyvästä ruoasta...

Vierailija
28/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuota... jos vaikka säästäisit niistä kondomeista? Maksaahan nekin. Kierukka on kertasijoitus, ja sen jälkeen seksi on ilmaista."

Loistoidea?! Eli että jättäisin kortsut ostamatta, ja laittaisin rahat jemmaan kierukkaa varten. Sitten kun oisin pari vuotta harrastanut seksiä kokonaan ilman ehkäisyä, olisi ne kierukkarahat säästössä???

Ensin pitää säästää rahat, ja sitten ostaa kierukka. Meillä sossun asiakkailla kun ei oo sitä luottokorttia.

Vierailija
29/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat keskittyy työhön ja kerää rahaa. Köyhät nauttivat kotona lastensa seurasta ja eivät välitä niin paljon korkeasta elintasosta!

Sanoin näin vaikka olen rikas yhden koululaisen hyvinkoulutettu äiti.

Vierailija
30/46 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 6 ja kumpikaan vanhemmista ei jaksa niitä katsoa, ei mitään tapoja, 4 vuotias juoksee syksyllä vielä sandaalit jalassa huutaen vittua isompien perässä ja äiti niin kuivan näköinen ja aina pahalla päällä?

tuli nuorempana "seurattua" kun säästettiin omakotitaloon.

Vierailija
31/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä köyhimmistä köyhimmät lisääntyvät kuin puput, ensimmäinen lapsi syntyy äidin ollessa nippa nappa 13-vuotias. Lapsia voi olla jopa yli 10, eikä kukaan heistä saa koulutusta. Ei muuta kuin töihin, kun taapero oppii pysymään pystyssä ja kävelemään.

Ja nyt se pommi: täällä koulutus ja terveydenhuolto on ilmainen. Terveyskeskuksista saa myös ilmaiseksi ehkäisyvälineitä.

Hyvä mun on arvostella, kun en samoissa olosuhteissa elä, mutta en vain käsitä tätä ilmiötä. Kun kyse ei ole yksittäistapauksista.

Meillä yksi lapsi ja jos taloudellinen tilanteemme heikentyy huomattavasti, lapsi myös jää ainokaiseksi, ellei sitten ehkäisy jostain syystä petä. Lapsi lapselta katsomme, mihin resurssit venyvät. Sosiaalietuuksia ei mielestäni pitäisi käyttää elämiseen muuten kuin hetkellisesti, omavaraisuus on kova juttu! Mutta meillä ei edes täällä ole mitään tukia, elämisen rahoitamme omasta pussista.

Vierailija
32/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kysyn minä. Käykö heillä mielessä, että he vierailevat itse asiassa muiden rahapussilla joka päivä. Munkin pussilla. Tänäänkin.

vuoden sisään. Yksilapsiset ja lapsettomat ovat pian monilapsisten rahapusseilla.

Vierailija
33/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvätasoista. Siis nimenomaan koulutus köyhillä alueilla on hyvin heikkotasoista. Lisäksi pitää huomioida oppilastaso, koulun yleiset tilat ym. jotka eroavat todella paljon varakkaamman väestönosan kouluista.

Esimerkiksi Brasilia on hyvä esimerkki maasta, jossa ilmainen koulutus ei toimi köyhien kohdalla vaikka vielä yliopistotasollakin se on ilmaista julkisissa yliopistoissa.

Usein on niin että kun ollaan köyhiä niin joudutaan ottamaan lapset pois koulusta ja hankkimaan työpaikka, jotta saadaan edes vähän lisärahaa. Tai sitten lapset työskentelevät koulun ohella ja lopulta väsymys takaa sen, että kouluun ei jakseta enää mennä tai arvosanat ovat jo niin huonoja ettei se enää edes kiinnosta.

Täällä köyhimmistä köyhimmät lisääntyvät kuin puput, ensimmäinen lapsi syntyy äidin ollessa nippa nappa 13-vuotias. Lapsia voi olla jopa yli 10, eikä kukaan heistä saa koulutusta. Ei muuta kuin töihin, kun taapero oppii pysymään pystyssä ja kävelemään.

Ja nyt se pommi: täällä koulutus ja terveydenhuolto on ilmainen. Terveyskeskuksista saa myös ilmaiseksi ehkäisyvälineitä.

Hyvä mun on arvostella, kun en samoissa olosuhteissa elä, mutta en vain käsitä tätä ilmiötä. Kun kyse ei ole yksittäistapauksista.

Meillä yksi lapsi ja jos taloudellinen tilanteemme heikentyy huomattavasti, lapsi myös jää ainokaiseksi, ellei sitten ehkäisy jostain syystä petä. Lapsi lapselta katsomme, mihin resurssit venyvät. Sosiaalietuuksia ei mielestäni pitäisi käyttää elämiseen muuten kuin hetkellisesti, omavaraisuus on kova juttu! Mutta meillä ei edes täällä ole mitään tukia, elämisen rahoitamme omasta pussista.

Vierailija
34/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se köyhyys on ihan oma valinta. Kun on nähnyt sen uraelämän kääntöpuolen eikä sitä elämää suurin surminkaan halua kun on eroon siitä (eli lapsuusperheestä) päässyt. Henkilökohtaisesti olen mieluummin pienituloinen suurperheellinen kuin yksilapsinen, rikas uratykki. Mikään raha kun ei korvaa poissaolevaa vanhempaa.

Se taas on sääli, jos pienituloiset eivät panosta lastensa koulunkäyntiin.

Vierailija
35/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se köyhyys on ihan oma valinta. Kun on nähnyt sen uraelämän kääntöpuolen eikä sitä elämää suurin surminkaan halua kun on eroon siitä (eli lapsuusperheestä) päässyt. Henkilökohtaisesti olen mieluummin pienituloinen suurperheellinen kuin yksilapsinen, rikas uratykki. Mikään raha kun ei korvaa poissaolevaa vanhempaa. Se taas on sääli, jos pienituloiset eivät panosta lastensa koulunkäyntiin.

Sama minulla, tietynlainen askeettisuus elämässä on valinta hyvin urakeskeisessä perheessä elämisen jälkeen. Mutta ei henkinen askeettisuus, ja lapsilleni kyllä painotan koulutuksen merkitystä hyvinkin paljon. Eivätkä he kulje "rääsyissä" tai joudu tinkimään harrastuksistaan, mutta haluan olla läsnä ja antaa heille jotain muuta kuin ruokaseteleitä ja rahalla ostettavia kokemuksia.

Minulla ei ole suurperhettä.

Vierailija
36/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin suorituspainotteisilla korkeasti opiskelleilla.

Köyhät osaa ottaa rennosti ja nauttii seksistä ja siinä sivussa lisäännytään.

Vierailija
37/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, tietynlainen askeettisuus elämässä on valinta hyvin urakeskeisessä perheessä elämisen jälkeen. Mutta ei henkinen askeettisuus, ja lapsilleni kyllä painotan koulutuksen merkitystä hyvinkin paljon. Eivätkä he kulje "rääsyissä" tai joudu tinkimään harrastuksistaan, mutta haluan olla läsnä ja antaa heille jotain muuta kuin ruokaseteleitä ja rahalla ostettavia kokemuksia.

Minulla ei ole suurperhettä.

Ei ne minunkaan lapset rääsyissä taikka kirppiskamppeissa kulje, vaikka pienituloisia ollaan. Mistään oikeasti tärkeästä ei ole tarvinut tinkiä vaikka tulot ovatkin pienet. Meillä tosin tulojen pienuutta kompensoi mahdollisuus tuottaa kotitarpeiksi lihaa, munia ja kasviksia, marjoja ja juureksia.

Tulollisesti elämme toimeentulominimin rajoilla, mutta ruuasta, vaatteista ja harrastuksista ei ole tarvinnut tinkiä. Ja minulla on suurperhe.

Vierailija
38/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt hyvin koulutettua korkeassa asemassa olevaa ihmistä. Aina töissä. Kotona avaa läppärin, kun lapset nukkuu. Ei paljon panna, kun pitää mennä nukkumaan, jotta jaksaa taas painaa henkisesti raskasta työtä.

Duunarit pääsevät kotiin ajoissa klo 15-16, eikä työasiat paina kotona, kun tehtaanoven on perässään kiinni viskannut. Illalla on hyvin aikaa panna.

Eli teoriassa köyhillä on aikaa enemmän ja sitä myöten myös raskauksia.

Vierailija
39/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaa henkisen työn vastapainoksi pientä fyysistä aktiviteettia iltaisin?Voisin kuvitella että päivän mummoja pyöritellyt lähihoitaja on työpäivän jälkeen jo niin rasittunut ettei paljon vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
40/46 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyhytjänteisyyttä. Eletään kädestä suuhun, päivä kerrallaan ja "lapset vaan tupsahtaa" siinä samassa vyyhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme