Joudunko maksamaan tt-tukea takaisin jos saan töitä?
Kommentit (6)
ja palkkatodistusta vastaan jos olet ollut samaan aikaan sekä työttömänä että osittain työssä. Ei tuossa voi oikein tulla ylimääräisiä maksatuksia. Asumistuen kanssa taas kannattaa olla tarkkana, sitä maksetaan helposti liikaa.
Olen saanut tukea peruselämiseen...vuokraan ja laskuihin.
että jo maksettuja asumistukia ei voida periä takaisin. Siis JOS ja KUN henkilö on rehellisesti ilmoittanut tulonsa kelaan. Jos ei tiedä loppuvuoden tuloista (esim kun tekee määräaikaisuuksia, pätkiä) niin kela ei voi periä alkuvuonna maksettua tukea takaisin jos jostain syystä loppuvuodeksi töitä löytyykin. Näin minulle sanottiin, kun asiaa oikein tinkasin heiltä.
jos ne vie palkasta suurimman ja osan, ja elämiseen jää vähemmän mitä toimeentulotuesta jäisi.
saat vasta palkkasi. Kai ne ymmärtävät että on elettävä palkkapäivään asti.
Pyydä myös mahdolliset matkarahat sillä niiden ei tarvitse pienetää teidän ruokaostoksianne, minä sain matkarat ja elämise siihen asti kunnes ekä palkka maksettiin. Kysyvä ei tieltä eksy, sanotaan.
Hyvää työfiilistä, käsitän että toimeentulohakijaa kunnioitetaan kun menee sentään töihin ja autetaan että voi mennä työhön, eli esim. matkakulut jossa kannattaa huomioida että ostaa esim. kuukausilipun yms. kerralla ja se maksaa se kerralla ostaminen. Sai sen koska olin eteenpäinpyrkivä, halukas elättämään yh-na lapseni...
mistä tukea on maksettu.