Vierailija
  • ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (39)

Paljon vuokra-asuntoja: lapsiperheitä, maahanmuuttajia, opiskelijoita. Maineeltaan huonompi kun onkaan sanoisin itse siellä joitain vuosia sitten asuneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suvela on asuinalueena ok. Olen asunut täällä kolme vuotta. Voittaa monet hyvämainesempana pidetyt paikat esimerkiksi Helsingissä. Väkivaltarikostilastojen mukaan taas Leppävaara on Espoon huonoin alue - mikä on lienee yllätys monelle. Kokonaisuutena Espoo on hyvä ja rauhallinen kaupunki.

Lainaus:

Suvela on asuinalueena ok. Olen asunut täällä kolme vuotta. Voittaa monet hyvämainesempana pidetyt paikat esimerkiksi Helsingissä. Väkivaltarikostilastojen mukaan taas Leppävaara on Espoon huonoin alue - mikä on lienee yllätys monelle. Kokonaisuutena Espoo on hyvä ja rauhallinen kaupunki.

Se yks suomalainen sarja piti kuvata helsingissä, koska se muka kuvas helsinkiä. Tosiasiassa se kuvattiin Espoon Suvelassa ja ihan sen takia että täältä helsingistä ei löytynyt yhtä huonoa ja rumaa paikkaa.

Maahanmuuttajia alueella yli 20%. Kulttuuriltaan suuriperheisten maahanmuuttajien osuuden kasvusta huolimatta yli 3-lapsisten perheiden osuus on korkeampi kuin monessa muussa kaupunginosassa. Yksinhuoltajaperheiden 20 % osuus eroaa tilastollisesti merkitsevästi Espoon 13 %:sta. Suvelan yli 500:sta yksinhuoltajaperheistä on yli 3-lapsisia lähes 3 %.

Kammottavia, harmaita 70-luvun laatikkokerrostaloja, jotka saavat ihon kananlihalle kun ne näkee. Isoja päiväkoteja. Yksi iso koulu jota varmaan nyt taas laajenettu, täynnä maahanmuuttajia. Kuuleman perusteella värikästä ja vauhdikasta porukkaa.

Pelottaa ajaa läpi, vielä enemmän pelotti asua pienten lasten kanssa.

Muutama paikallinen bubi jossa oli jatkuvasti puukkotappeluja ja ikkunat paskana.

Ja sieltä muutimme Leppävaaraan :)

Mutta onneksi nyt jo asumme pohjoisempana.

Vuokra-asunnot

maahanmuuttajat

vuokra-asuntojen myötä köyhiä lapsiperheitä

ja yöks jotkut rumat kerrostalot.

Olen asunut Tampereen hervannassa ja koskaan en menisi takaisin.

Suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ei ole käynytkään saati sitten asunut Suvelassa. Siksi varmaankin kirjoittavat höpöjuttuja. Suvela on urbaani (joskin osin ruma - kiitos 1970-luvun DDR-arkkitehtuurin) kaupunginosa. Maahanmuuttajien suuri määrä ei haittaa; eivät aiheuta ylimääräistä häiriötä. Kyse lienee kirjoittajien omista metsäläis/raakalaismaisista asenteista. Oma perheeni on akateeminen; asumme Suvelassa kerrostalossa eikä mitään ongelmia ole ollut naapurien kanssa tai muutenkaan. Suvelassa on ok palvelut ja sijainti on varsin hyvä. Vanha maine on ikävä painolasti, jota tietämättömät edelleen ylläpitävät. Lompakolla äänestäminen - eli asuntojen viimeiaikainen hinnannousu alueella kertonee enemmän asiasta kuin tällä palstalla kirjoittavien sivistymättömien, ilmeisen suvaitsemattomien ja tietämättömien henkilöiden agitaatio.

Ihan varmaan on asuinalueen syytä koko juttu. Eiköhän laadita lista kaikkien suomalaisten murhaajien asuinalueista ja sen jälkeen vältetään niitä paikkoja.

Niin. Murhamiehiä ja naisia löytyy joka kylästä. Itse asiassa tuo ammuskelija asui Tuomarilan puolella. Media vain halusi tehdä hänestä Suvelalaisen tarkastamatta faktoja.

Asuin lähellä tätä murhaajaa. En koskaan nähnyt minkään näköistä kahakkaa missään päin Suvelaa.

Ne häirikkö talot olivat meistä kyllä kauempana. Monesti kävelin siellä, enkä sielläkään nähnyt mitään. Niistä on kyllä muutama päiväkoti lopetettu kun oli ollut huumehörhöjen kanssa kahinointia. Olen kuullut että niissä sattuu ja tapahtuu silloin tällöin, mutta itse en ole niistä tietoinen.

Lapselleni halusin kuitenkin paremman koulun, koska Suvelan koulusta kuullut niin paljon pahaa. Joskaan en tiedä pitääkö huhut paikkansa. Muutimme sitten vähän kauemmaksi. Joskin asustelemme edelleen Espoon keskuksessa.

asui siinä vastapäätä, tien toisella puolella kuin missä tämä ampuja asui.

ihan selvästi on asuinpaikan syytä kaikki!

no eikä ole. itse olen asunut Suvelassa ja Tuomarilassa yhteensä 10 vuotta. ainoan kerran kun jotain häiriötä on ollut, oli kun yläkertaan jouduttiin soittamaan poliisit. Sinäjoelta muuttanut nuorimies siellä hakkasi avokkiaan. ai niin ja naapuritalossa kaksi kännistä suomalaista puukottivat toisiaan.

Lainaus:

Maahanmuuttajia alueella yli 20%. Kulttuuriltaan suuriperheisten maahanmuuttajien osuuden kasvusta huolimatta yli 3-lapsisten perheiden osuus on korkeampi kuin monessa muussa kaupunginosassa. Yksinhuoltajaperheiden 20 % osuus eroaa tilastollisesti merkitsevästi Espoon 13 %:sta. Suvelan yli 500:sta yksinhuoltajaperheistä on yli 3-lapsisia lähes 3 %.

Kaivamalla ja tarkoitushakuisesti saa mistä tahansa alueesta "ongelmia" esiin. Tilastokeskuksen faktojen mukaan alue on varsin tavallinen, jopa hieman keskimääräistä varakkaampi ja työttömyysaste ei kerro mistään ongelmista:

Suvela, Espoo tilastoja 2009

Mediaanitulot: 21 000 €

Työttömyysaste 7,5%

Asukkaiden keski-ikä 34 v

Lapsiperheitä 56%

Omistusasunnoissa asuvia 43%

Eli lähes 50/50 omistus- ja vuokra -asuntoja, kohtuullisen alhainen työttömyysaste ja melko nuorta väkeä alueella asuu. Ja paljon myös opiskelijoita.

Asuttiin Suvelassa noin 2vuotta.en suosittele kellekkään Suvelan aluetta,Maahanmuuttajia paljon rikollisuus ainakin 90%.Nistejä joka puolella ja melkein tuli aina varastetuksi kauppa reissulla Alepaan.raiskauksia sattuu kun Lakut himoitsee valkosuklaista.Virolaiset/venäläiset riehuu aseella kirstinmäellä, ei kai kukaan halua kasvattaa lastaan tollaisessa ympäristössä?ei voi päästää lastakaan yksin pihalle leikkimään ettei joudu pelkää milloinko on hautajaiset? huoh saatiin asunto onneks ja asunnon saanti kesti sen 1.6vuotta, nykyisin leppävaaran lintuvaarassa rauhallisella lapsiperhe alueella asuttu 5 vuotta, ei yhtään pelkoa rikollisuudesta.

ihan puskista muutettiin Suvelan Kirstinmäkeen. Siellä oli halpa kaksio ja napattiin se heti. Olihan se vähän remppaa vailla, mutta ajateltiin, kun pkseudulla muutetaan, niin pääasia, että saa pienellä rahnalla.

Rappu itsessään oli suht rauhallinen. Paitsi seinänaapuri tissutteli viikonloppuisin, joka sitten aina ravas pyytämässä kahville iltaysin aikaan.. Kerran sitten miehen kanssa mentiin. Herra oli eläköitynyt KRPn agentti ja juttujahan sillä riitti. Aivan hurmaava mies loppupeleissä ja kissoja sillä oli useita.

Se sitten olikin ainoa plussapuoli. Oikeesti aivan kamala läävä. Mäkin tein silloin vuoroduunia, niin meninpä milloin vaan kauppaan, niin aina siellä oli juopporemmi edellä ostamassa koreja kaljaa. Niitä alan ihmisiä notkui siellä sun täällä.

Onhan siinä palvelut kivan lähellä, mutta tuo maisema... ja sitten Espoon Keskus on on joo vieressä ja ihan samalaista juoppovoittoista porukkaa. Hurjasti somaleita, jotka ei minua haitanneet, mutta niitä tosiaan oli paljon.

Eikä edes maisemien takia muutettu, vaan saatiin mun uuden duunin kautta edullinen saunallinen kaksio Helsingin puolelta uudesta talosta. :) siellä sitten jo uskalsikin lapsia ajatella tekevänsä.. ;)

Ooon ite 12v poika menin olarist muuralaa harrastuksee nii sit suvelas... just suvelas kyytii nousee kännikala ja oon bussis 213 yksin. se mies katto mua kokoaja ja sit ku painoin nappiii se lähti tulee mun perää ovelle ja se ei ollu mitenkää jäämäs ssiit dösäst ennen ku mä. sit se lähti juoksee mun perää ku kukaa ei nähy. onneks ehin piiloo. Nykyää en enää ikin mee suvelan läpi

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.