Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummi ilmoitti, että tästä lähtien lapset eivät saa enää mitään krääsää synttäreillä eikä jouluna.

Vierailija
07.12.2009 |

Tarkoittaen siis, että tavaralahjoja ei tule. Hän on avannut kummallekin lapselle tilin, johon tallettaa aina jouluisin ja synttäreillä rahaa.

Mitä mieltä asiasta? Meillä lapset eivät saa toisesta mummulasta koskaan mitään eivätkä kummit muista. Ainoat lahjat tulevat siis jatkossa meiltä.

Ja ennenkuin sanotte kiittämättömäksi, niin meidän vanhempien puolestahan tuo on hyvä lahja. Mutta en tiedä miltä se mahtaa lapsista tuntua, kun enää ei tulekaan mummolasta lahjoja.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin kovin persoonatonta ja helppoa. Itse en koskaan missään tilanteessa tykkää antaa kenellekään rahalahjoja. Haluan antaa vaikka sitten jotain pientä, joka sopii lahjan saajalle. Lapsillekaan ei montaa lahjaa ostella, vaan lahjat mietitään tarkkaan.

Vierailija
22/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäidit kasvattavat lapsiaan juhlapäivinä ja muun ajan kakarat saavat elää pellossa.

´

Ei sen lahjan tarvitse olla krääsää, se voi olla joku vaate mitä lapsi on toivonut, legoja, retki jonnekin tai jotain. Mutta raha on ihan liian kylmää ja helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan itse pitää hommata lastensa joululahjat!

Voi elämän kevät teidän joidenkin kanssa!

Me olemme aina hankkineet itse lapsillemme lahjat ja eiköhän siitä yleensäkin lähdetä että vanhemmat huolehtii siitä.

Mummit ja kummit antaa jos antaa.

Meillä on 5 lasta ja ei tulis mieleenkään ajatella että pitäs isovanhempen antaa jokaiselle joululahja.

Vierailija
24/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän mummu ostaa lahjat luotolla ja lainaa rahaa, jota ei pysty maksamaan takaisin

mielummin ostaisin lahjat itse, kun kerran ne maksankin

Vierailija
25/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun hyvan toivotun lahjan jos haluat esim. jouluna enemman paketteja. Tai lapsi voi saastaa johonkin isompaan ostokseen.

Vierailija
26/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän suurimmalla osalla ole kuitenkin ihan normaalia, että isovanhemmat, sisarukset ja kummit ostavat pienimmille lahjoja.

Älä keuhkoo vaikka teillä onkin noin ankeeta!

Että ihan itse pitää hommata lastensa joululahjat! Voi elämän kevät teidän joidenkin kanssa! Me olemme aina hankkineet itse lapsillemme lahjat ja eiköhän siitä yleensäkin lähdetä että vanhemmat huolehtii siitä. Mummit ja kummit antaa jos antaa. Meillä on 5 lasta ja ei tulis mieleenkään ajatella että pitäs isovanhempen antaa jokaiselle joululahja.

Vierailija
27/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan kun joku vetää herneen nenään jos mummi ei ostakkaan joululahjaa.

Minun vanhempien pitäs hommata aikas monta lahjaa jos jokaiselle lapsenlapselle antaa lahjat.

Meillä on iso suku, paljon sisaruksia. Vietämme paljon aikaa tuttujen ja sukulaisten kanssa.

Meidän elämä on kaikkea muuta kuin ankeeta :)

eiköhän suurimmalla osalla ole kuitenkin ihan normaalia, että isovanhemmat, sisarukset ja kummit ostavat pienimmille lahjoja. Älä keuhkoo vaikka teillä onkin noin ankeeta!

Että ihan itse pitää hommata lastensa joululahjat! Voi elämän kevät teidän joidenkin kanssa! Me olemme aina hankkineet itse lapsillemme lahjat ja eiköhän siitä yleensäkin lähdetä että vanhemmat huolehtii siitä. Mummit ja kummit antaa jos antaa. Meillä on 5 lasta ja ei tulis mieleenkään ajatella että pitäs isovanhempen antaa jokaiselle joululahja.

Vierailija
28/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan kummastakaan tullut juuri mitään, paitsi ristiäislahjat. Joten olisi iloinen edes tuosta. Ja sinänsä ihan ok että krääsää ei sit ainakaan kukaan tuo, vaan te vanhemmat pystytte itse valutsemaan kaikki lahjat lapsien toiveiden ja mieltymysten mukaan.

Vierailija
29/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa suurin osa, myös ap, olivat ymmärtäväisiä mummin ratkaisulle. Osan mielestä se oli kylmä ratkaisu, mutta minä ainakaan en kokenut, että kukaan veti hernettä nenuun.

Ja sinä että itse aloitit sen herneitten nenuun vetämisen keuhkoamalla että voi elämän kevät jne. Siihen asti tässä ketjussa oli kommentoitu oikein asiallisesti.

Ihmettelen vaan kun joku vetää herneen nenään jos mummi ei ostakkaan joululahjaa. Minun vanhempien pitäs hommata aikas monta lahjaa jos jokaiselle lapsenlapselle antaa lahjat. Meillä on iso suku, paljon sisaruksia. Vietämme paljon aikaa tuttujen ja sukulaisten kanssa. Meidän elämä on kaikkea muuta kuin ankeeta :)

eiköhän suurimmalla osalla ole kuitenkin ihan normaalia, että isovanhemmat, sisarukset ja kummit ostavat pienimmille lahjoja. Älä keuhkoo vaikka teillä onkin noin ankeeta!

Vierailija
30/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti esikoisen syntyessä (nyt ekaluokkalainen), että ei tule ostamaan lelun lelua lahjaksi. Ja lisäsi, että hänelle ei muutenkaaan sanella toiveita, laittaa mitä haluaa. Rahaa ei ole antanut kertaakaan vaikka olsii mistä lahjoittaa. muistaa jouluna ja synttäreinä vaatteella/kirjoilla. Vaatteeissa voisi vähän kysyä mitä tarvitaan. Kun lahjat ovat esim kaksivuotiaalle helmikuun alussa 80kokoa oleva t-paita ja sitten ihmettelee miksi emme ole pitäneet paitaa...no olisikohan koko ollut alusta asti pieni. Mutta vaikka lahjat ei ole ihmeellisiä ei meidän lapset ole millään muotoa olleet ikinä tyytymättömiä mutteivat he kyllä riemusta kilju saadessaan paketin.

Omat vanhempani eivät niin ikään ole ikinä ostaneet lahjoja vaan ovat antaneet rahan, jolla minä olen käynyt ostamassa ja sanonut lahjan sitten olevan mummolasta. Lisäksi vanhempani tallettivat tyttöjen tilille säännöllisesti rahaa noin 7 tuhatta euroa kunnes lopettivat sen. keväällä äitini ilmoitti, ettei enää laita lahjoja kun tytöt ovat väärää sukupuolta. Saisivat lahjoja jos olisivat poikia, myös säännölliset talletukset tilille loppuivat. Äitini lopetti myös kaiken yhteydenpidon meihin. no nyt lipesi aiheestakin..mutta summa summarumu ei meillä lapset ole kärsineet noista ratkaisuista. AP sano lapsille kaupassa, että mummu antoi rahaa, että saatte itse valita varmasti mieluiset lahjat ja näin tee selväksi keneltä se lahja tulee.

Vierailija
31/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tyhmä! Toivottavasti lapsesi ovat sinua viisaampia.

Meillä ainakin 8v tajuaa tasan tarkkaan rahan ja pankkitilin merkityksen!

Vierailija
32/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset saavat isovanhemmilta lahjaksi rahaa mutta raha annetaan ainakin osaksi kirjekuoressa. Usein samassa kuin kortti. Lapsi näkee rahat ja ymmärtää ihan oikeasti saaneensa jotain. Yleensä teemme niin, että me mieheni kanssa talletamme lasten tilille nettipankista vastaavan summan ja käteinen jää täytettäväksi. Völillä lapset saavat sitten ostaa omalla rahalla jotain kivaa itselleen. NÄin meidän 4-vuotias jo ymmrärtää aika paljon rahasta. Ja jopa sen, ettei sitä kannata ihan tilpehööriin tuhlata.

Meillä tämä on toimiva juttu.

Vierailija
33/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niin että se on vain joku abstrakti numero, joka ei vaikuta lapsen elämään mitenkään.

Meilläkin lapset saavat isovanhemmilta lahjaksi rahaa mutta raha annetaan ainakin osaksi kirjekuoressa. Usein samassa kuin kortti. Lapsi näkee rahat ja ymmärtää ihan oikeasti saaneensa jotain. Yleensä teemme niin, että me mieheni kanssa talletamme lasten tilille nettipankista vastaavan summan ja käteinen jää täytettäväksi. Völillä lapset saavat sitten ostaa omalla rahalla jotain kivaa itselleen. NÄin meidän 4-vuotias jo ymmrärtää aika paljon rahasta. Ja jopa sen, ettei sitä kannata ihan tilpehööriin tuhlata. Meillä tämä on toimiva juttu.

Vierailija
34/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin aika vaivaantunut jos isovanhemmat alkaisivat jotain tiliä kartuttaa. On meillä itselläkin rahaa, jota voimme lapsille säästää.

Vierailija
35/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ja appiukko antaa lapsille synttärilahjat pääsääntöisesti rahana (ellei ole jotain tiettyä toivetta) mutta juhliin tullessa tuovat jonkun pikkujutun, esim.värityskirjan. Lapsi ilahtuu pienestäkin jutusta ja tilille kertyneistä rahoista voi sitten ostaa jotain isompaa myöhemmin.

Vierailija
36/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hyvä homma!

Vierailija
37/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huonolla menestyksellä.

Vihaan sitä muovikrääsää jota pursuaa joka nurkasta.

Vierailija
38/38 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toivonut, että isovanhemmat antaisivat lelujen sijaan vaikka leffalippuja, teatterilippuja, jumppakauden maksua, lehtitilausta vaikka, mutta eiiiii, kun pitää olla PAKETTEJA!!!