Minkä ihmeen takia saan Lidl:n kehutusta perunamuussijauheesta
ihan kamalan makuista muussia. Lisäättekö siihen ainaski suolaa?? Rainbown muussiin olen ihan tyytyväinen sellaisenaan..
Kommentit (29)
En kylläkään verrannut sitä oikeaan, tykkäsin siitä "omana" ruokalajinaan. Oli vaan niin lohturuokaa, kun mikrossa hujautti puolessa minuutissa muusin, pilkkoi siihen nakkeja ja roilautti ketsuppia päälle :-)
(Söin myös pelkkää riisiä voimakkaasti maustettuna, vokkia, johon laitoin vain sipulia ja paprikaa sekä erilaisia, nyt ällöttäviä voileipävirityksiä.)
Lapsille yritin nostalgiamielessä valmismuussia kerran tarjota, ei kelvannut, eikä muuten maistunut enää minullekaan...
ainakin sellainen yksittäisenä myytävä muussi, olikohan mummon muusi, on sellainen jossa vain ja ainoastaan perunahiutaletta.
Muutaman kerran olen koittanut syöttää vaelluksella pussimuuseja ja tölkkilihapullia yms mutta eipä kelpaa meidän 3v ja 4v lapsille.
Koska valmistaja on muuttunut, entinen OLI hyvää!
Kyllähän ripaus suolaa ja VOITA muusiin kuin muusiin lkuuluu... ;)
Tosin maitoa, suolaa ja voita lisäsin reilusti enemmän kuin ohjeessa sanottiin.
Minä kanssa opiskelija-aikoina saatoin syödä ateriaksi pussillisen muusia, sekaan sekoitin punajuurisalaattia, raejuustoa tai ketsuppia ja namia oli, joskus yksin ollessa saatan vieläkin ihan nostalgian vuoksi tehdä näin ja hyvää on edelleen ;-)
..Ja yleensä teen lapsille ihan tavallista muussia oikeista perunoista ja muutenkin syödään terveellisesti, mutta jokaisella on paheensa ja mulla se on näköjään pussimuussi! Siitä voi ihan oikeasti tykätä! Liputan muuten mummon muusin perään ja kaipaan kouluaikoja, koska peruskoulun teollisuusmuussi oli parasta :-)
Nehän on ihan hillittömän kalliitakin suhteessa ravintoarvoihin. Jos jossain voi lisäaineista säästää niin vaihtamalla valmismuusin oikeaan. Oikeasta tulee ihanaa, kun vatkaa riittävän kauan sähkövatkaimella (että tärkkelys tulee esiin).
Mulla tulee aina oikeista perunoista tehtävästä muusista jotain liisteriä tai klimppisoppaa.. en tiedä miksi??!!
Laittakaas hyvät valmistusohjeet ja aineiden määrät tänne ketjuun, niin kokeilen taas sitä oikeaa muusia:D
ihan oikeista itsekuorimista - ja keitetyistä perunoista tehtyä muussia?
Painivat ihan eri sarjoissa.
Täällä vissiin parikymppiset kyselevät muussin teko-ohjeita???