G: kerro joku työhaastattelutilanne/kokemus
kun mä en oo vielä yhdessäkään ollut niin mitä ne siellä oikein kysyy?
ps. toiv pian pääsen työhaastatteluun!!
Kommentit (7)
jossa joutuu käyttämään vieraita kieliä niin varaudu siihen että kielitaitoa testataan.
jossa joutuu käyttämään vieraita kieliä niin varaudu siihen että kielitaitoa testataan.
Kerro koulutuksesta ja työkokemuksestasi.
Mitä puolisosi ajattelee tästä työstä?
Miten lastenhoito on järjestetty?
Onko teillä sukulaisia lähellä?
Mitä ongelmia olet kohdannut vastaavassa työssä?
Mikä tässä työssä on mielenkiintoisinta, mikä tylsintä?
Milloin olet parhaimmillasi?
Joitakin kertoja on annettu esimerkki asiakas case ja kysytty miten siinä toimisi.
Sitten on kyselty jotain ihan epäolennaisia hyvinkin pitkään. Siis juteltu niitä näitä rennosti.
Joskus on vaan sanottu, että eipä tässä mitään kysyttävää ole. Piti vaan kutsua sinut katsottavaksi, vaikka on jo etukäteen päätetty että homma on sinun, jos haastattelukäynnillä ei tule ilmi mitään aivan järkyttävää. Sitten on sovittu milloin aloitan työt ja olen lähtenyt 5 min tapaamisen jälkeen pois.
Lisäksi on kysytty, miksi haluan lähteä nykyisestä työpaikastani. Mitä hyviä/huonoja puolia nykyisessä työssä on?
Oletko valmis tinkimään hakemuksessa esittämästäni palkkatoiveesta?
Kuinka tulet toimeen ryhmätyötilanteessa?
Mitkä asiat työpaikassa ovat tärkeitä sinulle?
Tähän kannattaa varautua lukemalla työpaikan nettisivut etukäteen ja miettimällä valmiiksi muutamia hyviä kysymyksiä yrityksen toiminnasta. Osoitat näin olevasi kiinnostunut yrityksestä ja tietävästi jo siitä aika paljon.
kaksi haastattelijaa kävi CV:täni hyvinkin tarkasti läpi ja pyysivät kertomaan siinä mainitsemistani caseista tarkemmin. Lisäksi kysyivät, mitkä ovat mielestäni minun tehtäviini liittyvät suurimmat haasteet kyseisellä alalla eli mikä tekee työstäni haastavaa ja miten näihin haasteisiin minun mielestäni voi vastata. Pääsin jatkoon ja testien + parin lisähaastattelun jälkeen sain paikan. :)
- Kerro heikkoksistasi ja vahvuuksistasi?
- Miksi meidän tulisi palkata juuri sinut tähän tehtävään?
- Miten kehittäisit tätä tehtävää?
- Miten kestät stressiä?
- Kerro perhetaustastasi.