Tässä teille arkirealismia 17 jälkeen toisen ketjun innoittamana
Tässä teille kaikki täydelliset äidit:
klo 17.00 Kotiin ja lastenohjelmat
Äiti laittaa einekset mikroon ja lapset syö samalla, kun katsoo telkkua.
18.00 Äiti valloittaa sohvan ja lapset leikkihuoneen
Ei ulkoilla, koska on pimeää ja päiväkodissa on jo ulkoiltu kaksi kertaa. Miksi enää väsyttää lapsia pitkän tarhapäivän jälkeen, olkoot rauhassa omassa huoneessaan leikkimässä tai kiipeilkööt mun sylissä sohvalla.
20.00 Iltapalaa
20.30 Iltapesut ja iltasadut, jos äiti jaksaa lukea eikä telkusta tuu mitään ohjelmaa
21.00 Lapset nukkuu
En tee kotitöitä, koska en jaksa. Teen kotityöt ensimmäisenä vapaapäivänä, jos jaksan. Jos en jaksa, mennään vaikka ulos ja uimaan, syödään ulkona, vietetään vapaapäivää ilman suorittamista. Käydään jumpassa, lapset leikkii lapsiparkissa. Maataan sohvalla ja katotaan leffoja. Sit nukkumaan.
Lapset 4v ja 6v. Olen yh. Lapseni ovat normaaleja, poikkeuksellisen vähään tyytyväisiä ja keksivät itse kaikenlaista tekemistä. Ovat onnellisia ja iloisia, paitsi kun kiukutellaan.
terv väsynyt yh, epätäydellinen äiti
Kommentit (25)
ok, täällä on vaan niin vaikea saada kuvaa lyhyestä viestistä. Eri ihmisillä on erilaiset rytmit ja jutut mistä nauttii.
oikeestiko tuon 2 tuntia makaat sohvalla? kuka tekee pakolliset kotityöt, vaatehuollon ja tiskit?
Mitään ei ole pakko tehdä arki-iltana klo 18-19.
oikeestiko tuon 2 tuntia makaat sohvalla? kuka tekee pakolliset kotityöt, vaatehuollon ja tiskit?
Ei sitä joka päivä tarvi pyykätä tai tiskata. Kerran viikossa riittää pyykkäys, kun pesee monta konetta. Tiskata tarvii muutaman kerran viikossa. Siivoan kerran viikossa. Kestän pientä epäjärjestystä, mutta ei meillä mitenkään kamalan sotkuista ole. En vaan jaksa joka päivä tehdä kotitöitä. Olen yh ja yksin lasten kanssa. Mieluummin menen vaikka lasten viereen nukkumaan jo klo 21 ja nukun kunnon yön kuin että alkaisin touhuta kotihommia.
Olen vaan huomannut, että hyvin vähäiselläkin touhottamisella pärjää.
Olen paljon lasten kanssa, vapaapäivinä ollaan koko päivä kolmestaan ja tehdään melkein kaikki yhdessä. Jollain tavalla ehkä helpompaa, kun ei tarvi huomioida miestä samalla. Riittää, kun hoitaa lapset.
ap
paitsi että en ole yh, lapsia yksi. Lapsi vaatii leikkiseuraa, joten ainakin tunti menee leikkiessä.
Eli hyvin normaalilta mun mielestä. Meillä on kuitenkin talossa sekä äippä että iskä.
Mua alkoi ahdistaa, kun luin tuota toista ketjua, missä äidit kamalasti touhottaa iltaisin. Voi apua. En jaksaisi tuollaista kuukauttakaan uupumatta.
ap
hyvältä! Turvallista ja rauhallista, äiti tavoitettavissa ja ihan viisasta säästää voimiaan varsinkin kun yksin vastuussa lapsista.
Lapset on varmasti onnellisia ja tasapainoisia.
mitä siinä toisessa ketjussa oli.
Ja ihan samanlaista on monessa muussakin meidän kylän perheessä, jossa molemmat vanhemmat työelämässä. Meillä sellanen pikkulisä, että ollaan yrittäjiä.
t. kasiko se oli
Itse en ehkä antaisi ruokailla tv:n ääressä, vaan rauhoittaisin sen ajan yhteiseen ateriointiin ruokapöydän ääressä. Muuten ihan ok elämänrytmi.
Mä odotin kamalaa tykitystä supermammoilta, kun en jaksa esim iltaisin askarrella, ulkoilla tms...
Mulla on onneksi hyvä tukiverkko ja isovanhemmat hoitaa paljon lapsia. Sieltä saavat sitten erilaista meininkiä, äitini on kova touhottaja ja tekee leivätkin itse....
ap
ehkä muotoilin vähän väärin, kuulostaa rankalta että olet niin kovilla tai väsynyt. Jotain sellaista tuli mieleen.
Tässä teille kaikki täydelliset äidit:
klo 17.00 Kotiin ja lastenohjelmat
Äiti laittaa einekset mikroon ja lapset syö samalla, kun katsoo telkkua.
18.00 Äiti valloittaa sohvan ja lapset leikkihuoneen
Ei ulkoilla, koska on pimeää ja päiväkodissa on jo ulkoiltu kaksi kertaa. Miksi enää väsyttää lapsia pitkän tarhapäivän jälkeen, olkoot rauhassa omassa huoneessaan leikkimässä tai kiipeilkööt mun sylissä sohvalla.
20.00 Iltapalaa
20.30 Iltapesut ja iltasadut, jos äiti jaksaa lukea eikä telkusta tuu mitään ohjelmaa
21.00 Lapset nukkuu
En tee kotitöitä, koska en jaksa. Teen kotityöt ensimmäisenä vapaapäivänä, jos jaksan. Jos en jaksa, mennään vaikka ulos ja uimaan, syödään ulkona, vietetään vapaapäivää ilman suorittamista. Käydään jumpassa, lapset leikkii lapsiparkissa. Maataan sohvalla ja katotaan leffoja. Sit nukkumaan.
Lapset 4v ja 6v. Olen yh. Lapseni ovat normaaleja, poikkeuksellisen vähään tyytyväisiä ja keksivät itse kaikenlaista tekemistä. Ovat onnellisia ja iloisia, paitsi kun kiukutellaan.
terv väsynyt yh, epätäydellinen äiti
ja sinä kuulostat kyllä aivan ok.lta äidiltä! Ja vapaapäivinäkin jaksat touhuta.
vaikken olekaan yh mut mun mies on töissä 05-18 arkisin ja 10-16 lauantaisin..
Ainoa poikkeus sun listaan meillä on se,että meillä luetaan aina iltasatu,mut se on iskä joka sen lukee,ne menee kaikki "pojat" (mulla siis 2 poikaa myös) isoon sänkyyn ja lukee,sammuttaa valot ja nukahtaa noin klo 20-20.30,kun pesut yms on tehty :) Ja iskä lukee tietysti sen takia et muuten se ei sais/ehtis olla poikien kanssa ollenkaan..
Miksi et laita lapsille kunnollista ruokaa, eihän se nyt kova homma ole jos muuten otat illan rennosti. Ruokaa kun voi tehdä vaikka pakastimeenkin.
T. Toinen yh-äippä joka ei myöskään pingota mutta huolehtii kuitenkin terveellisestä ruuasta.
Eikö mieli tai keho kaipaa muuta?
Mua alkoi ahdistaa, kun luin tuota toista ketjua, missä äidit kamalasti touhottaa iltaisin. Voi apua. En jaksaisi tuollaista kuukauttakaan uupumatta. ap
osaa/haluaa sunnitella ja organisoida arkeaan. Ja tinkiä esim. siitä, ettei aina syödä vastavalmistettua ruokaa vaan lämmitettykin kelpaa. Jos vanhemmat haluavat itsekin harrastaa + olla lasten kanssa + tehdä edes himpun verran kotitöitä, elämää on suunniteltava.
Minua esim. suoraan sanottuna säälittää ne äidit ja lapset, jotka ilmeisesti pk:n jälkeen klo 17 haahuilevat kaupassa nälkäisinä, väsyneinä ja äkäsinä: äiti yrittää epätoivoisesti miettiä, mitä tänään syötäisiin ja lapset huutavat nälkäänsä.
itse käyn treenaamassa 5-6 krt/vkossa, silloin mies katsoo lapsia ja joskus vanhin poika on kotona pienempien kanssa. Jos tuntuu että ei jaksa lähteä mihinkään, niin en todellakaan pakota itseäni, puhumattakaan siitä että tarvitsisi joka ilta pyykätä, mopata, imuroida jne. Lasten kanssa en "leiki" mutta pelailen pelejä, luetaan satuja ja viikonloppuisin sitten ulkoillaan ja leivotaan ym. Meillä ei pienemmät edes harrasta vielä mitään (6v ja 7v) koska en ole halunnut heitä raahata iltaisin pitkin kyliä ja eivät itsekään vielä mitään harrastuksia kaipaa. Ensi keväänä ajateltiin kokeilla jalkapalloa pojille harrastukseksi, vanhin poika geokätköilee ja pitää lasten kerhoa ja on isoskoulutuksessa. Ja todellakin josksu pitää vain saada olla ja möllöttää.