Eikö teitä inhota käyttää
kerros-,ja rivitalojen yhteisiä pyykinpesukoneita?
Bakteerit kuolee vasta 60C ja monet pesee pyykkinsä varmasti alhaisemmissa lämpötiloissa.
Tietysti on hyvä että pesumahdollisuus on koska kaikilla ei ole omaa pesuonetta, mutta on tullut vain mieleen. En pystyisi.
Kommentit (48)
tuossa lämpötilassa. On myös sieni, joka kuolee rihmastoltaan 60-asteessa ja itiöt 90 asteessa. Kyllä mua inhottaa, mutta joskus käytän kyllä pesulaa. Koneisiin jää aina vähän jäännösvettäkin edellisestä pesusta.
Omaa luokkaansa on matonpesukoneet. Matot pestään 40 asteessa. Jos jollain on ollut jalkasieni, niin ei kuole edes rihmastot siinä lämpötilassa.
Kuka pesee niitä pesukoneita? Tuskin kukaan. JA KAIKKI PESEE SIELLÄ AKKAREITAAN, YÖK!!!!!!
pesuainetta myös... ei kai ne pelkällä vedellä pese?
Pakko käyttää kun oma kone on rikki.
Nukutko ikinä hotellissa? Käytkö ikinä ravintolassa? Vaikutat vähän pöpökammoiselta.. Ei voi elää kuplassa.
Nyrkkipyykkiäkö niiden pitäisi pestä joilla ei ole omaa pesukonetta? Olisiko se sitten hygieenistä?
sä vaateostoksilla vaatteita tai kenkiä? Ajattele, että joku on voinut kokeilla niitä sinua ennen!! Järkkyä!!
kerros-,ja rivitalojen yhteisiä pyykinpesukoneita?
Bakteerit kuolee vasta 60C ja monet pesee pyykkinsä varmasti alhaisemmissa lämpötiloissa.Tietysti on hyvä että pesumahdollisuus on koska kaikilla ei ole omaa pesuonetta, mutta on tullut vain mieleen. En pystyisi.
Harvinaista nykyään, että ajatellaan toisen ihmisen parasta.
mutta joskus käytän. Pesen peitot pyykkituvassa, sillä omaan pesukoneeseen ne eivät mahdu. Pesulämpötilaksi laitan +70C. Tyynyjä pesen 1-3 kertaa ennenkun vaihdan uusiin, ja ne pesen käytännössä aina kotona (yksi tyyny kerrallaan mahtuvat koneeseen, ei kovin ekologista, mutta n. kerran vuodessa vain pesen)
Esim, jos joku on pessyt 40 asteessa alkkareitaan tai sukkiaan siinä ja itsellä on keinokuituista, joka on pakko pestä 40 asteessä. Inhottavaa.
Yleisissä koneissa pitäisi olla automaattinen desinfiointipuhdistus pesujen välillä pikaisesti 90-asteessa.
välillä kyllä pyöritellään koneita 90 asteessa tyhjänä
Kaiken muun pesen taloyhtiön pesutuvassa.
a) kotona ei mahdollisuutta kuivata isoja pyykkejä
b) oletan ainakin säästäväni sähkölaskussa
tyynythän pitäisi pestä n. 3 kk välein. Kerran vuodessa on aika kuvottavan harvoin! :S
mutta joskus käytän. Pesen peitot pyykkituvassa, sillä omaan pesukoneeseen ne eivät mahdu. Pesulämpötilaksi laitan +70C. Tyynyjä pesen 1-3 kertaa ennenkun vaihdan uusiin, ja ne pesen käytännössä aina kotona (yksi tyyny kerrallaan mahtuvat koneeseen, ei kovin ekologista, mutta n. kerran vuodessa vain pesen)
en ole voinut kuvitella, et teitä on näinkin paljon täällä. Itsellä ei ole tullut moinen edes mieleen, mut mulla on kyllä oma kone, jolla pesen.
ettei ole tullut mieleenkään tällainen pelko. Pesen itse pyykkini yleisessä itsepalvelupesulassa. Herran jestas mikä bakteerisuma niissä koneissa mahtaakaan olla, kun niitä käyttävät kaiken maailman hampparit. Kuivaankin pyykit siellä, kylläkin aina maksimilämmöllä.
"no se on kuitenkin tosi hyvä että tulee jotain mieleen "
Repesin....
tuossa lämpötilassa. On myös sieni, joka kuolee rihmastoltaan 60-asteessa ja itiöt 90 asteessa. Kyllä mua inhottaa, mutta joskus käytän kyllä pesulaa. Koneisiin jää aina vähän jäännösvettäkin edellisestä pesusta. Omaa luokkaansa on matonpesukoneet. Matot pestään 40 asteessa. Jos jollain on ollut jalkasieni, niin ei kuole edes rihmastot siinä lämpötilassa.
Mutta nyt sitten tuli mieleen (!) sellainen, että mitä niistä pöpöistä? Itse olen käyttänyt kaikessa pyykinpesussa taloyhtiön pesutupaa enkä pese tyynyjä koskaan. Meillä on kaksi lasta, joista kumpikaan ei ole syönyt elämässään yhtä ainutta antibioottikuuria eivätkä olleet päivääkään hoidosta poissa eli ovat erittäin terveitä. Ei muuten myöskään yhtä ainutta allergiaa. Vanhemmat eivät myöskään juuri koskaan sairaita.
Voisiko joku kertoa, että mitä kauheaa nämä koneeseta vaatteisiin tulevat pöpöt tekevät? Ihminenhän on joka tapauksessa täynnä kaiken maailman pöpöjä eli voisiko joku nyt ihan rautalangasta vääntää, mitä haittaa näistä pyykin mukana tulevista tai pesemättömässä tyynyssä muhivista pöpöistä on.
jännä että akuankkojakin laitetaan nykyään koneeseen! :DD
moista tullut, vaikka kolmessa taloyhtiössä olen pesutupia ja myös mattopyykkitupia käyttänyt. Kauhia riski varmaan...
Ei ällötä. :) Mä nimittäin käyn myös taloyhtiön saunassa, sekä uimahallissa uimassa, käytän julkisia kulkuvälineitä ja muutenkin saan ihan varmasti riittävästi pöpötartuntoja. Jos se jotenkin lisäis sairastumisriskiä, niin se ois nähty jo. Lapsen vaatteethan pestään sitäpaitsi aina kuudessakympissä.
Just eilen pesin kahdessa tunnissa yhtä paljon pyykkiä, mihin kotikoneella ois mennyt 9 tuntia. Mikä sähkön, ajan ja veden säästö! Eikä ole märkiä vaatteita roikkumassa joka paikassa, vaan kaikki saa viikata suoraan kuivurista kaappiin.