Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voih, sukkasavotta odottaa lattialla

Vierailija
14.09.2009 |

miljoona sukkaa pesussa, kun jaksais alkaa ettiin pareja. Niin vastenmielinen homma.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin osaa etsiä pareja - tee hommasta leikki! Kuka löytää ekana eniten pareja..

Meillä on vaan 3hlö perhe, yhdessä koneessa on yleensä korkeintaan kuudet sukat. Ripustan ne pareittain ja homma on sillä selvä. (tarkistan muuten aina pyykkiä koneeseen laittaessa että molemmat parit tulee samaan koneelliseen, en tiedä onko se sit outoa..?)

Vai onko ongelma kuten anoppini perheessä...? Siellä kaikki (miehenikin aikoinaan, mutta olen saanut aika hyvin koulutettua tavan pois) jätti likaiset sukkansa milloin minnekin, ne saattoi kulkeutua siivouksen yhteydessä joskus yksi kerrallaan pyykkiin - yksi viikon päästä, toinen kahden vuoden päästä! Ja valitellaan vain kun sukkia saa kokoajan ostaa uusia ja ei löydy yksiäkään pareja..

Tuossa se ongelma pitäisi ratkaista ihan jo jossain muussa kohtaa kuin puhtaan pyykin lajittelussa!

Vierailija
2/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.help-tuote.fi/supi/index.html

Kunhan vain jaksaa nähdä sen vaivan että laittaa likaiset sukat yhteen ennen pyykkikoriin heittoa, niin aikaa ja vaivaa säästyy pesun jälkeen huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostan uuden sukkaparin, laitan parin pidikkeeseen ja kaappiin. Puhtaan parin ottaessani laitan likaiseen pariin pidikkeen ja sen kanssa pyykkiin. Parina kuivumaan ja kaappiin.

Supisukkapidikkeitä on eri värisiä, joten voi laittaa vaikka jokaiselle perheenjäsenelle oman värin.

Niitä myydään ainakin Prismoissa.

Vierailija
4/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 hlöä ja jokaisella ehkä 30 sukkaparia... 60 euroa sukkapidikkeisiin... :-O

Vierailija
5/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lajittelu väreittäin. Sitten väri kerrallaan kasat kokojen mukaan. Nyt alkaa jo pareja löytymään. Jos toisessa on reikä, laita heti molemmat sukat roskispussiin - sinä et tule KOSKAAN parsimaan YHTÄÄN sukkaa.

Kaikkein pienimmät sukat, jotka ei sovi enää teidän nuorimmaisellekaan tai ovat hänelle vääränvärisiä (eskaripoikasi ei käytä koskaan HELLO KITTY- sukkia) laitat heti lahjoitussäkkiin. Sinä et säästä niitä kirpparille, sinä viet ne päiväkotiin huomisaamuna, onko selvä!!

Vierailija
6/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut valmis maksamaan tuon hinnan, siitä että hommat sujuu. laskepas huviksesi kuinka monta tuntia säästät vuodessa, kun et etsi niitä pareja!

Ja ostakaa vaikka yksi satsi kuukaudessa. Puolessa vuodessa kertyy jo tarvittava määrä.

Meillä 6 hlöä ja jokaisella ehkä 30 sukkaparia... 60 euroa sukkapidikkeisiin... :-O

Vierailija
7/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v, 4v ja 6v ja lasten sukkien parit löytää heti - ovat eri värisiä ja lähes aina niissä on joku kuva (lapsille ei tavalliset yksiväriset edes kelpaa).

Mies ja minä käytämme molemmat mustia sukkia, mutta ei sellaisen 10-20 parin selvittelyyn mene silti kuin muutama minuutti. Ripustan ne pareittain kärjistään kuivumaan ja siitä kiepsautan kuivina kiinni toisiinsa.. En näe ongelmaa niin minkäänlaista.

(Toisaalta en ymmärrä miten niin moni ihminen kokee aikaavievänä tai rasittavana tai ongelmallisena tiskikoneen tyhjentämisen. Menee max 5 min.)

Vierailija
8/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 lasta eli sukkia löytyy pienen vuoren verran! Ostankin nykyään koulailaisille yhden värisiä sukkia, jokaisella on oma väri (yhdellä valkoiset, yhdellä siniset, yhdellä mustat ja yhdellä harmaat). Pienemmillä suosin myöskin ainoastaan yhden värin sukkia.

Nyt ei enää vituta niin pahasti, kun käy läpi tuota sukkavuorta :D

Vierailija
9/10 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meditaatiota. Voi verrata ristipistötyöhön tai marjanpoimintaan. Sinnikästä uurastusta vaativaa työtä jota nykyaikana kukaan ei enää arvosta. Juuri sellaista työtä ihminen tarvitsisi paljon säilyttääkseen tyyneytensä ja mielenterveytensä tässä kaoottisessa maailmassa.

Vierailija
10/10 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellainen täpötäysi ikea-kassillinen parittomia sukkia jatkuvasti. Mistään sukanlajittelijoista eiku mitä ne oli ei ole mitään hyötyä, ongelma on se että muksut viskoo niitä sukkiaan minne sattuu miten sattuu. Minun sukkaparini ovat aina tallessa.

Minä olen ratkaissut ongelman niin, että tehdään välillä "sukkahomma", lapset saa etsiä pareja ja jokaisesta löytyneestä parista maksan 10 senttiä. Toimii hyvin. Eräs kaverini oli keksinyt saman idean, maksoi lapsille 5 senttiä/pari. Koskaan eivät kieltäydy etsimästä kun sillä kerran voi tienata:)

Viimeksi tähän osallistui 4 lasta, vanhin sai 4,80e, seuraava 3,10e, seuraava 70 senttiä ja nuorin 1e. Menihän siinä tietty rahaa minulla mutta A)en olisi jaksanut/ ollut aikaa tehdä tuota itse B) lapset saivat omalla työllään tienattua rahaa. Loppusaldo oli 1,5 muovikassillista sukkapareja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan