Hoitaako mies missään monilapsisessa perheessä kaikkien lasten nukutukset?
Kommentit (17)
Mun täytyy sitte tehdä se, vaikka olen vaan sairaanhoitaja.
että en ole koskaan hoitanut minäkään. Meillä ei ole lapsia nukutettu ollenkaan, sanottu vain hyvät yöt ja annettu pusut ja halit.
meillä 4 lasta 4.3.2.1.. tosin ne ei ole kun laittaa sänkyyn ja vanhimmille käydä kerran tai kaks sanomassa, et nyt hiljaa ja siinä se.. muuten todella vilkkaat pojat.. mut nukutus on aina helppoa ja 8 jo kaikki vetää sikeitä ja aamulla heräillään vapaa päivinä vasta 10-11 aikaan :)
että en ole koskaan hoitanut minäkään. Meillä ei ole lapsia nukutettu ollenkaan, sanottu vain hyvät yöt ja annettu pusut ja halit.
Kaipa se nukkuu, kun ei ääntä kuulu...
Jos olen illalla jossain niin hoitaa.
Jos ollaan kumpikin kotona niin toinen vie isommat kaksi ja toinen hoitaa kuopuksen.
Meidän lapset on:
3v 11kk
2v 5kk
2,5kk
nukkumisaikaa viereen, ja pois kun lapsi nukahtanu, seuraavana iltana varta kirjat taas esille. Kaikki jopa 2 vuotias nukahtaa kirja syliin. Helppo ja hyvä konsti nukuttaa lapset.
Ei meillä lapsia ole koskaan tarvinnut nukuttaa. Iltasadut ja iltalaulut ja iltatoimet hoitaa kyllä vuorollaan.
on aina hoitanut, lapset nyt 7v, 5v ja 2v. Lasten jälkeen laittaa iltapalan meille ja silittelee nukkumaan isoimman rakkaansa
Meillä nyt jo isommat lapset, mutta on luettu iltasatu varmaan siitä alkaen kun vanhin oli n. 3v. Nyt nuorin ekaluokkalainen ja isoveljetkin (9 ja 12) kuuntelevat varsin mielellään lukemista. Parhaillaan meneillään Ella ja äf yksi- kirja. Minä olen ehkä useammin lukupuuhissa, mutta välillä vuorotellaan.
no mulla nyt ei käynyt mielessäkään, että joku meinaisi nukutuksella jotain lapsen tuudittamista tai silittelyä uneen. Minä ainakin pidin nukutuksena sitä, että kuka hoitaa iltatoimet...eli iltasatu, iltapesu, pissatukset, yökkärit, iltasatu ym ym. Ei meilläkään tosiaan ketään nukutella erikseen. Pistetään sänkyyn ja sanotaan hyvätyöt.
Ja meillä siis luetaan aina iltasatu molemmille!
laittaa lapset vähintään yhtä usein nukkumaan kuin minäkin.
Meillä pian neljä lasta.
Ja mies nukuttaa noita vuorovedoin kanssani.
Tosin, jos olen töissä niin sisältää iltaviikkoja jolloin mies nukuttaa 5 päivää putkeen.
Ja mies tekee joskus muutamien viikkojen matkoja ulkomaille työssään jolloin minä hoidan.
Mutta jos ollaan kotona kumpikin niin molemmat nukuttaa vuorollaan ja luetaan iltasatuja!
hoitamaan iltatoimia itsekseen.
Minä töiden (asiakaskäyntejä ilta-aikaan) ja luottamustoimien tähden n. puolet nukutuskerroista kotoa poissa. Päivät olenkin sitten kotona lasten käytettävissä.
sen, kun lapsi on itsenäisesti ottanut iltapalaa ja syönyt, pessyt hampaansa, käynyt pissalla ja pessyt kasvot, pepun ja kainalot?
Minäkin voisin tuon tehdä, mutta lapset tykkää enemmän isin lukemista iltasaduista (tarkoittaa, että isä osaa paremmin eläytyä satuihin). Varsinaisesti lapsia ei meilläkään nukuteta, itse nukahtavat ja lapsia on yhteensä seitsemän.
lapsia ei kylläkään ole kuin kaksi 3v ja 1v, mutta mies hoitaa jos olen töissä tai lenkillä. Kun olemme molemmat kotona, niin hoidamme yhdessä tai vuoronperään yksin.
Sanoisinko, että mies hoitaa iltatoimet 50% kerroista. tai ehkä 50-60%