Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta, ettei kävelemällä laihdu?

Vierailija
14.09.2009 |

Mietin tätä kun monet tutut on sanoneet, ettei kävelemällä laihdu (minulla ainakin tähän asti laihduttanut) vaan että täytyy juosta/hölkätä. Minä en kuitenkaan voi juosta, koska polvileikkaus epäonnistui ja polvi ei siedä juoksemista, muutenkin kaikki kovemmat tärähdykset on polvelle pahasta. Olen nyt käynyt kuukauden kävelylenkeillä plus muuttanut ruokavalioni terveellisemmäksi, kävin ravitsemusterapeutilla kun minulla todettiin useampia allergioita. Mitään älytöntä ylipainoa minulla ei ole, n. 12kg haluaisin vielä pois. Painoa on siis lähtenyt jo 3,8kg.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen normaalipainon rajoissa. Tai tarkemmin: minun pitäisi kävellä pari tuntia päivässä, mihin minulla ei ole aikaa.

Olen joskus kävellyt sykemittari päällä, eikä pulssi nouse kuin 110 tienoille, vaikka kuinka reippaasti menen.

Tuo syke on hyöytyliikunnan syke. Laihtuuko hyötyliikkumalla?

Vierailija
2/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät aamulenkkejä rasvanpolttoon ja nimenomaan kävelevät, jolloin kulutetaan rasvavarastoja eikä lihasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikunnalla kiinteytyy noin niinkuin nyrkkisääntönä. Liikunnalla laihtuminen on vähän hankalaa, eli pääasia on ruokavalio.

Kävelyn lisäksi lisäisin jotain voimaharjoittelua ohjelmaan, esim itse tykkäsin ihan kamalasti kuntosaliharjoittelusta kun ensin voitin vaan ennakkoluuloni.

Hieno alku ja polven kannaltakin paras, että painoa putoaa. :)

Vierailija
4/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen kyllä jonkinverran tehostaa ruokavalion avulla laihtumista. Mutta jos aikoisit pelkästään liikunnan avulla laihtua, sitä pitäisi tehdä niin paljon, ettei kenenkään aika eikä voimat siihen riittäisi.

Vierailija
5/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikunta on plussaa. Reippaasti kävelemällä kyllä laihtuu.

Vierailija
6/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdu varmaan, ruokavalion terveellisyys on se tärkein.

Mutta kyllähän kävelykin kaloreita kuluttaa ja edesauttaa laihtumistakin! Monesti kävelylenkit ovat pitempiä kuin juoksulenkit, ja kävelläkin voi tosi tehokkaasti. Hyvää kestävyysliikuntaa! Sauvakävely ja "tehokävelyt" esim. mäkisessä maastossa ovat vielä tehokkaampia kävelymuotoja!

Vierailija
7/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kaloreita ajattelemalla se on helppo ymmärtää. Riippuu vähän kannettavien kilojen määrästä mutta tunninkin kävelylenkki kuluttaa kaloreita vain kahden voileivän verran (60 g leipää, 20 g leikkelettä, 6 g levitettä ja 100 g tomaattia).

NÄin ollen jos lenkiltä tullessa huikaisee ja syö sen sämpylän, laihdutusteho on nolla. Jos sen sijaan jättää sämpylän syömättä, voi laihtua 100 g viikossa tai vastaavaa.

8/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävelee pois päin jääkaapista.

Vierailija
9/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menomaan polttaa RASVAA. eli kalorit tippuu. juokus kiinteyttää ja harjoittaa kestävyyttä. eli jos haluat laihtua niin lähde tunnin kävelylnekille.

Vierailija
10/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

energian kulutukselta ja oli ryhmä jossa toiset juoksi ja toiset käveli reippaasti niin kävely laihutti erityisesti vatsanseutua:)

Sopii mulle... kävelen reippaasti noin 45min päivä...

Vierailija
11/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävely on todela hyväksi sille kipeälle polvelle, vahvistaa lihaksia, virkistää mieltä jne. Todella hyädyllistä puuhaa, ja kivaa. Jatka vain kävelyä ja laihtumista :)

Vierailija
12/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kävely.

Vierailija
13/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan (aiemmin pelkästään kävelin, kaksi vuotta sitten aloin juosta) ero on siinä, että juoksu muokkaa vartaloa, kävely ei.

Juoksu kavensi lantiota 4 cm ja reidenympärystä 4 cm jo ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Jaksoin silloin juosta vasta aika vähän ja kävely-juoksulenkkini olivat 2x30 min ja 1x50 min viikossa. Vertailukohtana kävely 1 tunti 5-6 kertaa viikossa. Kävely ei tuonut mitään muutosta näihin kohtiin.

Vierailija
14/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan kävelee reippaasti. ja sitten syö terveellisesti.

Laihtumista tapahtuu kun keho kuluttaa enemmän kuin mitä saa, eli jos syöt terveellisesti ja lisäksi liikut, on se ihan sama mitä liikkumista se on.

Vierailija
15/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 110:een. Kyllä mulla nousee 130:een, jos tosiaan reippaasti kävelen.

Vierailija
16/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos puhutaan jostain yli 30kg:n painonpudotuksesta niin sitten ehkä joo hyötyliikuntaa ekana. Mutta sitten kyllä jo myöhemmässä vaiheessa täytyy liikkua muutakin kuin ihan vain hyödykseen. Eli siis lihavalla mielellään niitä yli 1,5h:n kävelylenkkejä, koskapa se polttaa rasvaa juuri vatsanseudulta pois niitten sisäelimien ympäriltä. Se on kun sitä vaarallisinta.

Alkuvaiheessa tietty 30kg:n ylipainolla ei juuri ole kovin realistista kävellä yli tuntia. Kyllähän siinä jo polvet ja lonkatkin huutaa Hoosiannaa...

Vierailija
17/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitten syö senkin edestä. Mä ainakin olen hoikistunut kävelyllä, kunhan se on suht vauhdikasta ja sitä on usein. Samllahan pysyy pois houkutuksista.

Vierailija
18/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on se ruokavalio millä laihtuu.

Itse olen laihtunut pelkällä ruokavaliolla aikoinaan vaikka en juurikaan liikkunut(laiska mikä laiska;)

en nyt tarkota ap sua mutta ihmetyttää miten jotku

"laihduttajat" vetoaa monesti siihen että eivät pysty laihduttaa koska eivät selviä lenkille.

Minullakin välillä elämä kiireistä 5:n pienen lapsen kanssa ja mies paljon töissä.

en aina pääse liikkumaan kun haluaisin. Kun katsoo mitä suuhunsa pistää niin laihtuu vaikka ei juurui liikkuisikaan. Toki kaikki liikunta on vain hyvästä, mutta ennenkaikkea se RUOKAVALIO!

Vierailija
19/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huonokuntoinen ihminen ei välttämättä jaksa juosta pitkään, jolloin kävely on oikein hyvä liikunta muoto.

Jos kävelee joka päivä yli 10 000 askelta, niin varmasti laihtuu. Näin minä laihdutin raskauskilot pois. Se vaatii tietysti vähän aikaa, että saa tuon askelmäärän kasaan. Työssäkäyvänä en itse oikein ehdi kävellä noin paljon. Mutta ihan varmasti kävelylenkki illalla on parempi kuin ei lainkaan liikuntaa. Laihtumisen kannalta tietysti sama aika juoksua on vielä parempi.

Vierailija
20/34 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tiedän aivan varmasti, että jos teet lumitöitä tunnin tai kävelet tunnin tuo edellämainittu kuluttaa kaloreita paljon enemmän. Myös siivous, ikkunoiden pesu jne ovat tehokkaita. Mutta niitäkin pitäisi tehdä riittävän pitkään. Se tunti kerrallaan. Joten en ole minäkään onnistunut toistaiseksi vielä pelkän liikunnan avulla laihtumaan. Kävelen, pyörälen ja uin myös.