Miksi koira tekee näin? ov
Meidän koira tekee tätä, kun tullaan kotiin ja koira on ollut yksin. Kun avataan ovi, koira tulee eteiseen (kuulee meidän äänet rapuista tai ulkoa) ja ottaa välittömästi jotain suuhunsa. Se voi olla oma lelu, luu, mikä nyt sattuukan ekaksi kohdalle ja koira on intoa täynnä.
En ole vielä kertaakaan nähnyt minkään koiran tekevän samaa. Meidän koira on kodinvaihtaja koira, tuli meille kesäkuussa ja alussa oli pientä ongelmaa jäädä yksin ja koira jäi ulvomaan perään. Nyt tuo ongelma on melkein ratkaistu ja koira haukkuu/ulvoo max 15 minuuttia, viime viikkoina ei edes sitäkään.
Kommentit (25)
On innoissaan ja purkaa energiaansa johonkin :) Ihan hyvä tapa, eipähän hypi.
Meidän welsh corgi (paimenkoira) hakee aina jonkun lelunsa, kun joku meistä tulee kotiin.
Meidän kultainennoutaja-valkoinenpaimenkoira sekoitus tekee tota. Ei oo käyny koskaan mielessäkään että olis jotenkin epänormaalia käytöstä. Tosin en ole sitä edes miettinyt. Tulipahan täältä selitys :)
Meidän bulldog tekee samaa. Samoin jos joku tekee lähtöä niin tuo lelun. Ilmeisesti yrittää sillä pitkittää lähtöä. Yksin ollessaan on tosi kiltisti ja pääasiassa nukkuu.
Koiralla on yksinkertaisesti ikävä. Mulla oli pieni (iso) maltankoiranarttu aikanaan 90-luvulla ja pennusta saakka koulutin sen kunnolla..siis oikeesti. Mut aina kun tulin kotiin niin se halus niinku tarttua johonkin pentujen jälkeen ja kantoi aina kiima-aikana nallea suussaan ..noh ranteeseen se sai tarttua ja tuli tapa .. ei se mua ikinä purru vaan piti niinku vaan kiinni. Oltiin kavereita. Ja mun kavereille jotka salli sai tehdä saman.. rauhallinen oli muuten muttei muita narttuja pahemmin sietäny hehehe.. On se harmi ku noiden kamujen elämät on niin lyhkäsiä ..R.I.P. Bianca