Millainen kurinpalautus päiväkodissa salittua?
Saako teidän mielestä lapsia kuljettaa tiukasti käsivarresta miettimään tai toiselle paikalle? Saako laittaa nurkkaan tai häpeämään? siis henkilökunta. Mikä on sallittua ja mikä ei?
Kommentit (6)
on suorastaan idiootteja vanhempia. Omassa lapsuudessani meitä penskoja komensi jokainen naapuri ja oli selvä kuri. Mutta kun nykyään on niin paljon niitä vanhempia jotka eivät hyväksy sitä että KUKAAN MUU komentaa omia lapsiaan niin mitä tästä seuraa? Jos sanomme naapurin penskoille ettei meidän pihan vadelmia saa syödä tai pensaita hakata luudanvarsilla, niin eiköhän lasten vahemmat tule meille valittamaan itkevästä lapsestaan. Minä olen raskaana ja toivon, että muutkin aikuiset komentaa lastamme/lapsiamme. Ei vanhempi välttämättä näe kaikkea ja ehkä vieraan sana menee paremmin perille.
ainut päiväkodin käytettävissä oleva keino ja tehokas. Ainakin meidän pojan sai aisoihin. Viimeisenä päiväkotivuotena ei istunut kertaakaan, nyt eskarissa ja ei mitään ongelmia.
säännöt. Ainakin koululaisten kohdalla on.
Lapsen fyysinen rajoittaminen on ihan sallittua. Lapsi voidaan viedä vaikka väkisin pois tilanteesta, missä hän on riehunut, häntä saa pitää väkisin aloillaan mikäli ei rauhoitu, ja hänet saa irroittaa väkisin esim toisesta lapsesta.
Rauhoittumaan vieminen esim sitä varten olevalle tuolille on ihan normaali ja hyvä käytäntö kun lapsi on riehaantunut. Leikin pitää katketa siinä tilanteessa.
toiseen paikkaan. Tai räyhää, että nyt tämä lapsi saa tulla häpeämään. Olen siis vain yliherkkä?
toiseen paikkaan. Tai räyhää, että nyt tämä lapsi saa tulla häpeämään. Olen siis vain yliherkkä?
Mieti mitä siitä tulisi, kun 21 4-5 vuotiasta ottaisi ylivallan ryhmässä. Tottakai pitää olla tiukka kuri. Hölmöilyistä rangaistaan ja tarpeen mukaan vaikka raahataan jäähylle.
eihän siitä tulisi mitään jos tarhan tädit saisivat vain sanoa "soo,soo" ja sen jälkeen lapsi jatkaisi vaan pahantekoa.