Tuleeko kellään muulla vain öisin nälkä?
Mä en syö päivällä usein enkä paljon kerralla, mutta silti ei oo melkein ikinä nälkä. Syön kuitenkin sitten aina jotain, kun kellosta katson, että alkais olla aika syödä. Usein vain aamupala (ja sekin myöhäinen), lämmin ruoka ja joku iltapala, ehkä joskus yksi välipala (vaikka jotain hedelmää tai jugurtti tai yksi leipä) tai sitten vaan lasillinen mehua/kupillinen kaakaota. Nyt muutaman kerran on sitten yöllä ollut pakko nousta syömään jotain. Muuten ei oikeastaan nälkä iske. Uni on kyllä jo aika katkonaista ja välillä hankalaa tuo nukkuminen, ainakin oikeaan aikaan.
Raskausviikkoja mulla on 34+5, eka raskaus, joten ei vertailukohtaa. Alkuraskaudesta oli pakko syödä jotain 3-4 tunnin välein, muuten tuli huono olo. Ja tietty välillä siitäkin huolimatta. Nyt lopussa en sitten varmaan edes söisi joka päivä, jos menisin vain sen mukaan, koska on nälkä tai jotain tekee mieli. Nyt lähinnä pyrin joka päivä sen aamu- ja iltapalan sekä lämpimän ruuan syömään, vain siksi koska tiedän sen olevan järkevää. Väliajat saattavat olla pitkiä, kun ei tosiaan sitä nälkää tule ja nukkuminen on epäsäännöllistä. Saatan vaikka nukkua klo 2-7, sitten nousta pariksi tunniksi, en syödä mitään, nukkua vaikka 9-11 ja sitten huomata joskus kello 14, että enpäs ole mitään vielä syönyt. Tai syödä sen aamupalan silloin aikaisin aamulla, mennä tämän jälkeen vielä nukkumaan, herätä puolilta päivin ja syödä sitten ruuan kello 5, eikä sitä ennen mitään.
Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Ja miksi sen nälän pitää tulla just yöllä? Muutenkin vaikeeta toi nukkumaan meneminen usein. Eikä auta, vaikka söisi iltapalan kello 24, menisi sänkyyn kello 1, sitten joutuisi nousemaan kello 2, kun uni ei ole tullut ja on nälkä, vaikka pari tuntia aiemmin olisi syönyt. Ja miksei taas silloin vaikka aamukuudelta herätessä ole nälkä, vaikkei olisi yöllä syönytkään? Tai edes silloin, kun nukkuu puolille päivin?
Kommentit (2)
Sun päivärytmi on ihan sekaisin. Syö väkisin päivällä niin ei tarvitse syödä yöllä.
Olen viikolla 40. Päivät menee nukkuessa ja muuten vaan maatessa, en muista syödä. Saatan elää päivän kupillisella kahvia ja jollain hedelmällä. Yöt sitten valvon ja syön + olen muutenkin toimelias. Taitaa kuulua tähän loppuraskauteen.