Onko sinulla laaja suomen kielen sanavarasto?
Kommentit (12)
kyllä tälläkin varastolla pärjätty on.
Olen lukenut aina paljon.
Toki välillä tulee vastaan sanoja, joiden merkitystä en tiedä, mutta ne voi aina tarkistaa jostain. :)
Kysykääpä outoja sanoja?
Siis luen paljon ja kirjoitan työkseni.
Olen lukenut aina paljon. Toki välillä tulee vastaan sanoja, joiden merkitystä en tiedä, mutta ne voi aina tarkistaa jostain. :) Kysykääpä outoja sanoja?
onko aktiivinen sanavarastosi yhtä laaja?
En ole kielellisesti kovin lahjakas, joten en usko sanavarastonkaan olevan mitenkään erityisen laaja.
Minusta tosin on puheterapeutin lausunto 5-vuotiaana. Siinä kehutaan sanavarastoani laajaksi.
Olen lukenut aina paljon. Toki välillä tulee vastaan sanoja, joiden merkitystä en tiedä, mutta ne voi aina tarkistaa jostain. :) Kysykääpä outoja sanoja?
onko aktiivinen sanavarastosi yhtä laaja?
Kirjallinen aktiivinen sanavarastoni on laajempi kuin suullinen. Puheeni ei todellakaan ole erityisen sanarikasta.
Sekä aktiivinen että passiivinen. Mä myös keksin ja johdan tosi paljon sanoja, päivittäin.
aktiivinen ei niinkään. Kielellinen lahjakkuuteni on varmaan keskivertoa, mutta aina olen lukemista rakastanut.
Kirjoitin aikoinaan aidinkielesta M:n, mutta sen jalkeen muutin ulkomaille ja luulisin etta minun suomenkielentaitoni on yha sellaisellla 19-vuotiaan tasolla vuonna 1995...
Mutta osaanpahan ainakin toisen kielen sujuvasti, kaikkineen uusineen trendeineen!
mm. sanaristikoita. Laadinkin niitä aina silloin tällöin eri lehtiin.
Mä luulen, että mulla on kohtuullisen laaja sanavarasto. Mulla on puoliaktiivisessa käytössä aika paljon myös murresanoja. Sen lisäksi olen asunut kohta 20 vuotta Helsingissä, joten pakostakin slangisanoja on tarttunut.
Olen lukenut aina paljon ja aikanaan olin hyvä kirjoittaja. Äidinkielestä L.
Vaan, nykyisin puhun, luen ja kirjoitan niin paljon englanniksi, että väkisinkin äidinkieli siitä kärsii. Pitäisi kirjoittaa enemmän suomeksi, mä en tee sitä juuri muualla kuin av:lla.
Oon itse asiassa suomen kieltä jonkin verran opiskellutkin, mutta mun vahvuus ei ikinä oo ollut rikas ja vivahteikas kielenkäyttö.