Vierailija

Onko muilla samaa vaivaa?

Todella ärsyttävää ja kiusallista...

Minulla alkoi kesäkuussa, kun ostimme auton. Asumme Hgin keskustassa, ja joudun tekemään paljon taskuparkkeja ahtaisiin väleihin ja ajamaan työni vuoksi keskustassa paljon. Joka aamu mua jännittää niin, että käyn 2-3 kertaa ripulilla ennen kuin pitää lähteä. Ajo sujuu hyvin, ja parkkiin saan auton koloon kuin koloon, ainakin toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin.

En tiedä miksi jännitän tätä niin paljon: kortti on ollut jo 10.v. ja autolla olen ajellut säännöllisesti jo ennen kuin ostimme tämän oman auton.

Ei voi ymmärtää...

Mikä tähän auttaisi? Ärsyttää, kun jatkuvasti aamutoimien ohella on juostava vessassa!!!

Sivut

Kommentit (30)

ja todellakin ärsyttää. Eikä tarvitse olla mikään kummoinen syy, kun vatsa alkaa kiertää. Monia hankalia ja ikäviä tilanteita aiheuttanut tämä vaiva.

mulla se kulkee nimellä lähtöruikuli.

Eli jos olen lähdössä jonnekin, astun ulos ovesta ja heti mahaan koskee. Oli paha jossain vaiheessa ja on todella vittimäinen riesa.

Puhumattakaan sitten jännittämistilanteissa. Silloin on jo kiire vessaan. Olen oppinut automaattisestsi valitsemaan reittejä vessojen mukaan.

Mun mutsilla sama vaiva - liekö periytyvää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Silloin saan olla noin 2 kertaa vessassa ennen varsinaista ulos menoa.

Kysymys teille aikaisemmin vastanneille. Poltatteko? Oletko joskus polttanut?

nykyisin olen hipparöökaaja.

Mutta lopettamisen jälkeen ei muutosta. Ainoa muutos on ollut, kun olin raskaana ja imetin. Imetän vieläkin osittain. Eli se suojasi.

Mun mies polttaa ihan kunnolla, eikä se koskaan lähde aamuisin duuniin ilman yhtä-kahta vessakeikkaa.

Mutta musta tuli jo liikakäyttäjä. Oli se aika helevetin hirveetä hypätä bussista aamutyömatkalla metsään paskalle O : Nyt naurattaa - silloin ei.

Duunimatka oli Espoosta Hkiin.

Jos jotain jännittävää tapahtuu yllättäen (esimerkkinä kun sovin maanantaina työhaastattelua puhelimessa), ripuli tulee heti. Siis ihan heti, vaikka suoli on toiminut normaalisti sitä ennen. Raskaus ja melkein vuosi sen jälkeen tasoitti mahaa ja en kärsinyt ripulista. Se oli ihanaa aikaa!

Lainaus:

Mutta musta tuli jo liikakäyttäjä. Oli se aika helevetin hirveetä hypätä bussista aamutyömatkalla metsään paskalle O : Nyt naurattaa - silloin ei. Duunimatka oli Espoosta Hkiin.

Päivän paras ;-)

Mä en polta enkä ole polttanut, mutta tuota perinnöllisyyttä olen miettinyt, koska isälläni sama vaiva ja nyt näyttäisi siltä, että myös toinen lapsistani on samanlainen.. Mulla vatsan saa sekaisin jopa tietoisuus siitä, että nyt jos tulee vessahätä, olen pulassa. Ja eiköhän samantien tule ihan hillitön tarve päästä isolle hädälle. Lukemattomat on mm. ne kerrat kun olen juuri päässyt lasten kanssa puistoon ja saanut samantien lähteä juoksujalkaa takaisin. Harrastan lenkkeilyä ja se vielä pahentaa vaivaa; kaikki lähipusikot on koluttu, oli paperia mukana tai ei. Todella noloa ja ärsyttävää. Toisaalta kätevää, osittain tämän takia pysyn hoikkana kun ravaan vessassa niin paljon...

Minulla on paniikkihäiriötä ja kun olen kotoa lähdössä töihin tai jotain uutta tiedossa niin vessassa saa juosta. Otan myös imodiumin heti kun herään (ainakin tuntia aikasemmin), niin sitten pärjää hyvin. Loma-aikoina minulla ei noita vaivoja ole ollenkaan.

Mulla tää vaiva alkoi äitiyslomalla, kun mies alkoi tekemään pari päivää joka toinen viikko töitä toisella paikkakullalla (välimatka n. 170 km). Jännitin, että mitä jos tuun kipeeksi ja aina ne miehen lähtöaamut istuin vessassa.

Nykyään vaiva tulee silloin, kun "on pakko" mennä jonnekin, esim. töissä on palavaeri, jossa on iahn pakko olla paikalla tai jos on vaikka aika pankkiin varattuna. Samoin vatsaa alkaa vääntää, jos tietää, että vessaan ei pääse tai se on hankalaa.

Mulla helpottaa vähän ruokavalio, eli edellisenä iltana, kun oletettu ripuli vois tulla aamulla, kannattaa olla syömättä herkkuja ja rasvaisia ruokia.

Minä nimitän tätä "tyhjennykseksi" :D

mutta tuli vielä mieleen, että yksi vakipaikka, jossa mulle aina iskee kauhea hätä, on vaatekauppojen sovituskopit. Eli kun on saanut kasan sovitettavia vaatteita kerättyä ja vietyä sinne koppiin, alkaa vatsa aina vääntää. Kiva sitten raahata vaatteet kassalle, etsiä jostain vessa ja palata takaisin.. Huoh. Ja edelliselle, toi että on pakko olla jossain on nimenomaan se ratkaiseva tekijä mullakin. Ennen tapaamisia, palavereja, bussille tms. lähtöä minä istun aina vessassa. Ja kyllähän se kotona menee, mutta kiva kun olet liikkeellä jossain. Välillä tuntuu että 10 km säteellä ei ole puskaa, jossa minä en olisi istunut p*skalla.

Lainaus:

mulla se kulkee nimellä lähtöruikuli. Eli jos olen lähdössä jonnekin, astun ulos ovesta ja heti mahaan koskee. Oli paha jossain vaiheessa ja on todella vittimäinen riesa. Puhumattakaan sitten jännittämistilanteissa. Silloin on jo kiire vessaan. Olen oppinut automaattisestsi valitsemaan reittejä vessojen mukaan. Mun mutsilla sama vaiva - liekö periytyvää...

Meidän SUVUSSA kulkee nimellä ressimaha! :)

Juu, lenkeillä on myös metsät koluttu. Lähipiiri tunnistaa mut kyllä tästä ( : Mut lenkkikaverit tiesi, että jaahas, mihinkäs puskaan neito seuraavaksi laukkaa. Mutta ne työmatkariukulit olivat kyllä noloja. Tulee vieläkin kamala olo...

Tein oman tyhjennyksen kotona, jos oli matka satamaan tai lentokentälle. Microlax-ruiske heti herättyä, suoli tyhjäksi, niin ei jännityskakkaa tullut. Sitäkään ei saisi niin kovin usein käyttää, mutta satunnaisesti suosittelen. Esim. jos kiire lähtö junalle, lentokoneelle, laivalle tms.

IHana kuulla, etten ole ainoa!

Juu, sovituskopit ovat paha paikka ja joskus myös jopa kirjakaupat. Olen siis monet kerrat pidätellyt kakkaa sovituskopissa. Moni vaate on jäänyt ostamatta tästä syystä.

Käyn myös Keskisen kyläkaupassa pari kertaa vuodessa. Ja siellä on sama juttu. Ostokset maahan ja vessaan takas.

Eli kun hätä iskee, ne iskee niin voimakkaasti ja äkillisesti, että aina ei ole mitään tehtävissä. Kyllä siinä tuntee olevansa todella elämänsä huipulla kun tortut housussa talsii tuolla, aikuinen ihminen. Lähipiiri tietää, mutta kuolisin häpeästä, jos esim. työkaverit saisivat tietää. Huomaavathan he toki vessassa ravaamiseni, mutta eivät sitä, että aina en ehdi sinne asti.

Itsellä on saman tyyppistä ongelmaa mutta enemmänkin sellaista jos joutuu odottamaan tai vastaavaa, menee maha tästä syystä ihan kuralle. Aina aamuisin jos pitää mennä kouluun tai jotain muuta tehdä että pitää kotoa lähteä niin sitten kyllä tulee sellasta minigunia että oksat pois... En tiedä onko viittausta masennukseen vai mikä? En pelkää tavata uusia ihmisiä tai mitään, päinvastoin mielestäni se on mukavaa. Imodiumia tai mitään muuta lääkettä en ole kokeillut, olen kärsinyt tästä jo 3 vuotta. T: 15v poika junttilasta :D

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat