Annatteko jo 15-vuotiaan valita itse aamuisin mitä hän laittaa
Kommentit (13)
on jo valinnut useamman vuoden.
Meikistä ja hiustyylistä keskustellaan ajoittain, joskus tuppaa tulemaan ylilyöntejä.
jo 6v eskarilaien valitsee itselleen vaatteet, tosin äidin kontrollissa.
Meillä tuo 4-vuotiaskin kaivaa itse vaatteensa kaapista ja vetää päälleen. Jos valinta on ilmojen suhteen väärä, niin yhdessä korjataan.
Haluaisinpa nähdä 15-vuotiaan joka pukeutuu äitinsä valitsemiin asukokonaisuuksiin :)
minähän vielä talutan kädestä pitäen 14-v tyttäreni kouluun, tietysti!!!
Luotan kyllä täysin tyttäreni harkintakykyyn vaatteiden valinnassa... meikistä pitää joskus ylilyöntejä rajoittaa!
Mutta välillä on ollut pakko huomauttaa että tuon näköisenä et kyllä lähde. Sitten on yhdessä kävelty olohuoneen kokovartalopeilin eteen. Yleensä siinä vaiheessa kun nuorelta kysyy "Tajuatko nyt itsekin mikä tuossa asussa on vikana?" niin kyllä tajuaa. Välillä vähän vielä vänkää "kun kaikki muutkin" mutta ei ole kertaakaan tullut mitään isompaa tappelua pukeutumisesta kummankaan kanssa.
joka pähkäili eilen päästäisikö teininsä kerääjäksi Nälkäpäiväkeräykseen ja pitäisikö mennä teinin mukaan?
Mutta vaustauksena kysymykseen: meillä kaikki, paitsi kuopus, vvalitsevat ja pukevat itse omat vaatteensa. Kuopusta (4 v.) pitää vähän auttaa.
vaatteet sängyn päälle et laita nämä kouluun.
Meillä teini kysyy välillä äidin mielipidettä, että sopiiko vaatteet. Mikä on musta aivan ihanaa :)
usein jostain vaatteesta sopiiko vai ei. Se on tosiaan ihanaa;-) Ja lähes joka aamu kysyy yksityiskohdista, vyöstä tai korviksista. Yritän antaa rehellistä palautetta.
Samoin olen pyrkinyt lisäämään sitä, että itse kysyn teiniltä mielipidettä joko koko asusta tai asusteista. Teiniltä saa usein ihan hyviä vinkkejä, ja olen esimerkiksi alkanut teinin vihjeestä entistä useammin vaihtaa korviksia. Ennen kuljin lähes aina, tai ainakin viikkotolkulla, samoissa korviksissa, nyt korvikset vaihtuvat tiuhempaan ja tilanteen mukaan;-)
Haluaisin, että poikammekin alkaisi itsenäistyä ja tajuaisi pikkuhiljaa mitä laittaa päälleen. Neiti onkin pukeutunut jo 3-vuotiaasta itse.
nuoremmilla onkin kaapissa vain sellaisia ikäkelpoisia vaatteita, joten toki saavat hekin valita mitä laittavat päälleen. Toki nuoremmille joudun huomauttelemaan että takki mukaan ym.
Asiallisesti pukeutuvat mielestäni , joten olen antanut itse päättää.
en anna ennenkuin täyttää 18v.