Minkälaista Palmian kouluruoka oikeasti on?
Kertokaapa te, jotka tiedätte, minkälaista ruokaa lapsemme Helsingissä saavat lounaaksi. Onko aivan syötävää, kotiruokaan verrattavaa vai armotonta moskaa? Jotain siitä välistä?
Tahtoisin NIIN olla kärpäsenä katossa (ja vaikka lautasellakin ;) vaikka vain viikon ajan ja saada vähän hajua siitä, mitä lapseni saa syödäkseen. Eihän se tietenkään ole mahdollista...
Kuka uskaltaa kertoa?
Kommentit (14)
täysin käsittämätöntä! Taas säästetään oikeasta paikasta. Hyh!
Ymmärrän hyvin, että asia mietityttää sinua. Vaatikaa ihmeessä parempaa ruokaa. Vanhemmat barrikadeille!
Meillä lapset steinerissa ja sinne ruoka tulee Amicalta. Jos alkaisivat säästää ruoan ladussa, niin varmasti nousisin vastarintaan.
Ymmärrän toki, että yksityisessä koulussa vanhempien (maksajien) on helpompi vaikuttaa päätöksiin kuin kunnallisella puolella.
sekä Amicalla että Palmialla. Palmian ruoka ja raaka-aineet PALJON laadukkaampia kuin Amican.
Se "huono" ruoka teillä on 1000% parempaa kuin mitä muualla maailmalla syödään!!
HA! Ja kuka sanoo että Palmia on laadukasta... Kaikki ruoka on laatikkoruokaa, Ruoka lilluu öljyssä. Ruoan laatukin vaihtelee. Joskus ruoat ovat kuivia ja joskus vetisiä. Palmia sanoi itse että se kannustaa oppiloita syömään monipuolisesti. Meillä on palmia ala-asteella ja lähes kaikki oppilaat muistavat ulkoakin, että mitä ruokaa on minä päivinä. Palmialla on kuulemma 20 eri ruokalajia, mutta kouluissa niistä esiintyy n. 10-15 eri ruokalajia. Ruokaakaan ei saa syödä paljon silloin kun on oppilaitten lempiruokaa ja maito loppuu lähes joka päivä kesken. Keittäjätkin huutaa meidän koulussa meille jos ottaa yhdenkin leivän liikaa, eikä voi muutenkaan ottaa ruokaa paljon ruokaa, koska kaloreita oli laskelmieni mukaan makaroonilaatikossakin n.600. Se kaikki pitää vähentää kotona syötävästä ruuasta. Keittäjät ei tee muuta kuin tarjoile ruokaa ja pesee astiat. Oppilaidenkin pitää itse siivota ruokala syömisen jälkeen. Koko Palmia on huono yritys. Siivoojatkaan ei siivoa vessoja. Kukaan ei halua käydää vessassakaan kun joka päivä on pissaa lattialla. Opettajatkin on vain hiljaa jos oppilas moittii Palmiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2009 klo 17:03"]sekä Amicalla että Palmialla. Palmian ruoka ja raaka-aineet PALJON laadukkaampia kuin Amican.
[/quote]
No, Amicalla ruoka on ainakin paremman makuista kun Palmialla
Ainakin 2000-luvulla Palmian kouluruoka oli jatkuva vitsailun kohde. Kumiperunat, einesmuusi, "liha"puikot, ja bravuurina ällö pinaattikeitto kuolleeksi keitetyn kananmunarouheen kanssa. Eron huomasi viimeistään yliopistoon siirtyessä, kun piti itse alkaa maksaa hieman ruoasta ja laatu oli edes jostain kotoisin.
Hirveää kuraa! Joudun sitä opettajana syömään ja se ei pidä lainkaan nälkää, todella ravintoköyhää. Vaikka olisi tunti sitten syönyt kuinka ison annoksen, niin on nälkä. Moni ruoka on sellaista mössöä, ettei siitä voi päällepäin sanoa että mitä se on.
ruoka sisältää, itse en paljon innostunut jauhetuista sisäelimistä "jauhelihana". Aikaa tästä jokunen vuosi.