Yhyy, yhyy, yhyy ;( Mun piti valita elämäni rakkauden ja oman mieheni ja ehjän perheen välillä.
Ja valitsin oman mieheni ja ehjän perheen. Tämä on todella kamalaa. Aina olen uskonut Jumalaan ja kohtaloon, mutta en voi käsittää, mikä tarkoitus tälläkin oli. Kaikki olisivat säästyneet paljolta kärsimykseltä, jos en tuota elämäni rakkautta ikuna olisi tavannutkaan!
Kyseessä on mies, jota olen jossain syvällä sisimmässäni aina rakastanut. Sielunkumppani yhdistettynä voimakkaalla "sähköllä" välillämme. Aika ei vaan koskaan ole ollut meidän puolellamme, vaikka rakkautta onkin riittänyt. Koskaan siis emme ole seurustelleet, aina on jommalla kummalla ollut jokin este: teininä/nuorena välimatka, sen jälkeen muita elämäntilanteellisia asioita. Ja ei, en jäänyt häntä odottamaan siinä vaiheessa kun meni kihloihin toisen naisen kanssa kun oltiin nuoria. Siinä vaiheessa aloin seurustella nykyiseni kanssa ajatuksella "no voihan tätä kokeilla". Oma mieheni onkin aina ollut todella hyvä mies, melkein täydellinen ja häntä olen vuosien varrella oppinut rakastamaan ja kunnioittamaan todella paljon.
Joten nyt, kun tuo "elämäni rakkaus" ilmestyi uudelleen keväällä elämääni ja sanoi että kaikki maailman naiset on nähty ja hän tahtoo vain minut, niin meni kyllä pasmat sekaisin. Nyt sain kirjoitettua kirjeen (asuu ulkomailla taas), jossa kerroin että kaikki toivo on nyt ohi meidän suhteen ja olen lopullisesti valinnut mieheni. Mitään seksuaalista välillämme ei koskaan ole tapahtunut, eikä edelleenkään tapahtunut (oma mieheni on ainoa jonka kanssa seksiä olen harrastanut), mutta tunteistamme kerroimme kyllä toisillemme tämän "elämäni rakkauden kanssa". Jos minulla ei olisi ollut tätä nykyistä perhettä, niin rehellisesti: olisin valinnut hänet. Melkein mihin tahansa olisin ollut hänen vuokseen valmis, mutta en kuitenkaan rikkomaan perhettäni ja jättämään miestäni, joka vuosikausia on ollut minulle aivan ihana mies ja lapsille loistava isä. Kaiken tämä kesähaihattelunikin hän kesti ja tuki minua ja hoiti lapsia enemmän kun olin henkisesti poissa jne. Kertoi usein rakastavansa ja olevansa minua varten...
Nyt sydän itkee...
Lohduksi päätin mieheni kanssa syventää perhe-elämäämme tekemällä kolmannen lapsen. Tämä on totta (vaikka kuulostaa surkuhupaisalta). Aina olen äitiydestä nauttinut ja lapsista ja perhe-elämä ollut antoisaa. Kohta sitten triplasti...
Kommentit (26)
Itse en valitsisi turvallista ok suhdetta vaan ihmisen, jonka kanssa voin kukoistaa.
Mutta ap:n osalta taitaa olla kyse haavekuvasta, josta ei koskaan selvinnyt, mikä mies on oikeasti, siis suhteessa ja arjessa. Voi olla, että olisi se täydellinen, mutta yhtä hyvin voi olla, että se sielunkumppanuus hautautuu muiden asioiden alle, jos yhteen mennään ja aletaan arkea elämään.
I would have waited forever
If I'd known that you'd be here
We could have shared our lives together
And held each other close all through the years
But I've met someone before you
And my heart just couldn't wait
So no matter how much I adore you
I've got to stand behind the promise that I made
Where were you
When I could have loved you
Where were you
When I gave my heart away
All my life I've been dreaming of you
You came along one promise too late
I won't say that I'm sorry that I met you
I can't have you but I never will forget you
Where were you
When I could have loved you
Where were you
When I gave my heart away
All my life I've been dreaming of you
Reba McEntire: One promise too late
On paljon naisia, joiden aviomies (tietty toisinkin päin) on Huono. Ei löydy syitä kunnioittaa, saatika rakastaa. Hädintuskin sietää. Ja silti he valitsevat hänet joistakin syistä - yleensä perheen eheyden vuoksi. Usein varmaan myös siksi, ettei ole Prinssi Rohkeaa valmiin odottamassa aidan takana.
Ajattelepa sitä, että tämä oli sinulle testi. Todellisuudessa et tiedä mitään elämästä tuon toisen miehen kanssa. Tunnet hänet omaan mieheesi nähden pintapuolisesti, ja sinulla on lähinnä olemassa se itse rakentamasi ihannekuva hänestä ja ihastuksen tunne, jonka läpi hän näyttää täydelliseltä. Tottakai, ei-korviaan-myöten-rakastunut on herkkä nappaamaan tällaiset toisen osoittamat ihastuksen tunteet ja tuudittautumaan itsekin siihen "Hän on Se Oikea" -satuun. Onhan se tunne mukava.
Mutta nyt, herätys, kyseessä oli todellakin haavekuva, ja sinulla on asiat loistavasti. Näistäkin vastauksista saat lukea, kuinka moni on sinulle katkera ja suorastaan ärsyyntynyt, ettet osaa arvostaa sitä mitä sinulla on. Kun se kerran on HYVÄÄ, mitä sinulla on.
Mut tosiaan- ehkä on ok uhrata elämänsä lasten turvallisuuden eteen. tai sit ei.
Moni aikuinen uhraa lastensa turvallisuudentunteen ja pysyvyyden, plus aiheuttaa liudan muita ikäviä seurauksia, omien ihqdaa-tunteidensa vuoksi.
Nykyään ei ole muodikasta puhua lasten kärsimyksistä eron yhteydessä. Romanttinen rakkaus sen sijaan on "in" ainakin julkisuudessa, ja sen vuoksi tehdään mitä vain. Totuus kuitenkin on ,että elinikäistä järin romanttista rakkautta on vain saduissa. Elämä on pääasiassa sitä arkea ja vähemmän suurta kukoistustakin.
Itse olen vähän sillä linjalla (esim. tämä ap:n tapaus), että ihmisellä on se aika, kun etsitään puolisoa. Ja jos se puolison kanssa saadaan lapsia, ja puoliso on ok, on aikuisen oma tehtävä ja se "raskas taakka" pitää suhde kunnossa. Olla aikuinen, joka kestää myös arjen kovuutta, eikä haihattele omien extreme-unelmiensa perässä. Kantaa ikäänkuin oma vastuunsa aikuisena ja vanhempana. Vaikkei elämä aina olisi ruusuilla tanssimista sen oman siipan kanssa, tässä kohtaa aikuinen saisi olla se, joka joustaa ja etsii omasta sisimmästään onnen. Ja niistä aineksista, joita hänellä on onnen rakentamiseen. Ap:llä niitä tuntuu olevan paljon.
Sun elämä on nyt sellaista, mitä se PARHAIMMILLAAN saattaisi olla sen uuden kanssa. Miinus tietysti lasten riepottelu perheiden välillä, se että yksin olisit vastuussa omassa kodissasi lapsistasi.
Oikein teit. Varmasti sinulla on hyvä elämä miehesi kanssa. Paljon luultavimmin sen uuden kanssa elämä olisi surkeampaa kuin nyt. Huuma haihtuu takuulla aikanaan ja arki alkaa. Kys. mies saattaisi olla laiska, epäempaattinen, ei tahtoisi hoitaa lapsiasi (ja pakkohan ei olisi), jopa väkivaltainen tai pettävä (nämä ei harvinaisia).
Ole onnellinen.
mies haluaa sinut vain siksi, että ei sinua saa. Jos olisit häneen langennut niin hän olisi sinut pian dumpannut ja paistatellut sillä, että saa kaikki naiset joita halajaa.. Teit oikean päätöksen.