Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukahan ne yh:n lapset hoitaa jos tulee sikainfluenssa?

Vierailija
12.08.2009 |

Siis silloin jos se ainoa lapsia hoitava vanhempi makaa 39:n kuumeessa montakin päivää. Isompi toki terveenä menee kouluun ja saa siellä ruoan, mutta entä se pienempi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vein lapsen päiväkotiin, jos olin itse sairaana. Tai vain makasin koomassa ja yritin muistaa ruokintapuolen.

Vierailija
2/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos flunssa iskee, kun vain 3 päivää saa olla pois töistä lapsen sairastaessa.Loput joutuu ottaa palkatonta.Luotan siis siihen, että pöpö ei tuo tullessaan sen vakavampia seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten soitto lastensuojeluun tai neuvolaan, jos vaikka joutuu sairaalaan lähtemään.

Vierailija
4/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi asua myös kaukana tai tekee paljon töitä, matkustaa

kyllä tää on iso ongelma, jos sairastun

en voi vanhemmillekaan viedä lastani, hehän ovat jo vanhoja ja riskialttiita. Päiväkotiin matkaa 10 km, jaksaakohan silloin ajaa autoa???

t. ei ap

Vierailija
5/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittanut että ei ole hänen homma hoitaa sairasteluja kun niiden takiahan voi joutua ottamaan palkatonta :(

Vierailija
6/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidontuella kera kolmen alle kouluikäisen.

Nii-in. Itse on hoidettava. Oli se sitten sikainfluenssa, norovirus, jalka poikki tms.

Isäkin lapsilla on, mutta tekee keikkatyötä ja on pahimmillaan 2 viikkoa pois kerrallaan.

Viime flunssan jälkimaininkeina sain keuhkokuumeen.

Vierailija
7/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen isä asuu Lapissa ja me Etelä-Suomessa.

Vierailija
8/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhden pahan influenssan olen sairastanut. Onneksi ei ollut lapsia. Pari päivää meni lähinnä maatessa. Kuumaa olisi pitänyt juoda, mutta sitäkin tuli harkittua aina ainakin puoli tuntia, että jaksoi lähteä hakemaan keittiöstä. Sitten kun mukin oli saanut viereensä, tuli tuijoteltua mukia pitkäänkin kun ei jaksanut nostaa itseään niin paljoa, että olisi voinut juoda. Ulko-ovelle olisin tarvittaessa jaksanut, mutta siinä se. Kai jotenkin olisi selvinnyt, jos olisi ollut pakko, mutta onneksi ei ollut.

Vierailija
9/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, jos näin käy, toivon mukaan vanhempani hoitavat lastani.

Isä ei, koska ei ole kanssamme missään tekemisissä, ihan omasta tahdostaan.

Vierailija
10/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen sitten joudu sairaalaan, sit onkin homma hukassa :( Mut tähän saakka, kaikki 39:n kuumeessa sairastetut (yleensä nielutulehdus, nostaa miulle heti kovan kuumeen) jaksot olen hoitanut itse. Se on sitte pakollinen ruokahuolto ja tarvittaessa pyydän kavereita käymään kaupasta tarpeellisimmat, tosin pakastimessa aina viikon varasto ruokaa lapselle. Dvd:tä ja puuhakirjaa ja satucd:tä on varastossa juuri näitä varten.. Päiväkotiin vien toki, jos kykenen liikkumaan, ei onneks ole monen kilometrin päässä ja auto on. Sinnekään ei kyllä saa viedä sairastaessaan kuin 9-15, mutta onhan se lepoa sekin aika :)

Vierailija
11/11 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskenään selvitään, niin kuin tähänkin asti. Emme ole usein sairaana, ei edes joka vuosi, mutta viimeksi, kun tauti kaatoi petiin, ylös nousi se, joka pystyi ja päivä kerrallaan mentiin. En siis huolehdi ennalta. Isä ei saatavilla, kun asuu niin kaukana, eikö varmaan töistään vapaata saisi, eikä muuta sukua lähellä.

Helppoa siis nyt jo, kun lapset isoja. Vaikka ei käytännössä kovin helppoa sittenkään, mutta tällä toimintasuunnitelmalla mennään, että eletään tilanteen mukaan ja selvitään aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan