Mitäs mieltä ootte, kun rippilapsen perheestä KUKAAN ei ollut konfirmaatiokirkossa?
Konfirmaatio tapahtui ihan siinä kotikirkossa 12km kotoa, kukaan ei ollut sairaana tms vaan kaikki ihan hyvissä voimissa kotona.
eiks oo noloa?? Mahtoi olla rippipojalla hyvät fiilarit, kun ketään kotijoukoista ei kiinnostanut.
Kommentit (10)
Vanhimmasta pojasta vain minä kävin kirkossa. Ja jatkojuhlija ei ollut.
Seuraavasta en käyny edes kirkossa. Eli kaikilla ei ole tapana järjestää bileitä koko suvulle.
Eivät kaikki ilmeisesti ole niin kiintyneitä lapsiinsa että viitsivät nähdä vaivaa lapsensa takia.Voi helv...,tottakai vanhemmat menevät lapsensa konfirmaatioon.
vaikkei juhlitaakkaan ripille pääsyä, niin kyllä kai sinne kirkkoon voi mennä sen lapsen takia. herranjestas sentään.
sääli lasta, josta kukaan ei tunnu välittävän. itse ainakin olisin mennyt, vaikka kilon kappaleina, ihan sen vuoksi että lapsi tuntisi itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi, en "juhlimisen" takia.
mutta on sekin persiistä, kun ei kukaan kummeista (3kpl) vaivaudu tulemaan konfirmaatioon..
no pettyipä rippilapsikin niin paljon ettei halunnutkaan enää konfirmaatioon.....
vanhempien sinne mennä.
Itsellä aikoinaan ei yksikään kummi sinne tullut. Onneksi oli vanhemmat siellä, että pääsi äitini pitämään kättä pääni päällä.
No olihan tuohon eräänlainen syy, mielestäni se oli huono organisointi tai perheen sisäinen kommunikaatio vähintäänkin..
Tämä rippilapsi on siis perheen 3. ripille päässyt, jos sillä on mitään merkitystä. Konfirmaatio alkoi klo 10. Oli tarkoitus, että sinne menee mummo auttamaan aamulla järjestelyissä, mutta kävi niin, että mummo ja pappa nukkuivat pommiin, heräsivät vasta klo 8 150km:n päässä. Soittivat heti, että näin kävi. Puhelu herätti perheen äidin, joka näin ollen oli myös nukkunut pommiin, valvottuaan aamuneljään valmistelujen takia.
Eli siellä oli siis kaikki kesken pahasti, kun kirkkoon olisi pitänyt lähteä. Veivät siis pojan sinne pelkästään. Mutta mutta... samaan aikaan talossa unta vetelivät pitkälle aamuun 19-vuotias ravintola-alan ammattilainen isoveli, 18-vuotias isosisko 22-vuotiaan poikaystävän kanssa sekä 14-vuotias pikkusisko, rippipojan isä samaten.
KUKAAN ei pannut tikkua ristiin koko aamuna auttaakseen perheen äitiä. KUKAAN ei sitten lopulta lähtenyt kirkkoonkaan, kun nukkuivat siitä kertakaikkiaan ohi. Mummo ja pappa olivat sitten ainoat, jotka edes menivät kirkon portaille vastaanottamaan konfirmoitua. Tietääkseni pojan kummi on ollut kirkossa, koska hänen oma tyttärensä konfirmoitiin myös.
Onnistuisko tämmöinen teillä, että koko perhe on täysin välinpitämätön juhlapäivän onnistumisesta??!
Mä kuulin tämän vasta kun itse menimme juhliin puoliltapäivin, harmitti ihan kympillä. Olisin voinut jollain tapaa yrittää tulla auttamaan, vaikka on pitkä matka ja 3 lasta valmisteltavana lähtöön, jos vaan joku olis soittanut mulle heti aamusta.
Syy on perheessä joka ei laittanut kelloaan soimaan ei suinkaan isovanhemmissa.
No olihan tuohon eräänlainen syy, mielestäni se oli huono organisointi tai perheen sisäinen kommunikaatio vähintäänkin..
Tämä rippilapsi on siis perheen 3. ripille päässyt, jos sillä on mitään merkitystä. Konfirmaatio alkoi klo 10. Oli tarkoitus, että sinne menee mummo auttamaan aamulla järjestelyissä, mutta kävi niin, että mummo ja pappa nukkuivat pommiin, heräsivät vasta klo 8 150km:n päässä. Soittivat heti, että näin kävi. Puhelu herätti perheen äidin, joka näin ollen oli myös nukkunut pommiin, valvottuaan aamuneljään valmistelujen takia.
Eli siellä oli siis kaikki kesken pahasti, kun kirkkoon olisi pitänyt lähteä. Veivät siis pojan sinne pelkästään. Mutta mutta... samaan aikaan talossa unta vetelivät pitkälle aamuun 19-vuotias ravintola-alan ammattilainen isoveli, 18-vuotias isosisko 22-vuotiaan poikaystävän kanssa sekä 14-vuotias pikkusisko, rippipojan isä samaten.
KUKAAN ei pannut tikkua ristiin koko aamuna auttaakseen perheen äitiä. KUKAAN ei sitten lopulta lähtenyt kirkkoonkaan, kun nukkuivat siitä kertakaikkiaan ohi. Mummo ja pappa olivat sitten ainoat, jotka edes menivät kirkon portaille vastaanottamaan konfirmoitua. Tietääkseni pojan kummi on ollut kirkossa, koska hänen oma tyttärensä konfirmoitiin myös.
Onnistuisko tämmöinen teillä, että koko perhe on täysin välinpitämätön juhlapäivän onnistumisesta??!
Mä kuulin tämän vasta kun itse menimme juhliin puoliltapäivin, harmitti ihan kympillä. Olisin voinut jollain tapaa yrittää tulla auttamaan, vaikka on pitkä matka ja 3 lasta valmisteltavana lähtöön, jos vaan joku olis soittanut mulle heti aamusta.
onnettomien sattumien summa ilmeisesti. Mutta siltikin, olisi luullut äidin patistavan osan kirkkoon ja osan auttamaan valmisteluissa. Eikö isällä ja sisaruksilla raksuta omassa päässä mikään ratas?
Muistuttaa vähän erään ystävän perhettä, voisin kuvitella että heillä voisi käydä ihan samalla tavalla. Viime kesänä oli heillä ekan lapsen rippijuhlat, pienet sellaiset. Kaikki vieraat ns. pitkämatkalaisia joten kirkon jälkeen jo odotteli aika pian ruokaa. Mitä vielä, ruokaa alettiin tekemään hissun kissun vasta sitten kun oltiin heillä (kalakeitto ja nakkikeitto). Meilläkin suht pienet lapset, joten välipalaa jouduttiin hakemaan.
Heidän nuorimmainen heitti juhlavaatteet pois heti kun pääsi kotiin ja vaihtoi päälleen kauhtuneen t-paidan ja leggingsit. Ja oli myös nämä vaatteet päällä kun otettiin perhekuvia.
Ruokailun jälkeen perheen isä heitti kauluspaidan ja suorat housut pois ja vaihtoi t-paitaan ja shortseihin, samoin toinen mummu. Siinä sitä sitten oltiin, toiset ykköset päällä ja toiset kotivaatteissa :)
Ei sinänsä haitannut, mutta tuli taas nähtyä että kukin meistä taaplaa tyylillään ;)
mutta ei varmaan kannata tehdä numeroa, eikä päivitellä asiaa omalle lapselle.