Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Melba! Miten varaudut sikainfluenssaan?
26.07.2009 |
Huomasin että olet palstalla ja siksi laitoin kysymyksen. Aiotko varautua mitenkään?
Kuinka pieniä lapsesi ovat?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mä kuulun itse riskiryhmään ja samoin pienempi lapseni (2v) ja isomman lapsen isä ja samoin oma äitini. Paljon on siis riskiryhmään kuuluvia. Isompi lapseni on jo 9.
Olen ostanut kotiin pussikeittoja, siinä varautumiseni. Eli ruuat löytyy ja vieläpä helpot, jos sairastutaan. Äitini kun sairasti hongkongilaista (odotti muuten silloin veljeäni, joka kuoli muuten 5 viikon iässä), niin isäni kanssa olivat "tapelleet" siitä, että kumpi jaksaa käydä laittamassa tee-veden kiehumaan. Suurin pelko on siis se, että meillä molemmat aikuiset sairastuis yhtä aikaa. Veikkaan et mä joudun sairaalaan, jos sairastun. Kuumelääkkeitä löytyy kaapista kyllä.
Meillä ei sen kummempaa elämää sikainfluenssa-aikana kuin muutenkaan, koska muutenkin pestään aina kädet kun tullaan muualta. Ehkä voin välttää joukkotapahtumia sit kun sairastamisessa on piikki, mut se ei varmaan kauheasti auta, kun tartuntoja tulee varmaan hyvin päiväkodista, koulusta ja mun töistä. Pakolliset asiat on minusta kuitenkin vähän eri juttu kuin mitä vapaaehtoiset joukkotapahtumat.