Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita ei-ylipainoisia jotka ovat "joutuneet" sokerirasitukseen?

Vierailija
20.07.2009 |

Oliko rankkaa? Itseäni hirvittää kun pitää olla 12 tuntia syömättä. Jo kolmen tunnin väli tekee tiukkaa. Hb on sadan tuntumassa ja verenpainekin tosi matala...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille odottajille, ei tarvitse olla läski. Vaikka taida olla kohta läski kun et pysty 12 tuntia syömättä olemaan.

Vierailija
2/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pidä sokeritautia läskien tautina. Mutta hei: onnea sulle ahdasmielisyyteesi!

Itse menossa jälleen testiin ja pyysin päästä kun arvot on ollu aina rajassa. Ja isällä on (kakkostyypin) diabetes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 13. olin testissä. Painoindeksi tuolloin 22,5. Kyllä sen kesti kun lepäsi väliajat sängyllä. Menin testiin taksilla koska huippasi jo aamusta. Niin, ja raskausdiabetes todettiin. Ahdistavaa on paastota nyt ( vko 33.), kun koko ajan olisi nälkä... Nyt vasta huippaa!!

Vierailija
4/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se diabetes voi iskeä vaikka olisit hoikkakin :)

Vierailija
5/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläni on (1-tyypin) diabetes. Eipä tuosta mitään ihmeempää haittaa ollut vaikka pelkäsin sitä paastoa etukäteen. Itse olen erittäin hoikka ja tottunut syömään paljon ja usein. Arvot olivat kunnossa.

Vierailija
6/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ollut raskausdiabetes, vaan ikävä kyllä tyypin 1.diabetes.

Mutta asiaan. Minulle tehtiin tuo rasitus kun sf-mitta menee yläkäyrällä,vaikka olen hoikka.Painoindeksi jotain 20-21 ennen raskautta, mutta onneksi siinä ei ollut mitään hälyttävää. Mutta tuo koehan tehdään aamulla,joten ei minulla ainakaan ollut mitään vaikeuksia olla syömättä,vaikka raskausaikana olenkin syönyt tiheämmin.

Sitten heti rasituksen jälkeen syömään lähimpään paikaan, vaikkakin itselläni ei tehnyt muuta mieli kuin valmis leipä ja vesilasi.On se litku sen verran sokerista,vaikka kuvittelin sen olevan tosi pahaa.Helppo oli juoda se :D

Ja minullekkin sanottiin,että nykyään raistus tehdään melkein kaikille,painoa katsomatta.

Vierailija
7/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo nakkihan se oli.

Vierailija
8/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

testiin.

Kriteerit on tarkentuneet.

Esim. aiempi isokokoinen lapsi tai suvun 2. tyypin diabetes, oma painoindeksi tai oma ikä vaikuttaa nykyään.

Vierailija
9/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aika olla syömättä on kyllä aika pitkä. Esikoinen herättää n. 6.30 ja puoleenpäivään asti on oltava ilman ruokaa. Tavallisesti syön lounaankin jo 11:n jälkeen. Lapsenvahti täytyy hommata ja mies joutuu kuskaamaan koska en uskalla ajaa itse sairaalaan. Toisaalta hyvähän se tietysti on että testataan. Saan varmaan suosituksen syödä säännöllisesti :)

Ap

Vierailija
10/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka BMI ennen raskautta oli alle 20. Mulla oli kerran virtsanäytteessä sokeria(kohan se nyt oli??) ja kun suvussa on kummallakin puolella kumpaakin diabetestä niin tehtiin sitten se koe. Tulos oli kuitenkin ihan normaali.

Vierailija
11/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aika olla syömättä on kyllä aika pitkä. Esikoinen herättää n. 6.30 ja puoleenpäivään asti on oltava ilman ruokaa. Tavallisesti syön lounaankin jo 11:n jälkeen. Lapsenvahti täytyy hommata ja mies joutuu kuskaamaan koska en uskalla ajaa itse sairaalaan. Toisaalta hyvähän se tietysti on että testataan. Saan varmaan suosituksen syödä säännöllisesti :)

Ap

En ole koskaan kuullut, että kenenkään aika ollut noin myöhään päivällä? Pyydä päästä testiin heti aamulla klo 7.00-8.00 silloin pääset syömään jo kahden tunnin päästä ajasta!!

Vierailija
12/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani on tosiaan 9.30 ja sen jälkeen pari tuntia -> pääsen syömään 12:n aikaan. Olen silloin jo viikolla 34, joten en tiedä ehdinkö uuttakaan aikaa saada, koska tämäkin oli kiven alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi