Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua hyttysen puremista tulevat todella suuret paukamat?

Vierailija
08.07.2009 |

Joka puremasta tulee 5-10cm kokoinen punainen kohouma, joka kutisee vähintään 2 vrk. Antihistamiinit eivät auta. Mistä tämä voi johtua? Tai onko kenelläkään vinkkiä miten selvitä tästä`?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostais

Atarax?

Vierailija
2/11 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergista varmaankin. Mulla ja pojalla sama juttu. Mulla myös muurahaiset onnistuvat saamaan aikaan helvetillisen tulehdusreaktion :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on antihistamiini, ei auta. Ainakin apteekissa sanottiin, että jo kokeilemani antihistamiini pitäisi auttaa ja jos ei, ei heillä ole muuta tarjota :((

Vierailija
4/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesän korvalla etelän rantalomalla ja sain järkyt paukamat öisistä moskiittojen syömistä. Kotimaiset itikat eivät aiheuta tuollaisia paiseita. Vieläkin arpimaiset jäljet iholla, tosin ei niin isoina. Vasta kotiin tultua otin antihistamiinia, mutta oli jo liian myöhäistä, eivät paukamat mihinkään kadonneet.

Vierailija
5/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin lapsemme saa valtavat paukamat itikanpuremista! Juhannuksen aikana olimme Suomessa ja tytto istui lentokoneessa kylmakaare nivusissa kun paukama artyi niin pahaksi. Seuraavana paivana paljastui koko komeudessaan, tuo mohkale oli noin 5x10cm kokoinen! Lahti pois hydrocortisonilla.

Vierailija
6/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hydrokortisonivoidetta

Vierailija
7/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan myös itikoista ja muista pistävistä lentävistä ötököistä isot paukamat. Hyönteisallergikkona olen itseäni pitänyt, mutta syyksi löytyi histamiini-intorelanssi eli reagoin voimakkaasti hyönteisten erittämälle histamiinille. Kuten reagoin myös nokkoselle, sitruunalle, mansikalle, tomaatille jne. eli kaikellle jossa on paljon histamiinia tai jotka nostavat elimistön omaa histamiinitasoa. Syön jatkuvasti antahistamiinia ja tarvittaessa Camucin nimistä "lääkettä", joka lisää histamiinin kestävyyttä.

Hyönteisten puremiin laitoin aikaisemmin hydrokortisonia, mutta nykyisin käytän Tervasalvaa, Saman asian ajaa varmaan erilaiset pihkasalvat ja muut vastaavat luontaistuotteet.

Vierailija
8/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänä vuonna hyttysiä ja paarmoja on aiempaa vähemmän, mutta niitä on uusia lajeja, joiden pistot/ puremat ovat ärhäköitä.

Vierailija
9/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ei allergisille tulee isot paukamat. Hyttyset ovat ilmeisesti tavallista ärhäkämpää lajia tällä kertaa.

Vierailija
10/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on ikää 50 ja aina vain reagoin yhtä voimakkaasti. Kämmenen kokoinen räikyvän punainen ja kohollaan oleva läntti on mulla ihan normaali reaktio itikan puremasta. Kutina kestää monta päivää ja paukaman paraneminen reilun viikon. Mä laitan paukamaan jotain kortisonivoidetta ja otan vielä allergialääkettä, mutta ei ne täysin tehoa. Viilennän paukamaa jollain viilentävällä voiteella (en muista nyt nimiä) tai sitten ihan vain kylmällä kääreellä.

Ampiaisen ja mehiläisen pistoista mulla ei tule kuin pientä kipua.

Vierailija
11/11 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paukaman paraneminen kestää täälläkin kauan ja muistoksi jää inhottava arpi, jonka paranemiseen menee n. vuosi. Uskokaa tai älkää. Viime kesäiset arvet on nyt juuri ja juuri himmenneet niin, että vielä vähän näkyy, mutta ei häiritse.

Auttaako viilentävät voiteet arven syntymiseen?

Ilmeisesti 100% suojaa ei siis kuitenkaan ole olemassa.

t. ap