Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistitteko opettajaa? Entä kouluavustajaa?

Vierailija
20.12.2008 |

Tulipa paha mieli, kun lapset kävelivät vain ohitseni tänään, eivätkä toivottaneet edes hyvää joulua. Onneksi opettaja oli ostanut minulle ihanan kukan ja konvehtirasian.

t.avustaja

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kouluavustaja on kuulemma luokassa joskus. Ilman muuta henkilökohtaista avustajaa muistaisin. Olen miettinyt myös, miten joskus voisin huomioida muutkin koulun henkilökunnan ihmiset. Olen ajatellut, että nyt muistan vain luokanvalvojaa ja lapsen sitten lähtiessä pois koko alakoululta veisin jotain kaikille yhteisesti. Ymmärrän ap:n tuntemuksen täysin. Olen vastaavasta asiasta jutellut oman äitini kanssa. Hän on laitoshuoltajana päiväkodissa ja harvoin saa edes niitä jouluntoivotuksia.

Vierailija
22/25 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nimeä tai mitä hän on siellä luokassa tehnyt. En ole myöskään koskaan nähnyt häntä.

Tasapuolisesti kohtelen kaikkia. En antanut kellekään mitään lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalle meni lahja. Aina on mennyt niille henkilöille, jotka ovat kodille tulleet tutuiksi. Käytännössä päiväkotiryhmässä oman ryhmän lto, hoitajille ja avustajille ja kun lapseni oli allerginen, niin keittiöön kans.

Koulussa en ole kuullut lapseni arjessa olevan kenenkään muun kuin opettajan. Erityisopettaja on kans, mutta ainakaan minun tietääkseni lapseni ei käy hänen luonaan (ainakaan säännöllisesti), joten hällekään ei ostettu mitään. Avustajasta en tiedä mitään. Resurssiopettajaa olisi voinut muistaa (hän avustaa kolmea eri luokkaa), jos olisin a) muistanut ja b) tiennyt, että hän on tänään lapsen luokassa tavoitettavissa. En ole myöskään muistanut lapseni musiikinopettajaa. Piano-opea kyllä tuli muistettua.

Eli kovin paljon ei kannata ottaa itseensä - yleensä niitä muistetaan jotka vanhemmat tuntee. Jos et ole pitänyt yhteyttä kotiin, niin luultavasti vanhemmat eivät tiedä edes välttämättä nimeäsi. Oletko ollut vanhempainilloissa tms. yhteisissä tilaisuuksissa esittäytymässä?

Vierailija
24/25 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hällekin vain pientä.

Vierailija
25/25 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lähti jo pari viikkoa sitten lomille, ja siinä vaiheessa ei vielä tuntunut luontevalta jaella joulumuistamisia. Käsittääkseni kukaan ei antanut hänelle silloin mitään. Olisimme mielellämme muistaneet häntäkin, koska hän on erittäin hyvä työssään. Hänellä on näkyvä rooli ja näemme häntä joka päivä, kun viemme lasta eskariin tai haemme sieltä pois. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, etteivät vanhemmat muista sellaista avustajaa jota eivät lainkaan tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme