Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset ei ui?

Vierailija
29.06.2009 |

Tajusin uimarannalla tänään aika myöhään, että olen ainoa vanhempi, joka pelleilee lastensa kanssa vedessä, on vesisotaa, lainaa lastensa kelluntaleluja, ui lasten kanssa, on vedessä ottamassa vastaan hyppijöitä jne jne. Rantaviiva oli täynnä äitejä aurinkolaseissaan ja trendibikineissään/hamosissaan, tukka hyvin ja meikit kohdallaan huutelemassa ohjeita lapsilleen.

Ensin meinasi iskeä nolotus, kun mietin innokasta rypemistäni, mutta käänsin sen ylpeydeksi. Meillä oli lasten kanssa tosi hauskaa!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hävetään omaa kroppaa.

No, onko se ihme kun lukee tämänkin palstan "ai kauheaa kun oli läski mamma rannalla" -juttuja..

Vierailija
42/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta juuri on pelleily lasten kanssa vedessä :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättävät vesileikitkin väliin vain sen takia, että häpeävät vartaloaan. On tää maailma perseestä kun naiset ovat tällaiseen alistuneet / alistettu.

On mullakin kauheat kompleksit läskeistäni, mutta jossain vaiheessa päätin, että muutaman makkaran ja selluliitin takia en jätä asioita tekemättä. Siksi uin ja polskutan täydestä sydämestäni, vaikken vartaloltani mikään V. Beckham olekaan.

Kun vaan uskaltautuu, niin huomaan myös sen, ettei kaikki ihmiset oikeasti ole niin hirveän kiinnostuneita juuri minun vartalostani ja sen epäkohdista. Yleensä ihmisillä on totisesti muitakin mielenkiinnon kohteita kun jonkun satunnaiset uimarantamamman laskit, arvet, riipputissit yms. Ihmisillä vaan on tapana tehdä omista "epäkohdistaan" kärpäsestä härkänen.

Eli rohkeasti vaan uikkarit ja biksut päälle ja rannalle telmimään, olis sitten läskiä, lotinaa ja riippuvaa vaikka kuinka.

Vierailija
44/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi inhoan vettä. se on kylmää ja märkää. En halua saada sitä kasvoilleni. En osaa uida.

Vierailija
45/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin harva vanhempi pelaa tosi vähän lastensa kanssa jalkapalloa, pesäpalloa, tennistä, sulkapalloa? Miksi niin harva vanhempi tekee sitä tai tätä tosi vähän lasten kanssa...

Turha yleistää. Ja tuoko se on ainoa oikea tapa olla lasten kanssa rannalla?

Vierailija
46/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin harva vanhempi pelaa tosi vähän lastensa kanssa jalkapalloa, pesäpalloa, tennistä, sulkapalloa? Miksi niin harva vanhempi tekee sitä tai tätä tosi vähän lasten kanssa... Turha yleistää. Ja tuoko se on ainoa oikea tapa olla lasten kanssa rannalla?

Vierailija
47/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä hyvä äiti jaksan aina leikkiä ja peuhata lasteni kanssa. Täähän on tämä ihan yleinen ajatusmalli nykyään.

Vierailija
48/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saisi täällä sitten lukea kuinka ruma ja lihava oli taas nähty rannalla. Miten se kehtaa ja pysyisi vaan kotonaan.

Vierailija
49/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannalla partiovat läskipoliisit ei mua niin paljon pysty näkemään:-)

Vierailija
50/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa kanssa tekevät, noin kaiken kaikkiaan? Ei kai kukaan nyt oikeasti KOKO AIKAA touhua lasten kanssa, eikä tarvitsekaan..

Vierailija
51/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain suostu jättämään pikkuvauvaa yksin vaunuihin rannalle sillävälin, kun uin muiden kanssa. Kun on yksi aikuinen ja kolme pientä lasta, on helpompaa pysyä hiekalla, ihan siinä vesirajalla. Näkee kaiken ja lapset pääsevät vähän matalikkoon polskimaan.

Vierailija
52/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten on olemassa uimahallit. Siellä käyn syksystä kevääseen kaksi kertaa viikossa ja uin 500m kerrallaan. Joten ihan hyvällä omalla tunnolla voin sitten siellä rannalla tosiaankin olla vain rannalla, enkä järvessä.

Vähän voin varpaita kastaa, mutta ei tulis mieleenkään mennä sinne uimaan! Ranta on auringonottoa ja oleilua varten, tuumii tää mamma.

Vierailija
53/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen rannalla käydessäni, vieläpä ekaa kertaa koko vuonna.

Tosiaan lapsia vesi täynnä ja vanhemmat otti aurinkoa.

Me mentiin koko perhe uimaan. Ja voi ei, puin puoliväkisin ylleni adidaksen uimapuvun, joka menee normaalisti, mutta ei näin raskaana ollessa, kovin hienosti ainakaan.

Näytin kai aika hirveältä, mutta mitä sitten? ;)

Vierailija
54/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen laiska äiti, joka haluaa rannalla vain istua ja katsella. En halua kastua, en halua mennä saastaiseen pukuhuoneeseen vaihtamaan märkiä vaatteita pois, enkä tykkää suolaisesta merivedestä muutenkaan.

Meillä lapset leikkii ja touhuaa vedessä ilman vanhempia. Hyvin viihtyvät. Eivät ole edes ikinä pyytäneet vanhempia veteen.

Mutta näin muuten meillä puuhataan lasten kanssa paljon. Luetaan, leikitään, potkitaan palloa, pyöräillään, käydään retkillä, askarrellaan, otetaan lapset leipomiseen ja ruoanlaittoon mukaan, ollaan vesisotaa omalla pihalla jne. Uiminen ei vaan ole mun eikä miehen juttu. Kivittäkää.

Vierailija
55/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on helpompi vahtia kahta lasta altaan reunalta. Lasten allas on niin täynnä lapsia ja mua ainakin yököttää ne vanhemmat jotka änkee itsensä lasten altaaseen heilumaan pienten lasten sekaan.

Hyvä, että ap nauttii lasten altaassa pulikoimisesta, mutta älä ihmettele jos mulkaisen sua pahasti jos olet lapseni tiellä tai hikoilet saman veteen kuin lapset.

Vierailija
56/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia kun lääkärit ovat kehottaneet välttämään muualla kuin uimahallissa uimista. Syynä jatkuvat virtsatietulehdukset. Mielelläni kävisin järvessä uimassa ja pulikoisin lasten kanssa, vaikka olen pullukka ja täynnä raskausarpia. Mutta sen takia, että en saa kuin kastella varpaat niin en uimapukuun ahtaudu.

Vierailija
57/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monella nuorella naisella nykyään on.

Että todellakin arpi, rintojen eriparisuus ja muut ulkonäköseikat estävät elämisen.

Media on tehnyt tehtävänsä.

Mulla on ihosta 25% paloarpia, painan 117 kg, maha roikkuu, perse on kuin kauhuelokuvista mutta yhtään ei hävetä rannalla.

Itse tosin käyn yleensä vaan kastautumassa tai uimassa pienen lenkin, mutta mulla lapset olleet tähän asti uimataidottomia jotka ui rannan tuntumassa, jahka ne kasvaa niin tulee takuulla enemmän leikittyä.

Vierailija
58/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen en ole pystynyt uimaan luonnonvedessä, uimahallissa onnistuu, mutta sukeltamaan en pysty.

Kahlata voin meressä ja järvessä, mutta sekin on vähän niin ja näin tuleeko paniikki vai ei.

Siinä syy, kelpaako?

Vierailija
59/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin harva vanhempi pelaa tosi vähän lastensa kanssa jalkapalloa, pesäpalloa, tennistä, sulkapalloa? Miksi niin harva vanhempi tekee sitä tai tätä tosi vähän lasten kanssa...

Turha yleistää. Ja tuoko se on ainoa oikea tapa olla lasten kanssa rannalla?

Uida ne sen sijaan tykkää...

Vierailija
60/66 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme eri-ikäistä lasta mukana ja olen yksin heidän kanssaan.

En kyllä uskalla jättää sitä 3-vuotiasta rannalle yksin, kun itse lähtisin sen 13-vuotiaan kanssa veteen pelleilemään.

En ole nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin sen, että huutelen ohjeita sille 13-vuotiaalle ja 7-vuotiaalle ja vahdin sitä 3-vuotiasta siinä rannalla.

Toisekseen minulla on (pari vuotta kestänyt) rintatulehdus ja koko ajan on avohaava rinnassa, niin ei sinne veteen ole kyllä mitään mieltä mennä, ellei halua vielä pahempia pöpöjä haavaansa.

Että kyllä niitä syitä on varmasti monia, eikä vain se sinun käsityksesi uimattomuuden syystä koske ihan kaikkia.

Taisi kumminkin hävettää se oma peuhaaminen, kun pitää muita syytellä=). Minusta on ihan ok, että joku jaksaa meuhkata. Jos olen rannalla ystävän kanssa, niin lupaan katsoa pienempien perään, jotta tämä ystäväni käy peuhaamassa vedessä isompien kanssa. Minusta ihan ok.

Ai niin. Olen täältä Etelä-Karjalasta ja täällä ei ainakaan tunnu olevan tärkeää tuo muotibikinien esittely. En ole kyllä sitä missään muuallakaan huomannut tai sitten en ole vain ajatelut asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän