Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien käyttäjät. Monetko lasit teillä on?

24.06.2009 |

Entä paljonko teillä on kulunut silmälaseihin rahaa?

Itse huomaan, että tykkään siitä, että on ainakin parit silmälasit - ihan vaan siksi, että on toiset varalla, jos menee rikki tai vaikka siksi, että vaihtaa vähän tyyliä.

Itsellä on nyt se tilanne, että minulla on 3 silmälasit ennestään ja menin eilen ostamaan 2 uudet silmälasit ja kun näkö ei ole heikentynyt niin voinen pitää kaikkia noita viisiä (!) silmälaseja.

Laseihin minulta on mennyt rahaa suurinpiirtein seuraavasti:

2004 silmälasit 250 e

2006 2 silmälasit 150e ja 100e

ja nyt 2009 2 silmälasit yhteensä 79e

Eli 6 vuodessa yhteensä vajaa 600e. Käytännössä ei siis missään nimessä enempää kuin vaikka housuihin tuossa ajassa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pokat vaihdoin 2 v sitten vaikka vahvuus ei muuttunut - halusin vaan vaihtelua. Nämä maksoi 395 €, mutta työnantajani avustaa maksussa kahden vuoden välein.

Mulla on myös kertakäyttöpiilarit mutta käytän niitä tosi harvoin, ehkä kerran kuussa.

Vierailija
22/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nämä maksoi 450 €, yksi linssi jo yli satasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.new.facebook.com/ext/share.php?sid=90061392361&h=ptsTn&u=CwV…

Minulla on aina yhdet lasit käytössä ja toiset varalaseina. Vanhoja laseja löytyy kaappien pohjilta ainakin 5 kappaleet, pitäisi heittää roskiin,koska niitä tuskin tulee käytettyä.

Vierailija
24/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on kalleimmat monitehot, toiset lukulasit, kummassakin joitain ylimääräisiä hiontoja. Yhteensä ne maksaa vähän päälle 600.

Vierailija
25/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epätoivoisesti yrittänyt löytää uudet, mutta sopivia valitseminen on niin vaikeaa.

Vierailija
26/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nyt vaihtaan lasit ja äkkiä, ethän sä kulje samoissa vaatteissakaan kymmentä vuotta toivottavasti. Lasit on joka hemmetin päivä sun nenälläs ja näet ne jatkuvasti ja samoin muut, kyllä niitä pitää olla parit ajantasalla olevat koko ajan. Ja ei ne nykyään ihan hirveitä maksa ellei siis ihan puolisokea ole... T. kolmien lasien omistaja, jotka siis kaikki ovat sellaisia tätä päivää olevia, eli ei tarvi häveten kulkea ne päässä. Ja tuolta specsaversista kannattaa kyllä lasit hommata, omani sain kahdet yhden hinnalla

Itse asiassa mulla on myös 10 vuotta vanha talvitakki ja jotain muitakin vaatteita vielä käytössä, en ymmärrä miksi pitäisi vaihtaa jos on hankkinut laadukasta ja klassisen ajatonta. Ja missään nimessä en aio hankkia mitään isoja paksusankaisia laseja, sellaiset mulla oli jo kerran ja ne näytti supertyperältä kun muuten olen erittäin pieni ja siro. Olen kyllä käynyt kääntymässä optikkoliikkeissä, ihan samanlaisia sankoja mitä mulla nytkin on on edelleen myynnissä.

- se jolla on 10 vuotta vanhat kakkulat

Vierailija
27/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuinka kauan minulla on ollut nämä. Ehkä kolme tai neljä vuotta. Voisin tietysti ostaa vaikka kymmenet jos olisi varaa.

Vierailija
28/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein joka näöntarkastuksessa on tullut muutosta.

Olen ostanut ekat lasit muistaakseni v. -90, jolloin en vielä käyttänyt niitä. Vasta kun tulin raskaaksi 2001 näkö huononi niin radikaalisti, että oli pakko alkaa käyttää. Aluksi käytin lähinnä piilolinssejä.

2002 ostin yhdet lasit

2004 kyllästyin edellisiin ja ostin toiset

2006 ostin lasit kyllästyttyäni taas noihin edellisiin (maksoivat 500 euroa)

Piilareita olen käyttänyt viimeiset 3v lähes päivittäin ja niihin menee monta sataa. Viimeksi kun tilasin erän, hinnaksi tuli 288e.

Mieli tekisi taas ostaa uudet lasit, mutta taidan malttaa ensi vuoteen. En usko, että itse saisin ihan alle satasella hyvät, mutta kyllä niitä edullisempiakin on kuin tuo 500e.

Vierailija
29/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eyeniltä ostetut ekat lasit 99,-, kahdet seuraavat + arskat yhteensä 168 €. Aikaisemmat arskat oli jotain 200 €.

Vierailija
30/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ne lasit siellä specsaversilla maksaa?[/]

toiset kehykset oli ilmaiset. Yhteishinta kaksille laseille oli kyllä reilusti alle 500 euroa, olisiko ollut jotain 380e.

Kehysten ovh oli 179e

Vierailija
31/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla kyllä ihan pilkkahintaiset nuo mun eilen ostamat lasit, kun kai tuota Specsaversia pidetään edullisena. 39,50 laseista ei ole kyllä mitään. Kiva hassutella niillä ja ei itku tule, jos 2v päättää niitä uudelleenmuotoilla.

Vierailija
32/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi on yhdet silmälasit. Piilolinssejä pidän oikeastaan aina "julkisella paikalla", en vaan tykkää laseja pitää. Kotona pidän aina laseja. Juuri n. kuukausi sitten lasit menivät rikki (keskeltä sanka katki, ei auttanut teippaukset hätäapuna), jopa oppi lasejakin sinä "rillittömänä" aikana arvostamaan, kun aamusta iltaan joutui pitämään piilolinssejä...

Soittelin sekä Specsaversille että Instruun, molemmissa paikoissa haluamanlaiseni lasit (ohennettu, heijastamaton, n. -6-vahvuinen) maksoivat vähän päälle 300 euroa, joten valitsin Instrun, koska sieltä sai osamaksulla.

Vierailija
33/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastamaton pinta on mutta en tarvi mitään erikoishiontoja eikä ole hajataittoa sun muuta. Perus miinuslinssit riittää.

Vierailija
34/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä osin Specsaversilta lasit+aurinkolasit vahvuuksilla, ne maksoivat yhteensä 259€. Eilen tilasin toiset tavalliset lasit, maksoivat 119€. ilman pinnoitetta olisivat 50€ halvemmat.

Mulla on kyllä hyvin "miedot" -vahvuudet ja vähän hajataittoa, joten mitään erikoishiontoja en tarvitse.

Vierailija
35/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellenikin yllätyksenä 3 lasit tai siis uusimmat vasta tulossa. Vanhimmat ovat varalaseina ja käytän autossa, koska niihin on erilliset aurinkolasit. nämä nyt peruskäytössä olevat ovat 1½v vanhat ja niissä on auringon mukaan tummuvat linssit (eivät siksi käy autossa). Nyt sitten optikko totesi minun tarvitsevan moniteholinssit (ikää 43v) ja laskua noille laseille tulee vaa 500e.

Ei semitään että äitin lasit maksaa, mutta kun miehen lasit on erikoisvahvuuksilla ja maksaa enemmän ja pojallakin on lasit, niin parhaimpina vuosina on kuukauden aikana vaihdettu 3 lasit.

Vierailija
36/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sankojen osuus oli n. 40 euroa. Eli linssit on niin hlvetin kalliit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä