Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien käyttäjät. Monetko lasit teillä on?

24.06.2009 |

Entä paljonko teillä on kulunut silmälaseihin rahaa?

Itse huomaan, että tykkään siitä, että on ainakin parit silmälasit - ihan vaan siksi, että on toiset varalla, jos menee rikki tai vaikka siksi, että vaihtaa vähän tyyliä.

Itsellä on nyt se tilanne, että minulla on 3 silmälasit ennestään ja menin eilen ostamaan 2 uudet silmälasit ja kun näkö ei ole heikentynyt niin voinen pitää kaikkia noita viisiä (!) silmälaseja.

Laseihin minulta on mennyt rahaa suurinpiirtein seuraavasti:

2004 silmälasit 250 e

2006 2 silmälasit 150e ja 100e

ja nyt 2009 2 silmälasit yhteensä 79e

Eli 6 vuodessa yhteensä vajaa 600e. Käytännössä ei siis missään nimessä enempää kuin vaikka housuihin tuossa ajassa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut keskimäärin 7 vuoden välein. Nämä on nyt olleet 5 vuotta, kohta voisi taas harkita vaihtamista - ellen sitten mene silmäleikkaukseen.

Vierailija
2/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköni on sen verran huono (reilusti yli -10 ja hajataittoisuutta), että lasini maksavat kamalasti. Vielä näin nelikymppisenäkin näkö huononee edelleen ja olen joutunut sen vuoksi uusimaan lasit n. 3 vuoden välein. Ja vaikka miten halvalla yrittäisin etsiä, lasini tulevat aina kalliiksi, koska joudun ottamaan ohuimat (ja kalleimmat) mahdolliset linssit, jotka eivät tietenkään kuulu mihinkään tarjouslaseihin vaan maksavat aina satoja euroja enemmän. Tänä keväänä tein huiman tempauksen ja ostin sekä normaalilasit että aurinkolasit vahvuuksilla! Eli on minulla kahdet lasit. Rahaa meni niihin yli 800 euroa, joten ihan vain huvin vuoksi en pysty silmälaseja hankkimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut silmälasisi halvalla! Mulla on yhdet vajaa 2 vuotta sitten ostetut, maksoivat 370 euroa, ja siinäkin oli toinen linssi ilmainen. Mulla linssit maksaa paljon, kun niihin tulee ohennus ja erikoishiontoja. Lisäksi käytän piilolinssejä, joita tilaan netistä. Kertakäyttöpiilarit maksaa 28 euroa/30 paria. Nykyisin noita piilolinssejä mulla kuluu 120 euron edestä/vuosi.

Vierailija
4/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vahvuudet ovat olleet samat jo yli 20 vuotta. Ostan yleensä 100 - 200 euron laseja, joten sangat eivät kestä käytössä kuin muutaman vuoden. Sitten niistä kuoriutuu päällys pois ja nikkeliallergikkona sangat rupeavat aiheuttamaan ihottumaa.

Minulla on aina yhdet lasit käytössä ja toiset varalaseina. Vanhoja laseja löytyy kaappien pohjilta ainakin 5 kappaleet, pitäisi heittää roskiin,koska niitä tuskin tulee käytettyä.

Lisäksi minulla on 1 aurinkolasit vahvuuksilla ja toisetkin, joita en enää käytä, koska malli on vanhentunut.

Vierailija
5/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän lähinnä kotioloissa. Käytän piilareita aika paljon. Kiitos Specsaversin hintojen, aion jatkossa ostella sieltä lisää silmälaseja aina kun näen jotkut kivat.

Vierailija
6/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuon ymmärtää, että tuommoinen tulee kalliiksi. Samoin varmaan sitten se aika, kun on oltava jossain vaiheessa kaksiteholasit.

Mulla on myös muuten aurinkolasit vahvuuksilla, ne taisin ostaa 2006 kans ja niistä maksoin 59e.

Sulla on varmaan vanhat lasit kuitenkin varalaseina? Et varmaan näkisi lähteä ostamaan edes uusia laseja, jos vanhat rikkoutuisi ja on -10?

Vierailija
7/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osatna aina Nisseniltä, Specsaversilta tai Eyenista, jolloin vaikka ovat ohennetut ja heijastamattomat linssit on lasien kokonaishinta vaihdellut 100 - 200 euron välillä.

Vierailija
8/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Specsaversissa lasit maksaa? Itse en ole siellä koskaan edes käynytkään.

Niin ja mä en käytä piilareita koskaan, joten niistä ei tule kuluja.

Vierailija
9/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varlla yhdet melkein pätevät lasit + aurinkolasit vahvuuksilla. Likinäköä on -6 ja lisäksi rutkasti hajataittoa, joten ihan halpoja laseja en minäkään saa. Mutta elokuussa menen leikkaukseen ja sitten viskaan lasit jorpakkoon!

Vierailija
10/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh, tajusin tuon vasta itsekin että mun lasit on jo ihan ikivanhat. Ei näytä silti vanhanaikaisilta, vaan on sellaiset pienet ja sirot, tykkään niistä ja siksi en ole vaihtanutkaan. Ehkä pitäis lähteä optikolle...

Vierailija
11/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulahtaneet Instrumentarium-lasit (ikää noin 2v.) Lisäksi yhdet halvat eyen-lasit. Kolmantena (ei vieläkään käyttöön otetut) Nisseniltä viime talvena ostetut 240 euron lasit. Säästän niitä ;-)

Vierailija
12/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh, tajusin tuon vasta itsekin että mun lasit on jo ihan ikivanhat. Ei näytä silti vanhanaikaisilta, vaan on sellaiset pienet ja sirot, tykkään niistä ja siksi en ole vaihtanutkaan. Ehkä pitäis lähteä optikolle...

Mee nyt vaihtaan lasit ja äkkiä, ethän sä kulje samoissa vaatteissakaan kymmentä vuotta toivottavasti. Lasit on joka hemmetin päivä sun nenälläs ja näet ne jatkuvasti ja samoin muut, kyllä niitä pitää olla parit ajantasalla olevat koko ajan.

Ja ei ne nykyään ihan hirveitä maksa ellei siis ihan puolisokea ole...

T. kolmien lasien omistaja, jotka siis kaikki ovat sellaisia tätä päivää olevia, eli ei tarvi häveten kulkea ne päässä. Ja tuolta specsaversista kannattaa kyllä lasit hommata, omani sain kahdet yhden hinnalla

Vierailija
13/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ne lasit siellä specsaversilla maksaa?

Vierailija
14/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti on aurinkolasit vahvuuksilla. Minulla ei ole näkö huonontunut kymmeneen vuoteen.

Vierailija
15/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 uudehkot, hintaa en muista tarkkaan, ehkä 200 €/kipale

yhdet vanhat joita käytän kotona (vähän naarmuiset mutta mukavat ja nätit)

vielä toiset vanhat hyväkuntoiset varalla, hyväkuntoiset mutta pokat vähän out of date

kahdet aurinkolasit vahvuuksilla, ne ostettu silmälasien kylkiäisenä, n.50-60 €?

Vierailija
16/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ lukuisa määrä vanhoja laseja. Mulla vaihtuu voimakkuudet laseissa yleensä 2-3 vuoden välein eli ei mitään järkeä ostaa useampia laseja. Muuten joutuisin ne kaikki vaihtamaan sen 2-3 vuoden välein.

Vierailija
17/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä ja siroissa kasvoissa ne nyt muodissa olevat järkäleet vasta hupaisilta näyttääkin.

Tosin multa kyllä löytyy kaapista myös vaatteita jotka on kymmenkunta vuotta sitten hankittu - ajattomia ja juri mun tyyliin sopivia nekin.

t. se, joka on vaihtanut lasinsa n. 7 v välein, en nyt muista numeroa

Mee nyt vaihtaan lasit ja äkkiä, ethän sä kulje samoissa vaatteissakaan kymmentä vuotta toivottavasti. Lasit on joka hemmetin päivä sun nenälläs ja näet ne jatkuvasti ja samoin muut, kyllä niitä pitää olla parit ajantasalla olevat koko ajan.

Ja ei ne nykyään ihan hirveitä maksa ellei siis ihan puolisokea ole...

T. kolmien lasien omistaja, jotka siis kaikki ovat sellaisia tätä päivää olevia, eli ei tarvi häveten kulkea ne päässä. Ja tuolta specsaversista kannattaa kyllä lasit hommata, omani sain kahdet yhden hinnalla

Vierailija
18/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mulla on niin kapeat kasvot, että joiltakin optikoilta ei löydy yksiäkään mun kasvoille sopivia kehyksiä. Melkeinpä kaikki liian isoja.

Vierailija
19/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuon ymmärtää, että tuommoinen tulee kalliiksi. Samoin varmaan sitten se aika, kun on oltava jossain vaiheessa kaksiteholasit. Mulla on myös muuten aurinkolasit vahvuuksilla, ne taisin ostaa 2006 kans ja niistä maksoin 59e. Sulla on varmaan vanhat lasit kuitenkin varalaseina? Et varmaan näkisi lähteä ostamaan edes uusia laseja, jos vanhat rikkoutuisi ja on -10?

t. 3

Vierailija
20/36 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ne lasit siellä specsaversilla maksaa?

yli 800 juuri Specsaversilla. Pelkät lasit olisivat olleet jotain 500-600 välillä. MUTTA ne linnsit on kalleimmat mahdolliset, lasiset, ohennetut jne. Miehellä maksoi jotain 300 luokkaa sekä tavalliset lasit että aurinkolasit yhteensä, ja hänellä on aika perusvahvuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme