Vierailija

Ihan mahdotonta. Koko ajan on nälkä ja silloin on vaikea keskittyä työn tekemiseen, kun vatsan kurniminen vie huomion. Sanotaan, että pitäisi syödä pieniä annoksia ja vähän kerrallaan tarpeeksi usein, mutta kun se pieni annos ei vie nälkää. Maha kurisee jo 1,5 tunnin päästä ruokailusta ja seuraavaa ruokailua pitäisi odottaa saman verran, joten seuraavat 1,5 tuntia menee nälässä kärvistellessä keskittymisvaikeuksissa. Jos taas syö itsensä kylläiseksi, niin paino ei tipu mihinkään.
Kyllä minä aion luovuttaa tämän suhteen ja elän hautaan saakka ylipainoisena. Koskaan en ole vielä edes siedettävää painonpudotuskuuria tähän päivään mennessä kokenut/löytänyt, vaikka kaikkea mahdollisia suosituksia on kokeiltu. Vielä tästä kärvistelystä pitäisi ottaa suositusten mukaan pysyvä elämäntapa.

  • ylös 20
  • alas 52

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Helposti, vasta treenatessa meinaa itku päästä. Heikottaa ja pyörryttää kyykätessä ja on yhtään kalorivajeella.

  • ylös 15
  • alas 17
Vierailija

Helposti. Laihdutan 16/8 pätkäpaastolla. Eli klo 13 asti vain mustaa kahvia. Sitten lounas ja iltapäivällä kahvia. Töistä palatessa välipala esim jogurtti ja hedelmä. Klo 20-21 päivän tukevin ateria. Nälkä ei ole missään vaiheessa vaikka syön vain noin 1500 kcal päivässä.

  • ylös 26
  • alas 23
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siis mitä nyt taas ja v*ttua?

Silloin kun muutama vuosi sitten laihdutin parissa kuukaudessa 15 kiloa voi paremmin kuin milloinkaan. Jätin vaan p*skan pois ja aloin liikkua.

  • ylös 47
  • alas 16
Vierailija

Ei ihmekään että on vaikeaa, jos on jollain kuurilla. Jos haluaa laihtua pysyvästi, pitää myös muuttaa ruokavaliota pysyvästi. Toki annosten pienentäminen ensin tuntuu vaikealta, mutta maha kyllä tottuu, ja asiaa voi kompensoida syömällä ruokia jotka eivät ole energiatiheitä.

Vierailija

Totuttelemisvaikeuksia, sama kuin että alkuun ei osaa nukkua nälkäisenä, mutta elimistö sopeutuu muutamassa päivässä.

Vierailija

Helposti. Kun on tekemistä ei ehdi ajattelemaan ruokaa.

Viimeiset pari päivää on tullut oltua lapion varressa hangessa 4-5x päivässä. Sama töissä, jos mielenkiinto suuntautuu johonkin muualle ruoka unohtuu.

Tosin ei paino tälläkään tavalla putoa. Kalorivaje ja tuntien rääkki ei vaikuta yhtään. Onneksi ei ole kuin 5 kg pudotettavaa.

Vierailija

Jos sulla on jatkuvasti nälkä niin syöt väärin. Dieetissä ei ole pakko olla nälkäisenä.
Jätä välipalat pois ja satsaa kunnon pääruokaan. Paljon vihanneksia ja kasviksia, joku proteiinin lähde ja laadukasta rasvaa. Muista myös liikunta.

Anna kun arvaan, syöt aamiaiseksi puuroa tai leipää?

  • ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Työpäivät ne vasta helppoja olikin, oli helppo suunnitella eväät ja mun mielestä helpompi pitää säännöllisestä syömisestä kiinni.

Kotona vaikeampaa vauvan ja 5 vuotiaan kanssa muistaa omat välipalat ja sen takia lipsuu usein kun kaapissa on sitten kaikkea muuta ei ruokavalioon kuuluvaa, helppoa ja nopeaa. Lihavuuteni kuitenkin johtuu huonosta itsehillinnästä, joten näin äitiyslomalla univelan kanssa on ollut aika vaikeaa.

Mieti jotain uutta välipalaksi? Mulla tuli nälän tunne paremmin kun sain ns napostella välipalan, esim pähkinöitä tai porkkanatikkuja näkkäripalan kanssa. Smoothiet ym ei ollu mun juttu. Välillä aivoja ja kroppaa pitää vähän huijata.

Vierailija

Helposti. Herään, keitän kahvit, lenkitän koiran, meikkaan ja lähden töihin. Aamiaista en syö ikinä. Töissä syön jossain vaiheessa salaatin jos ehdin. Ei siinä kiireessä ehdi nälkää edes huomaamaan.
Kotona syön illallisen kunhan kotityöt, kauppakäynnit ja lemmikit ym. on hoidettu. Ja paino se kun tippuu.

Vierailija

Työssäkäynti on positiivista laihtumisen kannalta. Olen työttömäksi jäännin jälkeen lihonut 20kg,aina ruoka lähellä.

Vierailija

- Lopeta kuuri. Lihot takaisin, kun alat kuurin jälkeen syömään "normaalisti".
- Mieti, mikä on realistinen tavoitepainosi
- Käytä netistä löytyviä energiantarvelaskureita määritelläksesi energiankulutuksesi nyt ja mitä tavoitepanossa oleva uusi sinä kuluttaisi (erotus esimerkiksi 200-300 kcal/vrk)
- Ala syödä kuin olisit jo tavoitepainossasi. Tämä vaatii ruokamäärien kirjaamista ja vahtimista, mutta on helpompaa kuin nälässä kituminen
- Huolehdi, että jokaisella aterialla, myös välipala on ateria, on mukana proteiinia.
- Jos aikaa ja intoa riittää niin kannattaa perehtyä makroravintoaineisiin ja niiden suhteisiin

Vierailija

Unohda dieetit. Jätät ruokavaliosta pois kaikki mehut, ml. sokerittomat, limsat, ml. makeuttamattomat, leivonnaiset ja sokerit, eli ei vehnää eikä lisättyä sokeria missään muodossa. Syö kunnon raaka-aineita ja kunnolllisia annoksia, mutta kasvispainotteisia äläkä nyt mitään jättejä. Kasvista ja proteiinia, hiilareita vain vähän täysjyvänä. Lisää liikuntaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Unohda dieetit. Jätät ruokavaliosta pois kaikki mehut, ml. sokerittomat, limsat, ml. makeuttamattomat, leivonnaiset ja sokerit, eli ei vehnää eikä lisättyä sokeria missään muodossa. Syö kunnon raaka-aineita ja kunnolllisia annoksia, mutta kasvispainotteisia äläkä nyt mitään jättejä. Kasvista ja proteiinia, hiilareita vain vähän täysjyvänä. Lisää liikuntaa. 

Hiilareita täysjyvänä??  Avaatko vähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työpäivät ne vasta helppoja olikin, oli helppo suunnitella eväät ja mun mielestä helpompi pitää säännöllisestä syömisestä kiinni.

Kotona vaikeampaa vauvan ja 5 vuotiaan kanssa muistaa omat välipalat ja sen takia lipsuu usein kun kaapissa on sitten kaikkea muuta ei ruokavalioon kuuluvaa, helppoa ja nopeaa. Lihavuuteni kuitenkin johtuu huonosta itsehillinnästä, joten näin äitiyslomalla univelan kanssa on ollut aika vaikeaa.

Mieti jotain uutta välipalaksi? Mulla tuli nälän tunne paremmin kun sain ns napostella välipalan, esim pähkinöitä tai porkkanatikkuja näkkäripalan kanssa. Smoothiet ym ei ollu mun juttu. Välillä aivoja ja kroppaa pitää vähän huijata.

Napostelulla ei kyllä painoa hallita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda dieetit. Jätät ruokavaliosta pois kaikki mehut, ml. sokerittomat, limsat, ml. makeuttamattomat, leivonnaiset ja sokerit, eli ei vehnää eikä lisättyä sokeria missään muodossa. Syö kunnon raaka-aineita ja kunnolllisia annoksia, mutta kasvispainotteisia äläkä nyt mitään jättejä. Kasvista ja proteiinia, hiilareita vain vähän täysjyvänä. Lisää liikuntaa. 

Hiilareita täysjyvänä??  Avaatko vähän.

En ole edellinen mutta jos haluan leipää syön vain täysjyvää missä ei ole vehnää. Vehnän hiilarit on huonoimmat.

Eli 100% ruis tai kaura vaikka. Täysjyväpastassa on 30% vähemmän hiilareita kuin tavallisessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpäivät ne vasta helppoja olikin, oli helppo suunnitella eväät ja mun mielestä helpompi pitää säännöllisestä syömisestä kiinni.

Kotona vaikeampaa vauvan ja 5 vuotiaan kanssa muistaa omat välipalat ja sen takia lipsuu usein kun kaapissa on sitten kaikkea muuta ei ruokavalioon kuuluvaa, helppoa ja nopeaa. Lihavuuteni kuitenkin johtuu huonosta itsehillinnästä, joten näin äitiyslomalla univelan kanssa on ollut aika vaikeaa.

Mieti jotain uutta välipalaksi? Mulla tuli nälän tunne paremmin kun sain ns napostella välipalan, esim pähkinöitä tai porkkanatikkuja näkkäripalan kanssa. Smoothiet ym ei ollu mun juttu. Välillä aivoja ja kroppaa pitää vähän huijata.

Napostelulla ei kyllä painoa hallita.

Jos on pakko niin kirsikkatomaatit on ehdottomia. Vähäkalorisia, terveellisiä ja vatsa saa töitä.

Pähkinät on erittäin terveellisiä mutta vain pieni kourallinen päivässä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda dieetit. Jätät ruokavaliosta pois kaikki mehut, ml. sokerittomat, limsat, ml. makeuttamattomat, leivonnaiset ja sokerit, eli ei vehnää eikä lisättyä sokeria missään muodossa. Syö kunnon raaka-aineita ja kunnolllisia annoksia, mutta kasvispainotteisia äläkä nyt mitään jättejä. Kasvista ja proteiinia, hiilareita vain vähän täysjyvänä. Lisää liikuntaa. 

Hiilareita täysjyvänä??  Avaatko vähän.

Hän tarkoittanee että syö vähän täysjyväviljoja. Mikä tuossa nyt niin vaikeaa on tajuta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nyt taas ja v*ttua?

Silloin kun muutama vuosi sitten laihdutin parissa kuukaudessa 15 kiloa voi paremmin kuin milloinkaan. Jätin vaan p*skan pois ja aloin liikkua.

Juuri näin. Ei laihdutus vaadi mitään nälässä oloa. Laittaa vaan ruokailut kondikseen, eli ne sokerit pois ja sitten kunnolla liikuntaa kehiin. Aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala ja jos nyt jotain välipalaa haluaa, niin jonkun hedelmän voi päivällä syödä, siinä se.

Vierailija

Ei ole nälkä. Aamupalaksi kermakahvi ja 2 munan munakas kourallisella juustoraastetta. Työeväänä salaatti, jossa on TARPEEKSI proteiinia. tänään eilisistä broilerinkoivista paloja ja pari pientä mozzarellapalloa. Oliiviöljyä salaatinkastikkeeksi. Illasta kotona sitä mitä etätyötä tekevä puoliso on laittanut, varmaan kaalista keittoa/laatikoita/kääryleitä tulossa. 

3 ateriaa päivässä, vhh. Proteiinilähde, kasviksia ja vihanneksia, tarpeeksi rasvaa. Minun linjaan mahtuu vaikka yksi leipäviipale päivään, tai jokunen pieni pottu, vähän riisiä, no pastaakin, mutta sitä yritän välttää koska se aiheuttaa mulla holtitonta syömistä. Nälästä en kärsi ja laihtuu. 

Yleensäkin, harvemmin sitä laihtuu olemalla syömättä ja nälkää kärsimällä. Toki ennen pitkää tulee nälkiintyminen ja paino putoaa, mutta siinä sit näivettyy muutenkin ravinneaineiden puutoksiin . Vhh pitää verensokerin tasaisena koko päivän, vaikka söisi ns. warrior-tyyliin vain yhden aterian päivässä (joka on runsas) tai pätkäpaastolla niin että syö vaikka 6 tunnin sisällä muutaman aterian ja sit on 18 h paasto. Mä olen kokeillut kaikkea ja mulle sopii parhaiten tuo 3 ateriaa, aamupala, lounas töissä ja päivällinen. Kalorit 1500-2000 päivästä riippuen.

On sitä joskus kokeiltu kaiken maailman näivettymiskuurejakin (ei rasvaa ja kalorit minimiin), mutta se aiheuttaa tosiaan vaan nälkää, ärtymystä ja keskittymisen puutetta. Mutta luulisin, että näivetyskuureillakin olennaista on syödä usein ja pieniä annoksia, ts. pitää verensokerit koko ajan ylhäällä, ettei nälkä pääse yllättämään...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla