Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (277)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen ja suutuntuman perusteella suuhygienistit ovat tarkempia ja taitavampia poistamaan hammaskiveä kuin yleishammaslääkärit. Heillä on paroon liittyvä tietämys ja kotihoidon opetus myös paljon paremmin hallussa. Mitä mieltä olet, kannattaako käydä hammaslääkärillä ollenkaan, jos paikattavaa ei ole ollut vuosiin, mutta hammaskiveä kertyy hullun lailla?

Jos käyt hammaslääkärin tarkastuksessa, niin siellä määritetään yksilöllinen hoitoväli niin hammaslääkärille kuin suuhygienistille. Jos  reikiä ei ole eikä ole ollut paljon, niin todennäköisesti saat seuraavan hammaslääkärin tarkastuksen 3-4 v. kuluttua. Jos hammaskiveä on paljon, niin suuhygienistin käynnit määritetään tiheämpään, tarpeen mukaan jopa muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen.

Ootko itse suunhoidon alalla? Termi "paro" on ns. ammattisanastoa ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Todennäköisesti olet pelkkä provo.Ei oikea lääkäri voi olla noin ylimielinen,kuin sinä.


Se on joku Y l i l a u d a n jonne, joka on päättänyt lauantai-illan kunniaksi perustaa mehevän provolangan. Ehkä korkeintaan ensimmäisen vuoden hammashoitaja-opiskelija. Jos ei ole trolli niin olisin erittäin huolissani että millaset tyypit meitä hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Todennäköisesti olet pelkkä provo.Ei oikea lääkäri voi olla noin ylimielinen,kuin sinä.

Vastaan trollauksiin ilmiselvillä trolleilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut lähtee yksityispuolelle?

Olen käynyt kokeilemassa muutamalla yksityisellä, ei ollut mun juttu. Tulevaisuudessa aion mennä sopiviksi katsomiini yksityisvastaanotoille töihin.

Tarvitset kyllä  todella paljon oppimista ennenkuin tulet pärjäämään moittimallasi yksityispuolella 

Vierailija

Onko hammaslääkäreillä itsellään koskaan reikiä? Entä harjoitteletteko opiskeluissa koskaan esim. puudutusten laittamista toisillenne? Käytkö itse koskaan hammaslääkärissä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut lähtee yksityispuolelle?

Olen käynyt kokeilemassa muutamalla yksityisellä, ei ollut mun juttu. Tulevaisuudessa aion mennä sopiviksi katsomiini yksityisvastaanotoille töihin.

Tarvitset kyllä  todella paljon oppimista ennenkuin tulet pärjäämään moittimallasi yksityispuolella 

Kiitos kommentistasi. Hammaslääkärin ammatti on jatkuvaa oppimista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko hammaslääkäreillä itsellään koskaan reikiä? Entä harjoitteletteko opiskeluissa koskaan esim. puudutusten laittamista toisillenne? Käytkö itse koskaan hammaslääkärissä?

Kyllä on reikiä. Mulla ollut 2, jotka paikattu opiskeluaikana.

Ensimmäiset puudutukset oikeille ihmisille laitettiin kurssikavereihin. Myös tutkimusten tekemistä ja röntgenkuvien ottamista harjoiteltiin toisillamme.

Käyn säännöllisesti tarkastuksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Todennäköisesti olet pelkkä provo.Ei oikea lääkäri voi olla noin ylimielinen,kuin sinä.

Kiitos hyvästä kommentista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Auktoriteettiasema???

Näemmä risoo :D

Olet asiakaspalvelutyössä.

No en itse asiassa ole. Ajanvaraus on asiakaspalvelua.

Kyseessä on lääkäri-potilassuhde.

Taksikuski on asiakaspalvelutyössä siitä huolimatta, että tämän ja asiakkaan välillä on kuljettajan ja kuljetettavan välinen suhde. Kun palvelua, hyötyä tai hyödykkeitä saadaan vastiketta vastaan on kyseessä asiakaspalveluasetelma eli asiakaspalveluammatti.

Sillä millainen hierarkia työpaikallasi on, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että työsi on asiakaspalvelua.

Vierailija

Olen jo vanhus ja saanut elää sen ajan, kun teininä tulehtunutta hammasta porattiin sen aikaisilla hitailla porilla ilman puudutusta lähes tunnin.

Siitä jäi tapa, että en mennyt hammaslääkärille ennenkuin oli ns. pakko.

Se tietty pelko kivusta vaivaa vieläkin, vaikka aikaa on kulunut vuosikymmeniä ja kipua ei ole enää tarvinnut aikoihin kärsiä hoidossa.

Onneni on, kun suuhygienistin kanssa puhuttiin pelostani (joka jää, mutta sen kanssa voi elää) ja hän valitsi minulle helläkätisen lääkärin. Lääkäri sanoo, mitä aikoo tehdä, jos porataan, niin poraa vain hetken ja kysyy vihlooko. Itse asiassa luotan häneen niin paljon, että kun aikaisemmin halusin aina puudutuksen, niin kun hän sanoo, että ei tarvitse puudutusta niin en sitä halua kaiken varalta. Yhtään kertaa ei hänen arvionsa ole mennyt väärin. En muistakaan, koska olisi pitänyt viimeksi puuduttaa. Tietysti osansa on sillä, että käyn säännöllisesti hygienistillä ja lääkärilläkin  tarpeen mukaan.

Silti aina jännittää. Otan ennen hoitokäyntiä lihaksia rentouttavan lääkkeen, niin ei nivelrikkoinen leuka mene hoidossa pahasti jumiin.

Vierailija

Jos näet asiakkaalla voimakkaasti tummentuneet tai värjäytyneet hampaat, niin miksi et kerro hampaiden soodapuhdistuksesta? Puhtaat ja ehjät hampaat ovat jokaisen käyntikortti, joten hammaslääkärin pitäisi viimeistään puuttua vastaanotolla peliin.

Soodapuhdistus on hellempi hampaille kuin valkaisu, joten markkinoikaa enemmän näitä mahdollisuuksia saada tummentuneet hampaat puhtaiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Auktoriteettiasema???

Näemmä risoo :D

Olet asiakaspalvelutyössä.

No en itse asiassa ole. Ajanvaraus on asiakaspalvelua.

Kyseessä on lääkäri-potilassuhde.

Taksikuski on asiakaspalvelutyössä siitä huolimatta, että tämän ja asiakkaan välillä on kuljettajan ja kuljetettavan välinen suhde. Kun palvelua, hyötyä tai hyödykkeitä saadaan vastiketta vastaan on kyseessä asiakaspalveluasetelma eli asiakaspalveluammatti.

Sillä millainen hierarkia työpaikallasi on, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että työsi on asiakaspalvelua.

Potilas ei tule ostamaan haluamiaan palveluita hammaslääkäristä. Silloin tällöin potilas tulee vaatimaan itselleen vaikka mitä erikoisia asioita perustellen haluaan tyyliin "olen veronmaksaja ja maksan palkkasi" tai "minä maksan tästä ja sun tehtävä on tehdä se mitä pyydän".

Homma ei toimi niin potilaan ja lääkärin suhteessa. Useimmiten asia kuitenkin menee niin, että potilas saa haluamansa. Esim. paikka irronnut hampaasta ja hammas muuten hyvässä kunnossa. Potilas haluaa uuden paikan ja hml pystyy sen tekemään. Tai potilas haluaa eroon reikiintyneestä ja kipeästä viisaudenhampaasta, ei ongelmaa.

Mutta joskus potilaat tulevat vaatimaan siltoja, implantteja, kruunuja yms.  vaikka ei ole mitään edellytyksiä tehdä em. ratkaisuja potilaalle. Lääkärin tulee tehdä arvio hoitovaihtoehdoista perustuen lääketieteeseen, ei potilaan haluihin. Tämän jälkeen hoitolinja päätetään yhdessä potilaan kanssa perustuen lääketieteellisesti arvioituihin vaihtohetoihin. Joskus mahdolliset vaihtoehdot eivät ole sitä mitä potilas haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen jo vanhus ja saanut elää sen ajan, kun teininä tulehtunutta hammasta porattiin sen aikaisilla hitailla porilla ilman puudutusta lähes tunnin.

Siitä jäi tapa, että en mennyt hammaslääkärille ennenkuin oli ns. pakko.

Se tietty pelko kivusta vaivaa vieläkin, vaikka aikaa on kulunut vuosikymmeniä ja kipua ei ole enää tarvinnut aikoihin kärsiä hoidossa.

Onneni on, kun suuhygienistin kanssa puhuttiin pelostani (joka jää, mutta sen kanssa voi elää) ja hän valitsi minulle helläkätisen lääkärin. Lääkäri sanoo, mitä aikoo tehdä, jos porataan, niin poraa vain hetken ja kysyy vihlooko. Itse asiassa luotan häneen niin paljon, että kun aikaisemmin halusin aina puudutuksen, niin kun hän sanoo, että ei tarvitse puudutusta niin en sitä halua kaiken varalta. Yhtään kertaa ei hänen arvionsa ole mennyt väärin. En muistakaan, koska olisi pitänyt viimeksi puuduttaa. Tietysti osansa on sillä, että käyn säännöllisesti hygienistillä ja lääkärilläkin  tarpeen mukaan.

Silti aina jännittää. Otan ennen hoitokäyntiä lihaksia rentouttavan lääkkeen, niin ei nivelrikkoinen leuka mene hoidossa pahasti jumiin.

Monelle on jäänyt pelko kouluhammashoidosta, varsinkin 50-70 -luvun lapsille. Kaikille pelkopotilaille on tärkeää ottaa aina pelko puheeksi vastaanotolla. Olen aikaisemmin todennut, että aina kemiat ei kohtaa ja kaikki hammaslääkärit eivät pysty/jaksa hoitaa pelkopotilaita. Kaikista ei vain ole siihen. Jos pelkopotilas löytää itselleen sopivan hamamslääkärin ja suuhygienistin, niin on erittäin tärkeää, että käy säännöllisesti tarkastuksissa ja hammaskivenpoistossa. Liian pitkäksi venyvä tauko voi nollata potilaan parantuneen tai helpottaneen pelon. 

Vierailija

Hei sinä hammaslääkäri. Olet vastaillut asiallisesti, mutta myös asiattomasti. Kirjoitat olevasi auktoriteettiasemassa potilaaseen, et asiakaspalveluasemassa.
Provosoidut voimakkaasti kritiikistä ja selvistä provoista, mikä saa miettimään minkälaisilla kantimilla ammatillinen itsetuntosi on.

Muista, että vastailemalla täällä hammaslääkärin ominaisuudessa edustat koko ammattikuntaa, antamalla itsestäsi ei-asiakaslähtöisen ja ylimielisen kuvan et tuo hyvää mainetta ammattikunnalle vaan enemmän vahvistat vanhoja ikäviä stereotypioita, joista on yritetty päästä eroon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kakkis kirjoitti:
Miksi käytät otsikossa pistettä?

Oletko ylimielinen? Vastaustyylisi perusteella olet.

Ego meni katosta läpi, kun aloitin tän "blogin".

Risooko mun hyvä palkka ja auktoriteettiasema?

Auktoriteettiasema???

Näemmä risoo :D

Olet asiakaspalvelutyössä.

No en itse asiassa ole. Ajanvaraus on asiakaspalvelua.

Kyseessä on lääkäri-potilassuhde.

Taksikuski on asiakaspalvelutyössä siitä huolimatta, että tämän ja asiakkaan välillä on kuljettajan ja kuljetettavan välinen suhde. Kun palvelua, hyötyä tai hyödykkeitä saadaan vastiketta vastaan on kyseessä asiakaspalveluasetelma eli asiakaspalveluammatti.

Sillä millainen hierarkia työpaikallasi on, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että työsi on asiakaspalvelua.

Potilas ei tule ostamaan haluamiaan palveluita hammaslääkäristä. Silloin tällöin potilas tulee vaatimaan itselleen vaikka mitä erikoisia asioita perustellen haluaan tyyliin "olen veronmaksaja ja maksan palkkasi" tai "minä maksan tästä ja sun tehtävä on tehdä se mitä pyydän".

Homma ei toimi niin potilaan ja lääkärin suhteessa. Useimmiten asia kuitenkin menee niin, että potilas saa haluamansa. Esim. paikka irronnut hampaasta ja hammas muuten hyvässä kunnossa. Potilas haluaa uuden paikan ja hml pystyy sen tekemään. Tai potilas haluaa eroon reikiintyneestä ja kipeästä viisaudenhampaasta, ei ongelmaa.

Mutta joskus potilaat tulevat vaatimaan siltoja, implantteja, kruunuja yms.  vaikka ei ole mitään edellytyksiä tehdä em. ratkaisuja potilaalle. Lääkärin tulee tehdä arvio hoitovaihtoehdoista perustuen lääketieteeseen, ei potilaan haluihin. Tämän jälkeen hoitolinja päätetään yhdessä potilaan kanssa perustuen lääketieteellisesti arvioituihin vaihtohetoihin. Joskus mahdolliset vaihtoehdot eivät ole sitä mitä potilas haluaa.


Asiakaspalvelu ei tarkoita sitä, että toteutat potilaasi kaikki toiveet vaan miten kohtelet häntä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei sinä hammaslääkäri. Olet vastaillut asiallisesti, mutta myös asiattomasti. Kirjoitat olevasi auktoriteettiasemassa potilaaseen, et asiakaspalveluasemassa.
Provosoidut voimakkaasti kritiikistä ja selvistä provoista, mikä saa miettimään minkälaisilla kantimilla ammatillinen itsetuntosi on.

Muista, että vastailemalla täällä hammaslääkärin ominaisuudessa edustat koko ammattikuntaa, antamalla itsestäsi ei-asiakaslähtöisen ja ylimielisen kuvan et tuo hyvää mainetta ammattikunnalle vaan enemmän vahvistat vanhoja ikäviä stereotypioita, joista on yritetty päästä eroon.

Vastaan ilmiselvään provoon ilmiselvällä provolla. Tämän olen jo aiemmin todennut.

Oletan, että medianlukutaito löytyy kaikilta internettiä käyttäviltä. Trollaus on hyvin yleinen ilmiö ja nykyään ilmiselvä trolli pitäisi tunnistaa. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla