Vierailija

Kuinka paljon tuli? Pääsitkö helposti eroon? :)
Neuvoja kuinka painon nousun saisi pysymään kurissa raskauden aikana ettei karkaa ihan käsistä.

Kommentit (10)

Vierailija

10 tuli, synnytyksessä lähti jotain kiloja ja paino alkoi sitten nousta imetyksen ja väsymyksen ym takia! Että voi mennä ihan miten vain...

Vierailija

Ennen synnytystä vaaka näytti 28 kiloa enemmän kuin ennen raskautta, enimmäkseen nesteturvotusta. Yhdeksän kuukauden kuluessa oli lähtenyt 32 kiloa, imettämättä.

Turvotukselle ei mahda oikein mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä oon aina laihtunut raskauksista ja imetyksessä. Raskaana mulla katoaa välillä ruokahalu ja lisäksi mikään rasvainen ja epäterve ruoka ei maistu. Himoitsen kasviksia, juureksia raskaana ollessa. Ja lihaa. Ja hedelmiä. Kaikki herkut (karkit, sipsit ym) yököttää. Mulla on aina ollut näin!
Syön huipputerveellisesti raskaana, kasviksia, juureksia, pähkinöitä ja siemeniä, lihaa, hedelmiä ja marjoja, vähärasvaisia maitotuotteita...

Vierailija

20 kg tuli painoa. Pikkuhiljaa ne siitä itsekseen lähti, tai on tässä vielä lapsen ollessa 1,5 vuotias pari kiloa jäljellä. Nyt olen uudestaan raskaana, saa nähdä kuinka painoa tulee tällä kertaa.

Vierailija

Painoa tuli 22kg. Söin ja liikuin aivan kutenennen raskautta, ei ollut mielitekoja. OlinHoikka ennenraskautta ja synnytyksen jälkeen paino palautuihelposti itsestään. Kannattaa vain syödä ja elää ihan kuten ennenkin, painoa tulee mitä tulee, ei siihen voi vaikuttaa.

Vierailija

Kaikissa kolmessa raskaudessa kiloja tuli noin 10. Kilot lähteneet aina 2 viikossa-2 kuukaudessa. Ihan imettämällä ja normaalilla syömisellä.

Vierailija

Olen itse raskaana ja aivan pian loppukolmanneksella.. minulle alkoi tulemaan "lisäkiloja" eli rasvaa koska söin oikeestaan mitä ja miten sattui alkuraskaudessa.. subia päivälliseksi tai jauhelihaa ja perunoita.. makkaraa... tajusin että sitä pysty estämään jos alan syömään NYT terveellisesti.. sillä rupesin jo ahdistumaan pöhöttyneestä mahasta ja jalat keräsivät rasvaa.. enkä liikkunut nyt koronan aikaan. Aloin ottamaan kävelylenkit pari 3 kertaa viikossa 20-30min ulkosalla, sekä aloin syömään erilailla. nyt paino on raskaana jopa laskenut himan ja pysynyt tasaisena, ylimääräinen nestepöhö lähtenyt: syön nyt kaurapuuroa aamulla + sokeroimattoman mehukeiton kera, päivisin kaksi kertaa kana+ riisi aterian ja vihanneksi kuten kurkkua,tomaatia,paprikaa,porkkanaa.. ja iltapalaksi nyt syön maustamatonta maitorahkaa sok. mehukeiton kera tai raejuustoa vaikkapa yhden hedelmän kera. :) 

Lopss

Jätä ylimääräiset esim. kaikki sokerilliset limsat pois, ja höttöruoka.. syö terveellisesti niin voit yrittää välttää ylimääräistä rasvankertymistä myös raskaana. Keksit karkit ja jäätelöt myös pantaan.. 

Vierailija

Mulle tuli ihmeen vähän painoa raskausaikoina, 6 - 8. Ne lähtivätkin sitten jo melkein kokonaan synnytyksissä, ja imetysaikoina vielä rutkasti lisää. Olen normaalisti melko herkästi lihomaan taipuvainen, mutta ylllättäen raskausaikoina ei paino noussutkaan pilviin. Söin ihan normaaleja ruoka-annoksia, herkkujakin välillä. Ekassa raskaudessa olin jopa viimeiset 4,5 kuukautta saikulla ja lähes liikkumaton eikä painoa siltikään tullut koko aikana kuin 7 kg. Turvotuksia ei tullut yhdessäkään raskaudessa ollenkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla