Vierailija

Työni on seisomista, nostelua, kurottelua, kyykistymistä, kävelyä.
Olen nyt nelikymppinen, milloin on odotettavissa työkyvyn alenemista?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

25 - 30 v ensimmäisiä oireita yksipuolisesta rasituksesta ja pelko siitä, että yksi epäonninen liike voisi pilata koko terveyteni, kun liikuttelin painavia ihmisiä osana työtä. Hoidettavat ovat arvaamatomia, kun voivat tehdä yllättäviä liikkeitä kesken noston ja sitten sitä mentäisiin... tai ehkä on huono aamu ja aloitan noston puolihuolimattomasti... Vaihdoin työtä ja enää ei ole kremppoja. Jaksan liikkua myös vapaa-ajalla.  Työ on istumista, seisomista ja välillä kävelyä, onneksi.  Olen 45 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Rakennusalalla huomasin reilu kolmekymppisenä ettei ihan niin sähäkästi suju työtehtävät kuin nuorempana. Aitoja rasitusvammoja ilmeni noin nelikymppisenä. Työkunnossa toki olen, tarvii vaan tietyt asiat ottaa huomioon eikä tempoa ja reutoa niin kuin olisin 18-v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla huomasin reilu kolmekymppisenä ettei ihan niin sähäkästi suju työtehtävät kuin nuorempana. Aitoja rasitusvammoja ilmeni noin nelikymppisenä. Työkunnossa toki olen, tarvii vaan tietyt asiat ottaa huomioon eikä tempoa ja reutoa niin kuin olisin 18-v.

Millaisia rasitusvammoja tuli työstä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla huomasin reilu kolmekymppisenä ettei ihan niin sähäkästi suju työtehtävät kuin nuorempana. Aitoja rasitusvammoja ilmeni noin nelikymppisenä. Työkunnossa toki olen, tarvii vaan tietyt asiat ottaa huomioon eikä tempoa ja reutoa niin kuin olisin 18-v.

Millaisia rasitusvammoja tuli työstä?

Nivelissä pientä kulumaa johtuen huonoista työasennoista, jalkaterissä hermopaksunemia johtuen raskaista taakoista ja ei niin ergonomisista työkengistä, selässä myös pieniä ongelmia jotka tulee huonoista työasennoista ja muutamasta työtapaturmasta.

Vierailija

Fyysinen työ on sanansa mukaista ruumista rasittavaa työtä.
Toimistotyöntekijäkin joutuu liikkumaan vapaa-ajallaan pysyäkseen kunnossa.
On kummallista miten moni fyysisen työntekijä kuvittelee pelkän työn ylläpitävän jaksamista. Näin se ei ole.
On myös opeteltava taloudellinen tapa liikuttaa itseään miten jaksaa sinne 65 vuotiaaksi työssä.
Ylipainoa jos vielä on niin heikentää omaa jaksamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla huomasin reilu kolmekymppisenä ettei ihan niin sähäkästi suju työtehtävät kuin nuorempana. Aitoja rasitusvammoja ilmeni noin nelikymppisenä. Työkunnossa toki olen, tarvii vaan tietyt asiat ottaa huomioon eikä tempoa ja reutoa niin kuin olisin 18-v.

Millaisia rasitusvammoja tuli työstä?

Nivelissä pientä kulumaa johtuen huonoista työasennoista, jalkaterissä hermopaksunemia johtuen raskaista taakoista ja ei niin ergonomisista työkengistä, selässä myös pieniä ongelmia jotka tulee huonoista työasennoista ja muutamasta työtapaturmasta.

Ok, olisko mielestäsi noita jotain voinut välttää? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Esimerkiksi omassa työssä voin seisoa suorassa, jos itse tahdon. Kengätkin voin hankkia sopivat. Mutta on mahdollista, että pitää kurotella, nostaa jotain painavaa huonossa asennossa jne. eli ihan kaikkea ei voi aina ottaa huomioon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla huomasin reilu kolmekymppisenä ettei ihan niin sähäkästi suju työtehtävät kuin nuorempana. Aitoja rasitusvammoja ilmeni noin nelikymppisenä. Työkunnossa toki olen, tarvii vaan tietyt asiat ottaa huomioon eikä tempoa ja reutoa niin kuin olisin 18-v.

Millaisia rasitusvammoja tuli työstä?

Nivelissä pientä kulumaa johtuen huonoista työasennoista, jalkaterissä hermopaksunemia johtuen raskaista taakoista ja ei niin ergonomisista työkengistä, selässä myös pieniä ongelmia jotka tulee huonoista työasennoista ja muutamasta työtapaturmasta.

Ok, olisko mielestäsi noita jotain voinut välttää? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Esimerkiksi omassa työssä voin seisoa suorassa, jos itse tahdon. Kengätkin voin hankkia sopivat. Mutta on mahdollista, että pitää kurotella, nostaa jotain painavaa huonossa asennossa jne. eli ihan kaikkea ei voi aina ottaa huomioon.

Nuo kaikki ovat vältettävissä siinä vaiheessa kun työnantajaa kiinnostaa satsata työntekijöiden hyvinvointiin niin paljon, että päästään tilanteeseen missä työntekijän ei oikeastikaan tarvitse nostaa tai kannatella painavia taakkoja, missä kaikki työvaiheet rullaavat jouhevasti eteenpäin, ja ongelmien ilmetessä niiden selvittämiseen annetaan inhimillinen määrä aikaa. Valitettavasti nykypäivän ilmapiirissä me ollaan siellä lähinnä kasvottomia koneita, ja kun jokin paikka prakaa, laitetaan kone kiertoon ja otetaan uusi tilalle sen sijaan että selvitettäisiin mistä moottorin rikkoutuminen johtui.

Vierailija

Ikää 44-v ja 26 vuotta palkallista työuraa takana. Ei merkkejä mistään krempoista enkä säästele itseäni yhtään. Tänäänkin nostellut tavaraa n.10 000kg eri painoisina taakkoina sekä kävellyt 15000 askelta yleensä jotain kantaen tai työntäen. Normipäivä. No jaa, viikonlopussa ei oikein ehdi enää palautua sekä koko ruumista särkee iltaisin/öisin, mutta kuuluu asiaan.

Vierailija

Ei ap, ei tuosta työstäsi tule kremppoja. Pysyt vaan hyvässä kunnossa, kun et istua lösötä. Eikä sinun kannata kantaa huonoa omaatuntoa ,jollet ehdi/jaksa mennä aina salille.
Onnittelen, mikäs sen parempaa , kuin kyykistellä ( syväkyykky) nostella (puntit), kurottelu ( venytyksiä) jne jne.
Kaiken tarvittavan teet hyötyliikunnalla ja sinulle vielä maksetaan siitä.

Ne kotona makaavat ja sossussa rampaavat lusmut ne sairastuvat.

Vierailija

Niin , ja jos et ehdi palautua riittävästi vapaalla, hyppää ”kyydistä pois” sopivin väliajoin 1-2 viikoksi. Kappas ,kun se selkä on niin kipeä ,tyyliin. Sitten taas jaksat. Ei ihminen kone ole, vaikka työnantajat niin luuleekin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat