Kommentit (3)

Peter

Kunpa ymmärrettäisiin että reilu vuosi sitten voimaan astunut taksilaki (mikä lie liikennekaari -nimisenä oli jonkun ajan) ei suoraan liity tähän toimintaan mitenkään. Milloin oikeita takseja käytetään (harvemmin ovat oikeita takseja vaan pieniä linja-autoja -- kyllä, on Vissi ero!) niin harvemmin niitä tilataan taksitolpalta kuten voisi kuvitella!

Kyydit on Pakko kilpailluttaa, eteenkin jos maksumies on yhteiskunta (valtio, kunta, kaupunki, tms.) ja kipailluttaminen on yleensä hoidettu muualla kuin linja-autoaseman taksiaseman juurella.

Käsitteet haltuun, jutunkirjoittajat.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että taksialan piti vapautua. Ei ole enää tätä yhteiskuntaa että on säännösteltyä yhtään mitään. Mutta sitten sattuu ja tapahtuu kaikenlaista kun jengi ei ymmärrä että maailma on muuttunut, itse kun matkustan niin tilaan (helsinkiläisenä) omat kyytini joko Taksi Helsingistä tai Lähitaksista.

Vierailija

Haukutte väärää puuta.
Niin kauan kun kyydit opetusviraston tai muun vastaavan niistä huolehtivan virallisen tahon toimesta kilpailutetaan lyhyin väliajoin ja halvin hinta on se mikä ratkaisee, on turha syyttää takseja. Halvalla ei saa hyvää ja ne yritykset jotka nämä halvimmat tarjoukset tekee eivät tietenkään voi vastata toiminnaltaan laadukasta yritystä. Laadukas yritys maksaa vähän enemmän mutta nämä laatuyritykset eivät enää voita tarjouskilpailuja koska halvempiakin on. Lopulta ne paremmat yritykset kuolevat kokonaan töiden puutteessa jos oikein huonosti käy ja nämä huonot yritykset jäävät jäljelle.

Reklamoikaa kilpailutuksia hallinnoiville tahoille. Nämä kilpailuttavat kyydit aina uudelleen ja uudelleen niin että kun juuri olette saaneet yhden kuljetusyrityksen oppimaan kyydit tuleekin tilalle uusi kilpailun voittaja joka aloittaa taas saman sekoilun alusta ennen kuin oppii reitit ja oppilaat.
Reklamoikaa hallituksiin ja päättäjille, kunnille ja viranomaisille, nämä ovat valinneet ne käytännöt joiden vuoksi teidän koulukyytinne kusevat.

Uusi taksilaki on tuonut mukanaan ainoastaan sen että nämä uudet villit yrittäjät tarjoavat koukukyytejä yhä halvemmalla koska he luulevat että heillä on siihen varaa. Nämä halvennetut kulut ovat sitten pois heidän kalustonsa laadusta, koulutuksesta, veroista ja muista pakollisista maksuista, turvallisuudesta ja ammattitaidosta. Halvalla kun vaan ei saa hyvää.

Tukekaa niitä yrittäjiä joilta olette aiemmin saaneet hyvää palvelua. Vaatikaa että kilpailutuksissa huomioidaan halvimman hinnan sijasta hyvä laatu. Hyvässä yrityksessä on hyvät kuljettajat, ja sehän tarkoittaa silloin sitä että lapsistakin pidetään niissä parempaa huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kilpailutuksessa pitäisi huomioida laatu, mutta miten sitä laatua mitataan? Ei oikein voi muutoin kuin kokemuksella kuljetuksesta, mutta kun se kokemuskaan ei kerro siitä, että laatu olisi hyvää. 

Ja virkamiesten on kilpailutettava. Jos niin ei tee, on äkkiä oikeudessa. Ja koska markkinat ja hintataso ja tarpeet muuttuvat, on näitä kilpailutettava muutaman vuoden jälkeen.

Ja pitkien sopimusten ongelma on sellainen, että jos valituksi tulee firma joka hoitaa asiat huonosti, ollaan siinä sopimuksessa sitten kiinni samalla tavalla kuin oltaisiin sen hyvän firman kanssa. 

Vakiokuljettajien vaatiminen on myös hankalaa. Ihmisiä sairastuu, vaihtaa työpaikkaa ja muuttaa ja jää eläkkeelle. 

Ihan varmasti pitäisi tilannetta parantaa, mutta miten? Tuntuu siltä, että tässä on huonoa laatua samalla tavalla kuin monessa muussakin palvelussa. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat