Kommentit (3)

Vierailija

Oikeastaan ei kannata sanoa niin, että opettajalla on opetuksen päävastuu. Opettajana en halua vanhempien ja oppilaan odottavan, että mitä se opettaja tekee tilanteelle. Jokaisen oppimisvaikeus on yksilöllinen, ja jokaisen oppilaan täytyy aktiivisesti etsiä itselleen sopivia tapoja oppia sekä kuntouttaa itseään ihan jo niin, että ei jätä haastavia lukutehtäviä lukematta vaan yrittää ja yrittää. Opettaja ei voi tehdä kuntoutusta oppilaan puolesta eikä löytää jokaiselle kaikkein parhaita tapoja oppia. Siispä vanhempien ja oppilaan kannattaa tehdä aktiivista yhteistyötä opettajan kanssa. Opettajana saan oivalluksia ja ideoita aina, kun olen saanut kuunnella vanhempien ja oppilaan ajatuksia oppilaan vaikeuksista ja opiskelusta. Enhän ole aineenopettajan opinnoissani opiskellut mitään oppimisvaikeuksista tai siitä, miten opetusta kannattaisi räätälöidä oppimisvaikeuksisille. Senkin takia kannustan vanhempiakin ottamaan vastuuta tilanteen hoitamisesta yhteistyön tekemisen muodossa!

Vierailija

Lukihäiriöstä päästään siten eroon, että otetaan Katekismus ja vitsa. Pistetään lapsi lukemaan Katekismusta ja aina kun alkaa änkyttämään tai tulee virhe, niin annetaan voimakkaasti vitsaa. Tätä kun jatketaan muutaman vuoden ajan n. viisi tuntia päivittäin, alkaa lapsen lukemiskyky parantua huomattavaa tahtia!

Vierailija

Tähän auttaa vaan lukeminen mahdollisimman paljon. Käykää kirjastossa. Lukekaa vaikka joka ilta yhdessä vuorotellen sivun tai kahden verran. Tavutettuja lastenkirjoja voi hyödyntää. Aku ankat kelpasi meillä. Jotain tietokonepelejä voi ottaa avuksi tai lasten ristisanat. Nämä lukihäiriö vaatii kovasti työtä. Nyt meillä mennyt koulu hyvin kun opittiin vihdoin 3luokalla lukemaan kunnolla. Ja joka päivä kotona luettu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat