Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mikä on sopiva nopeus kävelyyn/ juoksuun kun monessa paikassa sanotaan että pitää pystyä puhumaan hengästymättä ja sitten taas sanotaan että puolituntia reipasta kävelyä päivässä olisi hyvä? Jos kävelen reippaasti 5.5-6km/h hengästyn ja hiki irtoaa, jos kävelen etten hengästy ei edes hiki irtoa. Eikös siinä jos haluaa polttaa paljon kaloreita kuulu myös vähän hengästyä ja hien irrota?

Kommentit (6)

Vierailija

En tiedä mutta olen huomannut ettei kävelystä ole mitään hyötyä ainakaan itselleni.

Voin kävellä joka päivä pari tuntia eikä siitä ole oikein mitään hyötyä. Mutta jos hölkkään kevyesti pari kilometriä päivässä niin kunto nousee ihan helvetisti ja hikikin tulee jopa ja lenkki ei kestä kun parikymmentä minsaa. Aikaakin siis säästyy. Helppo toistaa useita kertoja päivässä tarvittaessa aina kun löytyy vaikka se puoli tuntia vapaata aikaa. Lisäksi juoksulenkin jälkeen on usein parempi olo, kävelylenkin jälkeen vain lähinnä ärsyttää.

Sopiva nopeus kevyeen juoksuun on sellainen jota kykenee pitämään yllä. Jos kunto meinaa loppua ja askel hyytyä niin hidastaa/lyhentää askelta kunnes tuntuu että hengitys ja pulssi tasaantuu. Lenkin lopussa voi aina spurtata viimeiset parisataa metriä kun maaliviiva on näkyvissä ja ottaa kaiken irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Täyziii. Kävely ei ole liikuntaa jos se olisi kaikki nämä tuulipuku hörhelöt olisi huippukonnassa, mutta eivät ole. Kävely treenikamat päällä on myös huvittavan näköistä. Juokse täyziii ja ihmiset kattoo sua ihaillen ja rasva palaa. Nosta puntteja ni tulee patteja joka puolelle. Kävellä kyllä kerkee tuonpuoleisessakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta olen huomannut ettei kävelystä ole mitään hyötyä ainakaan itselleni.

Voin kävellä joka päivä pari tuntia eikä siitä ole oikein mitään hyötyä. Mutta jos hölkkään kevyesti pari kilometriä päivässä niin kunto nousee ihan helvetisti ja hikikin tulee jopa ja lenkki ei kestä kun parikymmentä minsaa. Aikaakin siis säästyy. Helppo toistaa useita kertoja päivässä tarvittaessa aina kun löytyy vaikka se puoli tuntia vapaata aikaa. Lisäksi juoksulenkin jälkeen on usein parempi olo, kävelylenkin jälkeen vain lähinnä ärsyttää.

Sopiva nopeus kevyeen juoksuun on sellainen jota kykenee pitämään yllä. Jos kunto meinaa loppua ja askel hyytyä niin hidastaa/lyhentää askelta kunnes tuntuu että hengitys ja pulssi tasaantuu. Lenkin lopussa voi aina spurtata viimeiset parisataa metriä kun maaliviiva on näkyvissä ja ottaa kaiken irti.

Tämä. Mitä hemmetin järkeä tuolla on kävellä kuin hoomoilanen? Jöö mulla tulee hyippykunto kun kävelen täällä training kamat päällä, jöö öön yrheilijä, mä treenään hei!

Vierailija

8-9km/h on hyvä vauhti pitkän matkan hölkälle. Pitkällä tarkoitan kai keskikuntoiselle n. 5km. Itse en pysty noilla statseilla liiemmin hlpöttämään, vaikka olen harrastanut juoksua neljä vuotta, 3-7km 3-5 kertaa viikossa. Tosin juoksen aika epätasaisessa maastossa. Kyllä noilla vauhdeilla ja matkoilla saa itsensä sen verran hengähdyksiin ettei puhe oikein kulje. 

Kävely on ihan ok KEVYT aerobinen liikunta, mutta jos kuntoa haluaa kohottaa ja polttaa kaloreita pitää kyllä panna juoksuksi tai edes hölkäksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta olen huomannut ettei kävelystä ole mitään hyötyä ainakaan itselleni.

Voin kävellä joka päivä pari tuntia eikä siitä ole oikein mitään hyötyä. Mutta jos hölkkään kevyesti pari kilometriä päivässä niin kunto nousee ihan helvetisti ja hikikin tulee jopa ja lenkki ei kestä kun parikymmentä minsaa. Aikaakin siis säästyy. Helppo toistaa useita kertoja päivässä tarvittaessa aina kun löytyy vaikka se puoli tuntia vapaata aikaa. Lisäksi juoksulenkin jälkeen on usein parempi olo, kävelylenkin jälkeen vain lähinnä ärsyttää.

Sopiva nopeus kevyeen juoksuun on sellainen jota kykenee pitämään yllä. Jos kunto meinaa loppua ja askel hyytyä niin hidastaa/lyhentää askelta kunnes tuntuu että hengitys ja pulssi tasaantuu. Lenkin lopussa voi aina spurtata viimeiset parisataa metriä kun maaliviiva on näkyvissä ja ottaa kaiken irti.

Kävelet liian hitaasti jos ei missään tunnu. Ei minullakaan 5km/h kävely tunnu missään mutta kun nostaa vauhdin 6-6.5km/h ja välillä 7km/h niin kyllä tuntuu paljon enemmän kuin 8km/h hölkkä. Jalat huutaa hoosiannaa ja hengästyt ja hiki irtoo.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla