Kuten geneerinen nimi indikoi, näihin pihveihin pystyy jemmaamaan kaikki jääkaapista löytyvät tai edelliseltä ruokailululta ylijääneet kasvikset. Tykkään käyttää couscousia, mutta sen voi hyvin korvata esimerkiksi myös riisihiutaleilla. Tänään tein kasvispihvejä, joihin laitoin couscousin lisäksi parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa. Lisäksi maustoin pihvit pippurilla, valkosipulilla ja paprikalla, sillä couscous on sellaisenaan melko mitään sanomattoman makuista.

 

SORMIRUOKAILIJAN KASVISPIHVIT (6 KPL)

 

 

MITÄ TARVITSET:

– 0,5 dl couscous
– 0,5 dl vettä
– 1 tl kookosöljyä (muukin öljy käy)
– 100g höyrytettyjä kasviksia (esim. porkkana, parsakaali, bataatti, peruna)
– 1 kananmuna
– Mausteita vauvasi maun mukaan (esim. basilika, valkosipuli, paprika, pippuri)
 

VAIHEET:

1. Laita couscous ja mausteet astiaan, ja peitä 0,5 dl kiehuvalla vedellä. Anna tekeytyä kannen alla n. 5 minuuttia.
2. Lisää öljy, kananmuna ja hienonnetut kasvikset couscousin sekaan, ja hämmennä hyvin.
3. Taputtele taikinasta pihvejä (n. 6 kpl).
5. Paista uunissa 200 asteessa, noin 13-15 minuuttia.
 

 

SORMET SUUHUN JA BON APPÉTIT!

 

Muita sormiruokareseptejäni löydät #sormiruokaresepti-tunnisteella blogista.

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Ruokaa rakastava blogi, jossa kahden pienen kulinaristin äiti kokkaa perheelleen kasvisruokapainotteisesti. Arvostamme yhdessä syömistä, lasten kanssa ruoanlaittoa, ja toisinaan myös lapsiystävällisiä ravintoloita. Eniten harmittaa 2-vuotiaan uhmainen nirsous ja sitruuna jälkiruoassa. Jaan kanssanne perheemme lempiruokien reseptejä, nopeita arkiruokia ja jälkiruokia unohtamatta.

Saat meidät kiinni: sormetsuuhun@gmail.com 


Löydät meidät myös Instagramista ja Facebookista

Hae blogista

Blogiarkisto

2019
2018