Yksi blogini suosituimmista tai ainakin haetuimmista aihepiireistä on nopeat arkiruoat. Tuntuu, ettei arkisin ole missään nimessä 20 minuuttia aikaa enempää ruoanlaittoon, eikä aina ehdi valmistelemaan seuraavan päivän päivällistä edellisenä iltana. Kokosin alle kolme vartissa valmistuvaa arkiruokareseptiä, jotka meillä ovat ahkerassa käytössä. Mitä teillä syödään kun on kiire?

 

1. Kermainen katkarapukastike riisillä

 


Tämä katkarapukastike on meidän perheen luottoresepti kahdesta syystä. Ensimmäinen syy on se, että ruoan laittamiseen menee 15 minuuttia, eikä tarvitse pilkkoa kuin kesäkurpitsaa. Ja toinen syy on se, että kumpikin poika syö tätä aivan mielettömän hyvällä ruokahalulla. Meillä on pakasteessa aina katkarapuja ja soijapapuja hätävarana, jos emme keksi mitään muuta kokattavaa. Taaperomme rakastaa edamame- eli soijapapuja. Siksi tykkään laittaa niitä vähän joka ruokaan. Hän kuitenkin nirsoilee sipulin kanssa, joten en ole tähän ruokaan sitä sotkenut.
 

Lue resepti täältä: Kermainen katkarapukastike riisillä

 

2. Itsetehty Italianpata kasvisversiona

 

 

Italianpata on klassinen lastenlemppari ja arjen pikaruoka. Moni ostaa valmispussin kaupasta, ja lisää vain jauhelihan tai soijarouheen. Päätin kuitenkin tehdä pojillemme itsetehdyn italianpadan kasvisversiona. Korvasin jauhelihan hyvin maustetulla soijarouheella, ja jätin paprikan pois sillä en jaksa nyppiä niitä pois nirsoilevan 4-vuotiaan lautaselta. Italianpatani sai hyvän vastaanoton, 2-vuotias hoki "hyvää, hyvää!" ja 4-vuotias pyysi, jos voisin tehdä italianpataa joka päivä. Ja mikä parasta, itsetehdyn italianpadan valmistuksessa ei mennyt kauempaa kuin valmisversion kanssa puuhaillessa, ja ruoan saa vartissa pöytään.

Lue resepti täältä: Italianpata kasvisversiona (vegaaninen)

 

3. Sitruunainen kikhernepasta

 


Pastat ovat aina nopeita, ja tämä pehmeän makuinen kikhernepasta ei tee poikkeusta sääntöön. Pidän silti siitä, ettei tämä pasta vaikuta hätäpäissään vartissa tehdyltä. Kikherneistä tulee täyteläisen pehmeitä, eikä pasta maistu sitruunalta. Sitruuna tukee upeasti kikherneitä, aivan kuten hummuksessakin. Kikherneissä on paljon proteiinia, kalsiumia ja folaattia, ja loistava tapa korvata eläinperäisiä proteiininlähteitä.

 

Lue resepti täältä: Kikhernepasta valmistuu vartissa (vegaaninen)

 

 

Hyvää ruokahalua!

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Blogin reseptit ovat muuttaneet osoitteeseen: https://ninajaminit.vaikuttajamedia.fi  Nähdään siellä!

***

Ruokaa rakastava blogi, jossa kahden pienen kulinaristin äiti kokkaa perheelleen kasvisruokapainotteisesti. Arvostamme yhdessä syömistä, lasten kanssa ruoanlaittoa, ja toisinaan myös lapsiystävällisiä ravintoloita. Eniten harmittaa 2-vuotiaan uhmainen nirsous ja sitruuna jälkiruoassa. Jaan kanssanne perheemme lempiruokien reseptejä, nopeita arkiruokia ja jälkiruokia unohtamatta.

Saat meidät kiinni: ninajaminit@gmail.com 


Löydät meidät myös Instagramista ja Facebookista

Hae blogista

Blogiarkisto

2019
2018